Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag har ett barnmatsrecept med korvstroganoff från 8 mån och där skulle man ha vanlig falukorv så det ska väl inte va nån fara med korv:)

• Mama Jessie

Hej
    Var bor du?
    Jag får också dödsångest över att det kan blåsa saker genom fönstret, har dessutom ett stort träd precis utanför mitt sovrum och det blåser alltid rakt på där. Inatt sover jag i Antons rum, där är lugnare.

Vi ska också till Bvc på tisdag och på torsdag fyller han år:)
    Har köpt bobbycar, aktivitetsbord, film, böcker, boll och lite sånt smått. Hälften blir present och resten julklapp.

• Mama Jessie

Tråden hade ett födelsedagsbarn igår ju :). Grattis Nemi!

Jag vill också att Anton ska sova hela natten, hans rekord är väl 6-7 timmar utan uppvak och det har nog hänt 1 gång. Inatt vaknade han 3 gånger kanske innan 02 sen ville han inte somna själv längre så då hamnade han i min säng igen.

• Mama Jessie

Nätterna har känts ok innan, då räckte det ändå att ge honom nappen så somnade han om och kanske att han sov 2 timmar hos mig på morgonen. Senaste veckan har han varit ledsen när han vaknat och ibland inte alls velat bli tröstad, han har även varit lite jobbig vid läggning.
    Det gör att jag inte kan slappna av när han väl somnat så även om jag är jättetrött somnar man alldeles för sent på kvällen. Jag tror det är tänder som stör

• Mama Jessie

Om de bara kunde förstå att sova är det bästa som finns :)

• Mama Jessie

Anton sover också bara en gång sen 1 månad tillbaka, brukar somna mellan 12-13 och sover 1-2 timmar, senaste veckan högst en timme.

• Mama Jessie

Åh vilken liten sötfis! Ser allt bra ut?

Moma: jag zappade bara förbi home makover, vad handlade det om?

• Mama Jessie

1-årskontroll idag men Anton var inte på humör så doktorn fick inte känna så mycket och mätt ville han inte bli. Vikt var iaf 11280g. Ska gå tillbaka nån gång snart och ta sprutorna ( tyckte det var lika bra att skjuta lite på det) så då hoppas jag få längd på honom också :)

• Mama Jessie

Toksnippa: Anton har inte regerat på de andra sprutorna men man vet ju aldrig så det var ju också en anledning att skjuta på det.

Skönt att du får ta hand om dig själv lite moma! Krya på dig

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !