Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Loke somna vid 21, 21.30 igår kväll, nånstans där. Han vakna runt 8.30 på morgonen!!!! Han har nu sovit 2 nätter på raken! Wohoo! Jag var skit trött igår bara för att jag fått sovit! =) Jag har väl fått sovit 3-4 hela nätter på 9mån! =)

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-06 16:33:12 följande:
    Skönt ju
    Nu ska det bara hålla i sig
    Ja, hoppas verkligen det! Vore skönt! Han sov i sin säng hela tiden, annars brukar han sova inne hos oss på morgonen! =)
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-06 16:39:07 följande:
    Men han har väl goda rutiner va ?
    Så han sover alltså inne i sitt rum hela natten sen hos er på morgonen ?
    Tar du då honom till er säng eller flyttar du över hela hans säng till er ?

Åh jag e så avis elias sover inne i hans rum med didos och han sover inte hos oss längre om jag bara ska gosa med honom på morgonen så skryper han omkring och klätrar en riktig vilding så det är omöjligt att ha honom i vår säng .    
    Han har sovit nätter i sitt rum sen augusti. När han vaknar på morgonen, olika tider, så brukar vi bära in honom till våran säng o förhoppningsvis sova en stund till! =) Orkar inte bära spjälisen! =)
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-06 16:46:05 följande:
    Så mysigt det låter !!
    Ligger han still då i eran säng ?   
    Ne, han äger våran säng! haha. Sambon o jag ligger på sidan längst ut på kantan o Loke ligger raklång över hela sängen! haha.
    Ne, han joxar o skjuter sig neråt o snurrar runt o sånt! =)
  • LokesMammi

Men fy! Håller min tumme för att allt är ok!

• LokesMammi
    LinnV skrev 2011-11-07 21:12:52 följande:
    Sixten äter knappt något igen, det går upp och ner hela tiden. För ett par veckor sen åt han bra, flera gånger om dagen och alltid mer än en portion, nu äter han inte ens en halv portion. Det enda som går ner är vatten och macka, ibland fruktpuré. Han har precis fått två tänder så antar att det är pga de! Hoppas iaf! Han har ätit tre mackor idag och 4 skedar köttfärssås...

cissi: Vad jobbigt! Håller tummarna att det går bra! Vilken vecka är du i? Jag blödde när jag var i vecka 7 eller 8 då jag egentligen skulle haft mens. Var lite bara och jag hade inge ont. 
    Loke hade sånna dagar med o jag gissar på tanden! Det är inte lätt o äta när det gör ont! Så länge han dricker mkt så är det ingen fara!
    Jag gav Loke mera välling på dagarna! Han får annars det bara inför natten!
  • LokesMammi

Idag har vi varit hos barnläkaren. Ett återbesök. Tog blodprov på kyckling och pencillin.
    Vi fick medicin mot reflux, testa det o se. Ska ha tele kontakt med läkaren 1dec o se hur det gått med kräkningarna o hostningarna! *suck* Fick en ny, "antiklimedicin" som vi ska ge om han får en allergisk reaktion! Vi ska testa o ge rött. På lucia ska vi tillbaka o provocera fisk. Jag vågar inte ge det hemma!
    Jag misstänker att han reagerar på äpple o aprikos, dom fruktfamiljerna, men vi ska fortsätta o ge det iaf. Reagerar han jätte mkt så ska vi sluta ge.
    Om vågen på ÖF stämmer o vågen på barn så har han gått upp 20g. För en månad sen vägde han 7668g o var 68.5cm kort. Nu väger han 7680g o är 70cm kort!

• LokesMammi

Han tar sig fram! Han tar sig fram!!!!

• LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-11-08 15:41:59 följande:
    Duktiga loke! Nu får du fullt upp suzzy!
    Japp, snart så! Just nu går det sakta! =)
    mamma smurfen skrev 2011-11-08 15:46:02 följande:

GÖTT=)

Det får ni fira med någe gottSkrattande

Japp, får göra det! =)
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2011-11-09 00:11:56 följande:
    Samma här: oliver blir själaglad om han får riva sönder servetter i tusen bitar eller tidningar, öppna förbjudna skåp, riva ner allt han kommer åt, suga på fjärkontroller och helst min iphone som ja numera inte kan stänga av.
    Hans rum är inte fixat än, hela lägenheten är kaos pga att mannen jämt jobbar och jag inte orkar någonting, så olivers lekrum är just nu vardagsrummet.
    Skrubbar golvet där varje morgon så att han ska kunna krypa fritt!
    Ja papper! Det är jätte kul o riva o tugga på! Igår satte han en pappersbit i halsen så han kräktes. När vi hade torkat hono o flyttat på honom så tog han sig fram o åt mera papper! Hallå? Vad hände sist?? Skit unge! =)

Han ramla ner från sängen idag igen! Sambons fel. Han lade Loke på våran säng o gick in på toa medan jag baka. Sen kom han in till köket o ville slicka visparna sen hörde man dunk från sovrummet!
    "Lägg inte honom på sängen nästa gång du går på toa när jag står upptagen! Du vet att han ramlar ner idiot!" sa jag med tårar i ögonen!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !