Inlägg från: Anonym (Smaka lite..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smaka lite..)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Blå) skrev 2019-05-20 07:36:32 följande:

Sånt som stökar till det för alla inblandade.

Vi ska fortsätta jobba i varandras närhet och har andra relationer bägge två. Att han är tänd på mig behöver ju inte betyda att han vill göra nåt av det.

Jag vill alltså vara tillräckligt tydlig för att h*n ska förstå att det är fritt fram och själv ta ett steg. Frågan är vad det skulle vara.

Och nej, jag är inte 14 år :)

Jag förstår ... sitter i ungefär i samma sits. Det är jättesvårt.

Vad skulle vara nog tydligt för dig? Om han närmade sig dig?

Jag själv skulle ha velat att personen åtminstone pratar om annat än bara jobb. Kanske söker upp mig mer.. visar viljan över att vara i närheten av mig.

Haha nä inte jag heller ... ;)
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-20 18:47:38 följande:

Ja, säger detsamma. Önskar att han släppte lite på det formella och öppnade för mer kontakt utöver den jobbmässiga. Att han på nåt sätt får ur sig det som hans blickar och kroppsspråk säger att han känner. Om jag nu inte är helt fel ute. Men det tror jag inte, sånt borde jag vara luttrad nog att kunna tolka.

Och själv måste jag få honom att känna sig bekväm med att ta såna initiativ, dvs göra ungefär samma saker själv som jag önskar av honom.

Det här kan ta tid :-O

Det är väl bara att börja bjuda in till samtal som inte är jobbrelaterat? Ett tips är att inte göra det i grupp.. :)

Ja det kan ta tid.. och snart är det semestertider också.. Lycka till :) Håll oss uppdaterade.
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Blå) skrev 2019-05-21 18:54:50 följande:

Tack! Det känns lite ljusare just nu. Vem vet, med lite tålamod kanske det går att baxa lite framåt :)

Så kul att det känns ljusare nu.. Härligt att höra :) På vilket sätt känns det ljusare? Har du vågat närma dig?
  • Anonym (Smaka lite..)

Så jobbigt... Jag saknar dig. Vill träffa dig..

• Anonym (Smaka lite..)

Det känns ganska bra nu faktiskt. Det upplevs vara lite lugnare nu. Nu när vi ses så känner jag värme och naturligtvis så njuter jag av ditt sällskap.. Men det känns inte lika jobbigt längre. Dom jobbiga känslorna har lagt sig. Jag känner glädje.

Du är så fin och bra. Hoppas att du förstår hur fin och bra du är!

• Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Snälla) skrev 2019-05-31 19:00:50 följande:

Jag vet att det hade lagt sten på bördan för dom vill liksom inte göra allting värre. Försöker skydda och medla Önskar lite att nån skulle kanske inse det lite själv att jag också har känslor... vet att jag har mig själv att skylla och att man inte kan förvänta sig att folk ska vara tankeläsare men ändå.

Känslan av att det ligger på mig att hålla alla på benen och hålla ihop allt är tung

Lite så är det för mig. Jag förväntas hela tiden att vara den starka. Vilket jag visserligen är när det verkligen gäller.. i alla lägen! Och ibland så kan det vara skönt att få luta sig mot någons axel.. dock händer det inte ofta. Ibland känner man sig väldigt ensam. Det är okej. Det är bara borsta bort och kämpa på ändå. Se det vackra i livet, var tacksam över det du har. Man väljer alltid hur man ska tänka och känna. Du kan påverka mer än vad du tror. Önskar dig lycka till iaf..
  • Anonym (Smaka lite..)

Vart befinner vi oss just nu? Har du valt en annan väg? Jag misstänker det.. Det upplevs så. Du kollar inte på mig på samma sätt och du försöker undvika ... Jag förstår att situationen inte är optimal. Allt känns så trist, grått och tråkigt..

Nu är det inte många veckor kvar innan semestern börjar .. och jag lär inte få träffa dig. Kanske lika bra det?

• Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-08 22:10:31 följande:

Bara en tanke...har du funderat på att hitta en annan som ersättare för den du inte verkar kunna få? Eller en förändring i ditt liv, minns inte om du redan är i en relation...kanske dags att ändra på en del saker?

Ja ... förändringar. Vilken väg ska man välja? Jag drar nog ut på tiden för det mesta i mitt liv. Alla förändringar är jobbiga och denna är nog mest jobbigast, då det inte är bara jag som blir drabbad.
  • Anonym (Smaka lite..)
    frökenfia skrev 2019-06-16 00:22:12 följande:

Om du är han... jag önskar att det kunde bli något... men situationen tillåter det inte...

Jag är en hon .. Lycka till med honom!
  • Anonym (Smaka lite..)

Nu är det sista chansen. Nu eller aldrig.. Jag kommer att försöka visa lite mer. Jag hoppas att du också gör det. Om du inte gör det så släpper jag dig.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!