• Fringe

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Poem) skrev 2019-01-15 22:41:51 följande:

Var inte meningen att svara dig, var tänkt till Merde :)

Jag förstod det!

Men visst är det enkelt att ge andra goda råd! Det är vad jag själv sysslar med hela dagarna, har nog mer eller mindre sysslat med det i hela mitt liv. Människor brukar anse mig som klok. Jag är nog en ganska klok person, klok runt allt som inte rör mig själv och mina känslor. I teorin vet jag hur jag bör agera, men från teori till praktik är det fruktansvärt långt! Väldigt långt mellan tanke och handling! Jag säger det igen, för min egen skull - dags att agera, dags att ta kontroll!
  • Fringe
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-17 00:15:37 följande:

Nu kommer ett lite erkännande från mig här.. känns ju lite jobbigt eftersom jag då inte kan göra mig okänd för dig! Det är lite av obansen mellan oss.. men det hör inte hit. Jo jag lessnade ju en del på situationen som du redan vet, känns väldigt utmanande mentalt detta, där ena ger och andra tar, saknade helt den ljumna balansen. Har inte lyckats klura ut om du är bra för mig öht, tror du tänker samma faktiskt. Vi är har ett brett problem med kommunikationen, men så är vi båda noga med att inte säga och göra fel, att inte lura eller ge falska förhoppningar.

Rysligt likt.

Vet inte hur det har blivit så här, jag misstänker att vi är för lika måna om att rädda oss själva från komplicerade situationer, kanske där egot kan ta stor skada. Men vi handlar olika och har båda svårt att tyda den andra, för beteenden är motsägelsefulla. Särskilt då när dem saknar ord och handling.

Du vet hur oerhört mycket jag tycker om dig, det tar man inte misste på, för att förstå behöver man ibland se hur någon som inte bryr sig om en beter sig. Så jag tänkte som så, att nu sadlar jag min häst och drar vidare, den här gången får du jobba om du tycker det känns värt det, du visade så tydligt var du stod och ja nu gör jag det också. En hårdhudad liten djävul tog du fram i mig, åtminstone känslomässigt.

Kan ju inte låta bli att undra vad i din text som du känner är så utlämnande att du skulle kunna bli igenkänd?
  • Fringe
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-17 22:07:20 följande:

Har väl studerat personen ett tag nu och dess sätt att agera, mina teorier har tyvärr visat att utfallet verkar vara detsamma varje gång, det känns ju inte riktigt bra. Det blir liksom inget konkret av känslorna. Ett limbo tillstånd!

Men det tar inte bort det faktum att jag gillar personen, är bara inte beredd att leka följa John eller katt och råtta längre. Nog för att jag ler ibland, mest åt likheterna men även åt denna lustiga känsla som personen sätter igång i mig. Vet inte om man kan kalla det hatkärlek eller om det bara är en hatkärlek till situationen som uppstår. Men sen är det svårt att tolka en persons handlingar, när man inte pratar om förväntningar eller ev känslor som uppstår.

Hahaha, det skulle lätt kunna varit jag som skrev det där. Beskriver mycket väl min egen situation. Av och på. Följer, följer inte. Inget sägs, inget uttalas. Bara en mängd tolkningar. Anser mig vara en mycket god människokännare så även om jag inte vet, tror jag mig inte misstolka signalerna. Men vad hjälper väl det om ingen av oss börjar prata.
  • Fringe
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-17 23:00:44 följande:

Ett möte är allt som funkar, var så säker..

Ja, ett möte kommer i alla fall resultera i att saker och ting tar en annan riktning. Vilken är dock osäkert.
  • Fringe
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-17 23:14:09 följande:

Vad menar du?

Jag menar att ett möte där vi pratar om situationen kommer att få saker att röra sig i någon riktning, bort från detta outhärdliga limbo. Antingen kommer det att resultera i att vi närmar oss varandra ännu mer, eller att vi slutligen tvingas ta avstånd från varandra, trots att vi båda en gång uttryckt att vi inte vill det. Men kanske har vi nått punkten då vi måste, om inte båda är beredda att ta steget mot varandra.

Oavsett vad, pratar vi om det kommer det att ske en rörelse i någon form.
  • Fringe
    Anonym (Tankar) skrev 2019-01-18 16:38:47 följande:

Jadu...;) Det hade varit enklare om personen jag tänker på hade hållit till på FL, men vad hade oddsen varit för det egentligen.

Får se vad jag gör, eftersom det är sådan våldsamt stark attraktion just med hen så skulle det nästan vara brottsligt att inte utforska den...tror det skulle vara extremt lyckat...

Kanske att jag skriver om det här senare om det blir något bra resultat ;)

Kram

Oddsen för att personen finns här är ganska låga. Den här tråden visar på hur vanliga dessa situationer är och hur mycket outtalat som finns mellan människor, mycket känslor, mycket instängd olycklig kärlek, avsaknad av kraft och mod att verkligen säga vad man vill och vad man känner. Väldigt många människor i samma situation.
  • Fringe
    Anonym (Tankar) skrev 2019-01-18 20:05:33 följande:

Ja, lär ju vara så. Mm, lite sorgligt att läsa om alla känslor som inte kommer fram efter vad det verkar i den här låånga tråden.

Själv så känner jag mig ganska klar över att jag absolut kan ta den här grejen på mitt jobb framåt, känner mig inte så besvärad över det men eftersom det gäller en kollega så kommer jag att vara jätteförsiktig. Är ju väldigt mån om mitt jobb och skulle inte göra något som försämrar läget där. Vill ju förstås inte heller tänka senare att jag borde ha gjort något men inte hade guts nog, brukar gilla att utsätta mig för den här typen av skrämmande/härliga saker, nästan väl mycket. Men det är ju skönt att vara sann mot sig själv och ärlig med vad man känner :)

Eftersom jag befinner mig i exakt samma situation kan jag skriva under på vartenda ord. Hoppas att vi båda finner en väg vidare i detta.
  • Fringe
    Anonym (Tankar) skrev 2019-01-20 08:48:15 följande:

Känns på något märkligt sätt skönt att höra att någon annan upplever samma. Fast jag hade önskat att det inte var så. Kanske för att man gärna vill höra hur en annans väg framåt ser ut. Hur tänker du dig att du skall lösa din situation?

För mig är det jag funderar över just nu hur jag håller mig mest klartänkt - är ju så attraherad och förutom det så vet jag att sånt här som att berätta vad jag känner för den här personen är sånt som ger mig energi, är lurigt eftersom det kan bli svårt att skilja på vad som är klokt och vad jag helt enkelt tycker är roligt.

Men så tänker jag att om jag efter en hel del riskbedömning (yrkesskada :)) kommer fram till att risken är rimlig så kan man ju bara påverka vad man själv gör, hur andra reagerar är bortom min kontroll.

Oj vad mycket man kan tänka ibland, är mer en doer egentligen. Lycka till! :)

Jag är oerhört mycket mer en doer egentligen, även om jag ägnar mycket tid till tankar och riskbedömningar (även hos mig en yrkesskada...), så är vanligtvis ändå steget mellan tanke och handling kort. Jag är oerhört bra på att ge andra råd, men när det kommer till vad jag som människa behöver, när det kommer till min egen person och mina egna känslor är det en helt annan sak...

I det här fallet är jag klartänkt, jag vet precis vad jag vill och önskar. Alla tankar är sedan länge redan tänkta. Mitt huvud har snurrat runt och igenom varenda tänkt scenario. Trots det har jag hamnat i något helt förlamande tillstånd - fram till nu. Jag har nått punkten då det helt enkelt inte går längre. Jag gör mig själv alldeles för illa. Jag har bestämt mig för vad jag måste göra - jag måste ta det där samtalet. Om utgången av det samtalet gör att jag verkligen behöver släppa honom, så måste jag göra det. Hur förtvivlat jobbigt det än kommer att vara så kan det inte vara värre än det som är nu. Eftersom vi är kollegor kan jag inte klippa helt. Men jag kan se till att bara ses då vi verkligen måste ses och inte ha någon kontakt däremellan. Det är det sista i världen jag vill ska hända, men att sitta mitt emot någon med sitt hjärta fyllt av så mycket kärlek utan att ha en möjlighet att ge av den är oerhört smärtsamt, njutningen i stunden av att träffas väger inte upp saknaden då vi inte ses.

Oavsett utgången kommer det med andra ord i slutänden bli bättre för mig. På det sättet har jag inget att förlora - jag kan ?vinna? honom och må bra, eller jag måste ta avstånd från honom, få en definitiv klarhet i var han egentligen står, för att kunna gå vidare och slutligen må bra. Att veta är bättre än att inte veta.
  • Fringe

Tiden vi spenderar tillsammans flyger iväg, samtidigt som det känns som att den står helt stilla. Alltid dessa paradoxer. Att mötas: njuta och plågas, att skiljas åt: sakna och plågas.

Helt uppenbart för mig efter att tillbringat tid tillsammans med dig är att jag inte kan fortsätta träffa dig. Jag älskar dessa stunder med dig! Men trots att jag gör mitt bästa för att skärma av dig så lyckas jag inte med det. Sitter i ett möte efteråt och jag kan inte alls ta in vad som sägs. Ord, bara en massa ord. Jag hör mig själv säga saker ibland som är helt logiska, men nästan mer som inövade fraser. Allt ligger utanpå. Det enda som finns på min insida är känslan av dig, saknaden som du lämnar efter dig och det känns som att jag ska ätas upp. Det är det enda som är på riktigt, mina känslor för dig. Om du inte kan möta mig i det kommer jag att att ätas upp. Kämpar med att trycka undan dig, men du är så oerhört närvarande och lämnar mig aldrig någon ro.

• Fringe

Drömde en sådan verklig dröm om dig i natt, om att släppa taget. Jag kunde inte. Höll din hand, medan du ville slingra dig undan. Jag tog din hand igen, smekte den med min tumme. Du höll din hand kvar för en stund, för att sedan ta bort den igen. Det där pågick en stund. Det fanns en sådan stor tvekan i dig och en sådan stor osäkerhet i mig. Det var som att du både ville och inte ville. Du var på väg bort och jag försökte hålla dig kvar. Du vände dig mot mig för att visa att du tänkte gå, jag tog din vänstra hand, lade din hand i min högra hand. Handflata mot handflata. Jag drog dig intill mig för att omfamna dig. Vi möttes i en lätt omfamning, en ansträngd omfamning. Du frågade mig varför, varför vi kramades, du frågade mig vad det är jag vill. Du var så trött, som att du var trött på hela situationen, alldeles uppgiven. Du vände dig om och gick, såg dig inte om. Kvar satt jag, helt tom och kraftlös, övergiven.

Du gick och kvar satt jag.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!