Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Verkar va vanligt med gnälliga och klängiga barn vid den här åldern. Bara att härda ut:). Inatt sover Anton hos pappa och jag ska sova GOTT!

Jag och mamma har gjort smörgåstårtor ikväll, hoppas dom smakar gott imorn för då har jag också en 1-åring i huset :)

• Mama Jessie

Tackar tackar! Jag tar lite åt mig äran för hans födelsedag ;)

• Mama Jessie

Anton tackar så hjärtligt för gratulationerna :)
    Massa kul grejer har han fått!

• Mama Jessie
    thegoddess skrev 2011-12-01 19:19:57 följande:
    Nåt kul tips på present då? Nu ska jag handla både från farmor och med...
    Han älskar alltihop!

En fisher price gård med massa djur, nalle, fisher price aktivitetsbord, traktor med djur, sopbil, rullvagn med klossar och en pulka :)
  • Mama Jessie

Idag var Anton lätt att lägga igen, både nu och i eftermiddags somnade han på några minuter när jag klappade honom på ryggen, hoppas vi går mot bättre tider nu :). Får se hur natten blir.

• Mama Jessie
    sweet86 skrev 2011-12-01 19:39:41 följande:
    hallåj tjejer!

Grattis Anton på din ettårsdagSkrattande

Här hemma har vi jättejobbiga nätter igen, blir tokig!! Vet inte varför han inte kommer till ro på natten och kan slappna av. Han slänger sig fram och tillbaka, sätter sig upp och gallskriker, kastar ut både snutte å napp. Så håller nätterna på fram tills kl 04 då jag inte orkar mer. Då går vi upp och somnar sittandes i soffan efter nån timme..Rynkar på näsan Jag vill inte ens gå och lägga mej på kvällarna. Har nog fått max 3 timmars sömn varje natt i snart 2 veckor.. Jag orkar inte:( L har kanske sovit 5 hela nätter sedan han föddes..

Vad har ni köpt till era små i födelsedags present och till julklapp.. Tycker det är svårt .

Själv väntar å väntar jag på mensen (Eller inte) Tog ett gravtest i måndags, vart neg. Har inte haft mens sen okt så nu börjar jag undra vad felet är..
    Vi har haft det liknande med sömnen, han har inte gallskrikit men haft svårt att komma till ro och vänt sig hit och dit, legat vaken längre stunder och efteersom han helst velat ligga jämte mig så har man inte fått sova mycket. Såna här perioder är det skönt att lämna bort honom till pappan (som jag inte bor med) så man själv får sova :)
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-01 20:31:50 följande:
    Fisher Price är ett skitbra märke köper alla leksaker med detta märket då dom sällan går sönder
    Vi har ett som vi köpte till amadeus på hans 1 årsdag !!
    Och än idag fungerar den och inte sönder och ALDRIG bytt bateriet
    Nu har elias den
    En stor figur som man lägger in bollar och så snurrar det runt och kommer ut i några håll finns små fack så tar man dom och lägger in igen
    Kommer musik och man kan stå och hålla i den med den är stabil så elias håller i handtagen som den har och leker.     
    Vet vilken du menar, en kompis har en sån och Anton diggar den :). Nackdelen med fisher price är ju att det är så jäkla dyrt men visst håller det, Anton har tex ett garage med bilar och gubbar som jag med syskon hade när vi var små :)
  • Mama Jessie

Kul! Tyvärr var inte leksakerna lika spännande idag som dom var igår :p

• Mama Jessie

Klart du får skylta med din sötnos :). Stora tjejen!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !