Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Här funkar bara up and go! Lill tjejen vägrar ligga still och det är en kamp varje blöjbyte. Vid bajsblöjor brukar vi vara 2 att byta om båda är hemma. En uppehåller Agnes att ligga still och den andra byter :)

Vi använder först torra tvättlappar sen våtservetter. Vi hade en låda med vatten i förut vid skötbordet men det funkar inte längre då Agnes kommit på att det står vatten där och går dit och plaskar och häller ut det(hon plaskar och badar i allt som går att bada i) . Men hon har aldrig haft problem med röd stjärt och jag kan på handen räkna upp de gånger jag smörjt i hennes stjärt med krämer.

• LillSnurr82

Nej vi smörjer inte in vid varje blöjbyte. Inte ens varje dag. Känns onödigt när hennes hud är bra som den är.

Kanske beror på att vi vart snälla mot hennes hud och bara badat/tvättat henne 1 gång/veckan hela tiden. Nu blir det 2-3 högst! tror att det inte är bra att bada för ofta, är ju inte bra för vuxna att tvätta sig varje dag vare sig för hud och hår så tror det samma gäller små barn.

• LillSnurr82

Vi hade inte heller nån tvål/schampoo när hon var yngre men nu är det ett måste då hon har så långt hår(räcker nedanför axlarna) så måste tvätta håret ibland. :)

• LillSnurr82

Jo mat får hon allt i håret, men värst är att hon är så varm av sig så hon blir helt svett/blöt i nacken..luktar inte så gott om man inte tvättar håret i bland.

• LillSnurr82

Varför 2 barns?

Usch i dag har illamåendet slagit till ordentligt. Spytt som en kalv :( jag som inte spydde en gång ens med dottern. Avskyr att spy :(

• LillSnurr82

Jag är i vecka 7 bara, går in i vecka 8 på tisdag. Har inte provat något mot illamåendet, ska se om det släpper först eller blir värre.

• LillSnurr82

Jag kan ju inte lägga upp bilder med min iPad. Men så fort jag kommer till mina föräldrar kan jag posta en bild på magen :)

• LillSnurr82

Grattis toksnippa :) får vi jämngamla bäbisar nu igen :)

• LillSnurr82

Varför läser ni sånna trådar undrar jag då.. Kanske ni också försöker till syskon i hemlighet?;)

• LillSnurr82

Toksnippa: ja vi är beräknade till 18:e juni enligt familjeliv :) inte skrivit in mig än, inte heller gjort vul så vet ej exakt datum än. Går
    In i vecka 8 på tisdag :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !