Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-11-26 23:12:53 följande:
    Och jag har också en bajs-fråga.

Elliot fick smaka russin igår och idag. Både igår kväll och nu ikväll har han haft ont i magen. Funkar russin som katrinplommon eller nåt? Det är det enda han fått som inte han ätit innan. :(
    Druvor är laxerande om man äter för mkt. Russin är druvor så ja, det tror jag! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-26 23:20:04 följande:
    Han har kanske ätit tio idag och tio igår. Kan kroppen smälta russin? För antingen kan inte hans kropp det eller så har han inte tuggat, det låg hela russin i bajsblöjan förut.
    Kanske blev för mycket! :/ Är det inte socker i russin?? :/
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-26 23:23:46 följande:
    Russin är inet som katrinblommon utan det kan göra magen hård och jobbig.

När elias äter russin majsar han som vanligt 2 ggr om dagen men jag ser inga russin där iaf . 
    Gör russin magen hård?????
  • LokesMammi

Ja, jag tänkte på er som bor neråt i landet hur ni har det ,för vi har det blåsigt som bor i "mitten" =)
    Idag snöade det! På kvällen! Wohoo! =)
    Blev snö på 1a advent iaf! =)

• LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-11-27 06:42:19 följande:
    Suzzy - när Cornelia bajsade grönt sa BVC att det var pga förkylningsvirus. Är han förkyld?

Majs tex är ju svårsmält, även många vuxna bajsar ju ut hela majskorn
    Nej, det är han inte! Det är grönt o löst så nu får han banan o blåbär mixat på gröten. Så nu är bajset blått! haha
  • LokesMammi

Hur är det med korv? Det ska man inte ge barn under 1år? Tänkte göra korvstroganoff o tänkte fixa till Loke också! Det innehåller E 250 som är  natriumnitrit! O nitrit ska man ju inte ge! Men tänkte han är ju 10½mån.......... :/

• LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-11-27 22:03:29 följande:
    Jag har ett barnmatsrecept med korvstroganoff från 8 mån och där skulle man ha vanlig falukorv så det ska väl inte va nån fara med korv:)
    Ok, tänkte på nitratet som barn under 1år inte ska äta! :/
    linn78 skrev 2011-11-27 22:11:48 följande:
    Hej! 
    Först och främst: Fy tusan vad det stormar:-/ Men jag såg på vädret att det skulle lugna ner sig "bit for bit" nu efter 22, skönt, jag får nästan lite dödsångest när jag tänker att det kan komma flygande något genom fönstret närsom...

Suzzy: Elias har ätit korv länge, jag tänker att det är inga jättemängder han får i sig. 

Elias har varit mammig sen han var runt 8,5 mån, ska det liksom aldrig släppa? Han är inte mammig så att han inte kan gå till någon annan och han är väldigt social när vi är någonstans men hemma blir jag tvungen att göra allt med honom på armen annars bara tjuter han=( Jag har tom fått en akut inflammation i ena axeln av allt bärande... Några tips??
    Annars är allt bra med den lille tjockisen. Vi ska till BVC på tisdag, jag tippar på åtminstone 12 kg. Fast nu springer han ju järnet härhemma så snart borde han smalna av. 10 tänder har ploppat fram och jag tyckte jag såg nr 11 och 12 lysa genom tandköttet nu ikväll. 
     Vi har firat hans 1 årsdag ikväll med mormor, morfar och ena mostern. Tänk att han redan blir 1 år (på onsdag). Vad ska era få i present resp julklapp? 
    Oj, va många tänder. Tycker Loke har många som har 8st! =) hehe
    Tycker det buktar mera på överkäken, så får se om tand 9 o 10 tittar ut snart! =)
  • LokesMammi
    LinnV skrev 2011-11-28 10:34:58 följande:
    Sixten fick curry igår så nu ser bajset ut som i början, alldeles gult Tungan ute hehe
  • LokesMammi

Grattis i efterskott Nemi! {#emotions_dlg.flower} Stora damen!

Åh, en liten Denise! Ser så söt ut så! Skrattande

Våra nätter är jätte bra. Igår sov han hela natten (pratade vid 4 sa sambon) sen hörde inte vi honom förrän efter nio! Jätte skönt. Inatt vaknade han vid 00:20 snåret sen igen vid 4. Det var morgon strax innan halv nio, då hörde jag honom!

• LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-11-28 15:44:07 följande:
    Låter harmoniskt... Tim vrålar som om någon ska mörda honom om han vaknar ensam om natten..
    Det gjorde han inatt. Alla tre gångerna. Skrek hysteriskt!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !