Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Loke har aldrig pussat tillbaka. Inte heller slängpuss.

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi

Vi har pampers str 3! 4-9kg på dom. Har läkt en gång!

Jag kom o tänka på en sak när jag sa till Loke: Du bara ler, vad är hemligheten?
    Kommer ni ihåg blöjreklamen för herrans år sedan när en röst talar vad ungen tänker: nu kissar jag på mammas säng o hon bara ler, nu kissar jag på mamma soffa o hon bara ler. Vad är hemligheten mamma?
    Blöjreklam extra sugförmåga eller vad det var! Haha.
    Jag brukar köra med den strofen till Loke. Du bara ler, vad är hemligheten Loke? =) hehe

• LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-11-15 11:58:31 följande:
    Hallåj på er.. Det var ett tag sedan jag sist var inne, hinner inte med känns det som..  Ni kan få skriva in mej också Liam född den 21/12 2010 kl 18.20 i västerås. 3732g och 50 cm lång.

Jag går på öppna fsk mellan 2-3 gånger i veckan liam tycker det är jättekul där å jag får träffa andra och prata av mej lite..
    Min man vill ha en till bäbis men jag är inte säker att jag vill just nu. Jag är rädd att jag inte ska älska den så mycket som jag älskar Liam, han är ju mitt allt<3. Någon fler som planerar bebbe??

Sömnen är det fortfarande sådär med. Inga hela nätter fortfarande men han har iallefall slutat ätit på natten och det är jag glad över. Han sover från ca 20 -20,30 i sin säng i sitt rum och sedan flyttar jag in honom till oss när jag inte orkar springa fram och tillbaka mer.

Vi har inte fått dagisplats till i  vår. Alla förskolor här är fulla.. Det kommer bli problem men jag hoppas att det ska lösa sig. Ska försöka plugga på distans och ta tjänstledigt från jobbet så jag kan vara hemma..
    Hej. Välkommen tillbaka. Vilken öf går ni till? Ni har inte varit på odensvi på evigheter jue! Viksäng har jag inte heller sett er på! =)

Det är några tjejer här som är gravida nu o ska ha i mars o i sommar! =)

Vilka fsk har ni sökt till? Vi har sökt dagmamma. Ska ringa nästa vecka för o komma på studiebesök! =)
    Ni får ringa o prata med den fsk ni vill vara på, prata med chefen o komma o titta så kanske ni kan få förtur. Så gjorde en arbetskamrat i stan! =)
  • LokesMammi

Då är vi tre här som är "gamla"! =) Jag är 30 år o fått första barnet. Känner mig såååååååå gammal! =)

• LokesMammi

Jag var tsm en kille som har två barn. Men han var dålig på o ta hand om dom. Det var typ när vi flytta ihop som dom kom till oss varannan helg. Jag passade på o jobba den helgen dom var hos oss. Men det ville inte dom. Jag ska vara ledig när det är deras helg hos oss! =) Lät ju kul.
    Deras mamma berättade för mig att de kom till oss för o umgås med mig! =) Kallar dom fortfarande för mina barn. Dom var 5 o 8 när jag träffa dom första gången. Nu är dom 15 o 18! Såååå stora! Är vän med dom på facebook. Inte jätte kontakt. Även med deras mamma!
    Tjejen som är 18 säger att hon inte har ngn pappa. Jätte synd. Sonen är så lik honom så det är hemskt! Dottern är så lik sin mamma! Hon är förlovad nu. När blev dom så stora? =)

• LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-11-15 22:01:51 följande:
    Ja absolut. Detta är ett stort problem för mig. Han är 30, men vill leva som en 20 årig singel utan ansvar och förpliktelser.( han hållet inte med)

Jag ser det som att han lever ungkarlsliv med förmåner. Förmånerna är nån som lagar mat, får upp honom på morgonen, tvättar och sköter allt runt om. Den enda ungkarlsfasonen han inte har är att han inte ligger runt.

Jag orkar inte bråka med honom för det blir alltid så jävla stort, så jag håller käft ist.

Vi har inte samma ambitioner, inte samma prioriteringar eller mål med livet. Så "Forever and always" är inget som passar oss.

Bättras inget till efter nyår så tror jag vi går isär.
    Förlåt att jag säger detta om du o nån mer blir sur så förlåt, men om han nu var sån innan sonen (som jag gissar att han var), varför behöll du barnet? F'låt. Men jag tog bort barnet jag väntade med exet för jag inte ville leva med honom o att han var trög! =) Allt blir komplicerat med barn i bilden! =)
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-11-15 22:13:54 följande:
    Vi hade haft det struligt innan, min dotters pappa gick hastigt bort i en olycka o ja.. Allt var lite krångligt. Han sa att bara jag bestämde mig o inte velade fram o tillbaka om abort, så skulle han engagera sig o så. Men det var ju rätt mkt bullshit. Jag har ju bara hans version av vad som hände i separationen mellan pojkarnas mamma och honom ( även om jag gärna skulle ha hennes..) och då fick han inte träffa pojkarna på länge osv.

Men, jag säger även att skulle jag bli gravid idag, skulle jag hellre bli ensam med tre, än att göra en abort pga honom
    Ok. Bara det känns bra för dig så.....
    Jag ville inte skaffa barn med exet när han redan hade två som han inte kunde ta hand om! =)
    Men alla är vi olika o bra är väl det! :D
    {#emotions_dlg.flower}
  • LokesMammi

Loke somna för natten runt 21. Min klocka ringde 8, gick in o duscha o när jag skulle fixa frukost satte sig sambon i soffan o sa att loke ligger inne o gaggar. Gick in o hämtade honom vid 9 snåret. Då låg han på mage i sängen med nappen i mun o sa mmmm mmmm mmmm mmmm medan han lekte med sladden till natt lampan o det stank skit där inne! =) hehe

• LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-11-16 09:41:15 följande:

Skrattande

Sånt får ett mamma hjärta att nästan spricka av kärlek=)

Japp!  Han är sååå go! Så skönt att han sover bra!
    Det är så skönt att han kan roa sig själv i sängen medan mamma avnjuter frukost med mjuk smörgås o varmt te. hehe (annars blir smörgåsen hård o teet kallt =))
  • LokesMammi

Nu när loke tar sig fram så får man verkligen hålla koll på honom! haha. Varför kan han inte var still för? =)
    Sladdar! Åh, gud va kul det är! *aaahhhh* Mamma blir galen o loke tycker det är såååå kul! Jag säger nej, ajja bajja, fy med en arg ton! Men är lika kul iaf.
    Tar man bort honom så tar han sig dit igen! :/

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !