Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Här e jag med

• thegoddess

Nu verkar det som att många hängt med hit. Vi kan väl hjälpas åt att fånga upp i famla tråden om någon dyker upp.

Eftersom denna tråden är lik den andra är det ju lättast för alla att ha denna och inte gruppen. Onödigt med tjafs för en sån petitess.

Ronja är oxå trotsig men känner delvis att det är mitt jobb att lära mig tolka vad hon vill med. Men visst blir man tokig ibland när man provar allt.

• thegoddess

Duktig ellie är. Ronja skrattar bara och fortsätter. Tar jag sen bort henne är Jon snabbt där igen. Diskmaskinen är väldigt intressant!

Jobbigt med nattmatning. Hoppas det bara var engångs grej då. Klart dom växer ju och behöver ju nån gång öka port.

• thegoddess

Det var snällt av 2 barns.. Men i efterhand kan man tänka att vi skulle bestämt innan om vi ville ha grupp eller tråd. Och eftersom majoriteten nu vill ha tråd så är det ju så det får bli.

• thegoddess

Åh nu har vi fått förskole plats/dagis på vårat första val. Vi var helt inställda på 3e valet då dom sagt att det bara fanns plats där. Så vi fick plats ändå så nu blir det att skriva schema och skicka in och tacka ja.

• thegoddess

Hon börjar inskolning 9/1 och 2 veckor framåt som det ser ut. Vi har sökt på 20 timmar men det kommer variera väldigt från vecka till vecka då jag jobbar dygn.
    Och vi kommer upp till maxtaxa. Betalar man Max då även om man en vecka bara går 10 timmar? Får nog läsa på mer.

Vi gick brev igår. Ditt barn har fått plats i barnomsorgen sen står placerings ställe och fr.o.m. Datum. Besvaras inom 8 dagar. Sen ska man fylla i inkomst och ett ungefärligt schema.

• thegoddess

Jag längtar efter jobb. Är ju ledig rätt mycket ändå eftersom jag jobbar 70% och dygn.
    Ronja är så aktiv så känns helt rätt att hon ska få jobba av lite energi på andra än sin mamma hihi
    Tror hon kommer utvecklas bra eftersom hon visar att hon är intresserad av att lära hela tiden. Vi får väl se om jag ångrar mig

Har hört många säga att det är lättare skola in vid 1 år än vid 1,5. Så vi får väl se om det ligger nåt i det. Är ju rätt individuellt antar jag. Men är väl nån fas där runt 1,5 år som är en av dom värsta

• thegoddess

Hej kul du kikar in! Hoppas du gör det fler gånger

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !