Inlägg från: Anonym (Over again) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Over again)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ett råd till er därute.. Misstänker ni att någon kan vara en narcissist, tro på det och gå vidare. Ingen ni bör involvera er med! Hemska människor

• Anonym (Over again)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-04-14 12:19:01 följande:

Det här med ex och vänskap är ett trixigt kapitel - kan man vara vän med någon som man mest velat slita kläderna av? Vänner tycker man om som personer, ett ex som har en annan uppfattning av hur man ska bete sig mot andra än man själv har, hur skulle den förvandlingen ske, magi? Kan samma person vara en dålig partner men en bra vän? 

Så många frågor men är svaren ens intressanta. När det finns så många andra människor att lägga tid på.

Det där med att vara vän med ett ex. eller en vän som en är kär i eller tänd på, det är svårt att få det till något bra. Men om alla attraktiva känslor är borta mellan båda, så kan man nog fortsätta som vänner.
  • Anonym (Over again)
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-04-15 11:26:27 följande:
    Ja, det är ju det. Har inte den typen av känslor för vänner men här finns det fortfarande den där attraktionen hos mig. Saknar personen, dock lär det funka dåligt om man fortfarande har starka minnen av det intressantare slaget :)
    Precis, om det inte är ömsesidigt är det nog bäst att låta bli.
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-04-16 10:58:26 följande:
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-13 01:18:13 följande:

Ett råd till er därute.. Misstänker ni att någon kan vara en narcissist, tro på det och gå vidare. Ingen ni bör involvera er med! Hemska människor

Blev visst dubbelt nu...men prata me nån i våld i nära.. de e lättare att komma vidare då.. plus att dom e duktiga på att få en att förstå att de inte e ens egna fel..🌺
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-04-16 10:58:26 följande:

Blev visst dubbelt nu...men prata me nån i våld i nära.. de e lättare att komma vidare då.. plus att dom e duktiga på att få en att förstå att de inte e ens egna fel..🌺
    Jag hade tidigt en misstanke om det, men utan erfarenhet så lät jag det fortsätta. Jag försökte istället förstå saker, förändra.. #BIGMISTAKE

Nu har jag lärt mig mycket och har en helt annan insikt.

Run Forrest run!
  • Anonym (Over again)

Så lugnt och skönt det är nu, man kan börja andas igen och sömnen blir bättre och bättre. Det börjar ordna upp sig Solig

• Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-04-20 02:38:25 följande:
    Varför försökte du ens om du hade misstanke om de?
    För att jag hade inga kunskaper om detta och för att jag samtidigt vägrade vilja tro det. Har man djupa känslor för någon så vill man konstigt nog tro det bästa om den personen. Verkligen jobbigt när man läst på lite, och nästan varenda punkt stämde in klockrent. Då inser man hur lurad och förd bakom ljuset man blivit, av dessa manipulerande och hemska människor.
  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-04-22 20:22:02 följande:
    Narcissister talar om omedvetet vilka dom e genom att anklaga dig för dom mest absurda sakerna dom finns. Man undrar om folk verkligen gör så.. inget du gör e rätt, o så fort du börjar stå emot hans/hennes persongrepp.. då kommer hatet fram.. då visar dom me råge va du eg e värd för dom.

Lr så kommer offerkoftan fram , säger du något som inte fanskapet vill höra då..då jävlar.. 

De e psykisk misshandel 24/7..gaslightning.. de börjar smått, du fattar inte först att dom faktiskt förnedrade dig..
    Dom skiftar mycket i de dom säger.. värderingar bla. Dom byter personligt beroende på vem dom pratar me.. för dom har ingen egen personlighet..dom kopierar andras..de e så dom får en att tro att man har fått jackpot..medans man bryts ner gradvis tills man tappar bort sig själv.. man börjar tvivla på om de faktisk va du som var problemet, för du kunde ju inte göra något rätt för henne/honom ändå.. dom kallar dig psykiskt störd,sjuk..du bara inbillar dig lr du har missuppfattat. Ber aldrig om ursäkt heller. De e bara du som ska krypa till korset. Deras handlingar stämmer inte ett skit me deras ord.. dom höjer dig till skyarna o överöser dig me komplimanger ena stunden.. sen avvisar dom dig som om du vore en gammal trasa.. o just detta får dig att bli beroende.. dom vill bara ha de du kan ge tills dom trasat sönder dig.. sen byter dom offer.. dom får dig att känna som om du aldrig existerat.. 

Detta min vän e va narcissister o psykopater gör..
    Jag vet alla dessa lögner, gaslightningar, ghostningar, silent treatment, de hatar att få nej för något, svarar inte på enkla frågor, aldrig en ursäkt eller förlåt. Ska alltid ha pengar, och snor pengar. Alltid bortförklaringar till allt. Noll empati. De älskar bara sig själva och gör aldrig några fel, fast lögnerna uppdagats så är det mitt fel. Mycket normalt... nej!
  • Anonym (Over again)

Så lugnt och skönt det är utan alla lögner och manipulationer. Jag saknar det fina vi hade, men ändå gör jag inte det. Det var nog bara en fasad för att snärva mig och då finns det ingenting att sakna. Hur kan man leva med sig själv och att vara så falsk? Troligtvis är du sjuk och har några diagnoser, men är inte utredd för det, och jag har redan minst en jag är ganska säker på. Ändå har jag inget hat mot dig, eftersom du förstår inte ens dig själv. Du lever nog nu med dina egna demoner som äter upp dig. Men du kommer göra det igen, nästa offer, till nästa offer och så fortsätter det. Stackars alla som råkar ut för dig.

• Anonym (Over again)

Blir aldrig klok på det du gör? Vad blir bra av att hålla på sådär? Blir du lyckligare eller tror du att jag uppskattar det? Nej, inte bättre för någon!

• Anonym (Over again)

Ni som saknar alla dessa personer, tänk på att dessa även kan vara en narcisstist. Då kan de få er att älska dem, samtidigt som de inte har någon som helst empati eller känslor för er, då de bara älskar sig själva. De är världens jobbigaste psykfall att bearbeta

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!