• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Åhh, säljarna har gått med på budet på huset Inflytting o sånt får vi se, så långt har vi inte hunnit än, men oj vad glad jag är!!!

• LinnV

Tack Jag är så glad att få flytta ifrån det här området vi bor i!! 
    Åhh vad härligt!! 

• LinnV

Vi fick det för 450 000 Jag vet att det kommer bli snyggt, vi har en hel massa planer. Måste sätta oss och skriva ner allt och ordning osv. Tyvärr kommer jag få vänta med högskolan tills våren för att vi ska kunna renovera men det är det värt Det är byggt 1957 och det enda som är gjort är pannbyte och takbyte, resten är original. Haha!

• LinnV

Helt renoverade hus där ute är värda ca 1 miljon så vi kommer göra en fin vinst om vi vill sälja det längre fram!

Nu ska vi natta barnen och sen ska jag pallra mig till gymmet, tar emot lite såhär sent men jag ska bli smal!! Tungan ute 

• LinnV
    mamma smurfen skrev 2012-02-20 19:29:23 följande:

Va modiga ni är, själv skulle jag inte våga köpa ett hus som ingen har gjort något med på länge...

Vi drännerade ju om här, bara det gick på 120000kr å då va roten dragen.

Verkar som ni kommer få dels drännera om, byta fönster från 2 till 3 glas, nya pannor på taket, och fixa med någon ny form av uppvärmning.

Men allt har sin tid

Mena nu inte att skrämmas, utan snarare just att ni är modiga som tar er ann ett sådant projekt!!

Vi har mycket hjälp, annars hade vi aldrig köpt heller  Så vi kommer bara behöva köpa material så blir inte så dyrt iaf!

Taket är bytt 2001 så det behövs inte, pelletspanna kommer vi skaffa till nästa vinter!

Ja, vi har tänkt vara klara om 2-3 år så allt får ta sin tid!
  • LinnV

Kram till alla er som har det jobbigt Hjärta Mitt enda tips är att börja göra saker för egen skull! Jag har börjat må mycket bättre sen jag började jag jobba lite mer och träna. Jag får komma ut och göra andra saker än att vara mamma och det har hjälpt mig jätte mycket!

• LinnV
    LokesMammi skrev 2012-02-21 21:57:59 följande:
    Vad äter era till middag? Loke har alltid ätit gröt då han ätit mat så dåligt! Idag åt han riktig mat ordentligt till middag. Ingen gröt! Hoppas ätandet har släppt nu! Känns bättre att han äter gröt på morgonen o mat till lunch o middag!

Sixten äter samma som oss både till lunch och middag. Alltså vanlig mat
  • LinnV

Var för snabb. Håller tummarna att det fortsätter så bra med maten för loke

• LinnV

Sixten vill oxå alltid äta själv men det enda jag inte lagar åt honom är soppa, allt annat får han kladda med..

Det enda sixten äter på morgonen är ägg eller havregrynsgröt. Är väl ganska bra frukost.. till mellanmål blir det oftast en frukt o en macka. Sixten är väldigt stor i maten, äter nästan alltid mer än lina som är 7 år..

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !