Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn skrev 2011-11-16 21:05:21 följande:
    Åh vad kul, det är helt fantastiskt när de tar sina första steg, roligt att han klappar efteråt också känner själv hur duktig han är Skrattande
    Marcus går mest hela tiden nu över hela rummen, han är verkligen ingen liten bebis längre alls bebishull börjar också försvinna nu Glad
    Min har inte ens haft någe bebishull! :(
    Mama Jessie skrev 2011-11-16 21:11:47 följande:
    Men då.. ska Anton bli sist ut med att börja gå?? Tungan ute
    Ne ne ne ne! Det är Loke. Han kan gå pytte när man håller i hans händer.
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-17 20:27:30 följande:
    Ser ni på "drömmen om ett barn" förresten? Man lever sig in så mycket i deras situation. Sitter och gråter varje avsnitt haha.
    Missar det programmet hela tiden! *suck*
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-17 20:26:35 följande:
    Oj oj! Elliot har "bara" 5!
    Loke tar alla tänder på engång så tar han "utvecklingen" sen! =)
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-11-17 21:19:23 följande:
    Vad många tänder alla har, Agnes har 2 nere plus 2 uppe på väg :) Typ i förr går släppte det med hennes gång, så nu går hon i princip hela tiden :D hon har ju gått några steg i typ nån månads tid..men nu kom hon väl på att hon kan mer.
    Det är därför hon inte har så mkt tänder. Hon lär sig o gå! =) hehe
    Loke har 8 o har nyss lärt sig o ta sig framåt o sitta! =)
  • LokesMammi
    Vincents mamma skrev 2011-11-17 21:35:42 följande:
    V har åxå 8 tänder 4 uppe och 4 nere är så söt när han skrattar och ler :)
    Ajdå! Jag som trodde loke skulle vara först med nånting! =) hehe
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-11-18 15:19:46 följande:
    Jag ger mest burkmat, både 8 och 12- månaders, tycker inte det är nån större skillnad på dom faktiskt. Men är det för stora köttbitar går det inte då sitter Anton och tuggar i en evighet, han har bara 2 tänder :)
    Skillnaden på 12mån burkar o de mindre är att det är nitrat i dom. Mer salt än i de "mindre" burkarna. Därför "ska" man inte ge 12 mån burkar till barn som är yngre än 12 mån........... :/
    Karttikeya skrev 2011-11-18 14:06:31 följande:
    Är väl sista fasen nu. :) Separationsfas typ.
    Jag tror Loke är i nån separations fas nu. Han ska vara i famnen hela tiden! *phu*. Sätta ner honom på stolen eller golvet o laga mat är verkligen helt fel!
    En kväll när Loke låg på skötbordet glömde jag o ta med hans medicin, så jag tog ner honom o skötbädden på golvet o gick o hämta den. Skulle jag inte ha gjort! Fy va han skrek. Riktigt ordentligt skrik! Åh, va det gjorde ont i mig, jag grät jag med. Tog ett tag innan han lugnade sig!
  • LokesMammi

Loke brukar alltid äta min mat. Vi har burk mat hemma till "panikdagar" =) Dom brukar gå ner dom med. Men inte mat med bitar. Då äter han inte!

• LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-11-19 09:40:52 följande:
    Åh underbara unge. Fick sovmorgon till kl 9.00 :) utvilad och glad !
  • LokesMammi

Jag blir så frustrerad! Känns som att Loke inte kan äta nånting snart! Vad f*n ska man ge honom? Han brukar få majsgröt på morgonen o risgröt till kvällen. Inför natten får han välling. Vällingen brukar vi göra på bovetemjöl, men inte nu längre då den kan innehålla spår av soja!!!!! Så nu får han bara majsvälling! Tur han gillar den. Nu har jag fått reda på att majsgröten - polentagrynen som vi gör gröt på - innehåller spår av soja!!!!!!! Skrikandes Kul o bara äta risgröt o majsvälling!!!!!

Ska ta oss till coop o kolla efter bovetemjöl o polentagryn i andra märken! Jag blir så less. Han vill ju inte äta smörgås heller. Här ställer jag mig o bakar bröd o han vill inte ha! :(

Snälla unge, tål saker nu! Jag börjar förstå hur mamma hade det med mig när jag var liten! :(

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !