Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till en vän: Vad är vänskap med dig egentligen för nåt?
Allt du ville var tydligen att "fånga in" mig igen. Alla dessa gånger vi hittills setts igen, har bara varit för att du behövt bekräftelse. Du har inte ändrats ett skit. Du är samma. Men vet du. Jag är ingens jävla "reserv" eller någon du kan sätta på nån "avbytarbänk" för att du även måste bli bekräftad och uppvaktad och få allt serverat av nån naiv icke seende karl. Som tror du är förälskad i honom tillbaka. För du lådsas vara det mot honom. Du utnyttjar ju honom och människor! Väldigt oattraktivt att bete sig som du tydligen fortfarande gör.
Ingen lust att vara din vän mer. Vem är du egentligen? Å vad villl du mig egentligen? Äta kakan och ändå ha den kvar eller? Jag är less och delar av mig önskar att jag aldrig hade hört av mig igen till dig igen och vi tagit upp vänskapen igen. Du är rätt gammal nu. Ändå är du son ett stort barn!? Jag ser. Du tar inte ansvar över hur du behandlar andra (inkl mig) och du tror att alla alltid ska göra vad DU ber dom att göra eller vad du vill eller behöver och vad du känner för för stunden.
Allt handlar om dig, dig, dig.
Du vill bli behandlad som en drottning men du får ta och vakna upp nånting och inse att det inte funkar. Iallafall inte om du vill behålla vänner eller en långvarig partner som du kan vara jämlik med och inte få allt sserverat. Du måste förstå att tillit är det viktigaste i alla relationer. Hur ska en kunna lita på dig? Du gör ju bara vad du själv känner för för stunden tydligen. Att sånt beteende drabbar andra illa, förr eller senare, verkar du inte bry dig ett skit om. Det är illa.
Poletten trillar ner, som så många gånger förr, när det kommer till dig. Jag ser rätt igenom dig. Ändå är det så svårt för mig att lämna dig för jag tycker om dig och jag kommer att sakna dig och vet att du också kommer att sakna mig oockså. Vi hade något annorlunda tillsammans och det vet du också. Eller hur?Egentligen är du inte värd mina ord och mina tankar. Men återigen Vad är vänskap med dig egentligen för nåt? Jag bara undrar.....