• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (ensam)

Till min mamma:

Jag vet att du inte har någon förmåga att förstå. Jag vet att mina syskon bäddat in sig i att de har "världens bästa mamma".

Men jag ser klart och tydligt hur otillräcklig du varit, hur lite du egentligen brytt dig om dina barn. Hur du gång på gång på gång satt din nya man före oss. Inte bara honom förresten utan i stort sett alla som kommit i din närhet.

Du har aldrig hållit på vår integritet utan villigt och med glädje utlämnat de mest privata saker till vem som helst.

Du har klagat på hur hopplösa dina ungar är och låtit andra vuxna kritisera oss för att inte kunna sådant du borde lärt oss men struntat i.

Din totala oförmåga att lyssna till våra problem utan att dra upp att andra minsann har det ännu värre. Att du alltid fick mig att känna mig så liten och obetydlig.

När jag verkligen råkade illa ut, riktigt illa så ville du inte ens lyssna utan vände mig ryggen för att återigen ställa dig på den andra personens sida. För att "farbröder tycker om att gosa, det är inget att vara rädd för".

Jag kan inte minnas en enda gång då du faktiskt ställt dig på min sida vad det än gällt.

Så kära mamma, jag har fått klara av de gräsligaste saker utan din hjälp och gjort det riktigt bra. Nu har jag beslutat att inte känna dåligt samvete för att jag tar steg efter steg längre bort från dig.

• Anonym (alltid du)
    Anonym (ensam) skrev 2012-01-23 15:33:31 följande:
    Till min mamma: Jag vet att du inte har någon förmåga att förstå. Jag vet att mina syskon bäddat in sig i att de har "världens bästa mamma".  Men jag ser klart och tydligt hur otillräcklig du varit, hur lite du egentligen brytt dig om dina barn. Hur du gång på gång på gång satt din nya man före oss. Inte bara honom förresten utan i stort sett alla som kommit i din närhet. Du har aldrig hållit på vår integritet utan villigt och med glädje utlämnat de mest privata saker till vem som helst. Du har klagat på hur hopplösa dina ungar är och låtit andra vuxna kritisera oss för att inte kunna sådant du borde lärt oss men struntat i. Din totala oförmåga att lyssna till våra problem utan att dra upp att andra minsann har det ännu värre. Att du alltid fick mig att känna mig så liten och obetydlig. När jag verkligen råkade illa ut, riktigt illa så ville du inte ens lyssna utan vände mig ryggen för att återigen ställa dig på den andra personens sida. För att "farbröder tycker om att gosa, det är inget att vara rädd för". Jag kan inte minnas en enda gång då du faktiskt ställt dig på min sida vad det än gällt. Så kära mamma, jag har fått klara av de gräsligaste saker utan din hjälp och gjort det riktigt bra. Nu har jag beslutat att inte känna dåligt samvete för att jag tar steg efter steg längre bort från dig.

..... Detta skulle lika gärna jag kunnat skrivit...:/ usch...
  • Anonym (blää)

Hur kan du umgås med kvinnan som ligger med din man? Hur kan du ? Du förnedrar dig själv och låter andra trampa på dig......när fan ska du ta tag i ditt liv och skydda dina barn.? Om du inte gör något åt saken gör jag det åt dig din dumma idiot !!!!!!!! 

• SHAKAWKAW

Du och jag, vi har ingenting gemensamt. Jag vill så gärna sudda bort dina negativa sidor, men jag vet att det inte är möjligt. Du har problem som jag inte kan fixa åt dig, och det kväver mig i hemlighet. Jag har försökt skydda dig i åratal, även fast häftiga bråk har blossat upp, men snart ger jag upp. Du ljuger, ignorerar, bryr dig inte om mig och hur jag mår, du är en skitstövel av rang. Jag önskar att Du kunde klippa bandet mellan dig och mig, eftersom jag inte har mod eller kraft att göra det själv.

• Anonym (Kär man)

Varje gång jag kommer dig när tappar jag andan...
    När jag känner din doft sväller mitt bröst och hjärtat slår snabbare.
    När jag hör dina mjuka ord kommer tårar till ögonen 
    Jag vill stötta dig när livet är mörkt, bära dig genom eld och vatten
    Alltid stå vid din och dina barns sida och ge min kärlek   

• Anonym (skorpan)
    Till en vän.

När ska du förstå att du sårar folk? När ska du förstå att man inte kan ha kakan kvar, men ändå äta upp den? När ska du sluta ljuga för alla, inklusive dig själv? När ska du PÅ RIKTIGT börja prioritera din son? Ska du nånsin veta hur du vill ha det? När ska du EN GÅNG FÖR ALLA, ta tag i ditt liv?

Och när ska jag våga säga upp vår vänskap, som bara tär på en, som bara går ut på hur synd det är om dig, dig, dig? Hur ska jag göra för att få dig att förstå, att en energitjuv som dig vill man inte vara vän med? Att en person som du, håller inne med sitt rätta jag i två hela jävla år?

Trött på dig. Jag gör slut!
  • Anonym (enlitengrönsak)

Äh vem försöker jag lura egentligen?
    Jag saknar dig. Jag har saknat dig ända sen jag pratade med dig första gången.

• mion
    Anonym (blää) skrev 2012-01-24 00:59:59 följande:
    Hur kan du umgås med kvinnan som ligger med din man? Hur kan du ? Du förnedrar dig själv och låter andra trampa på dig......när fan ska du ta tag i ditt liv och skydda dina barn.? Om du inte gör något åt saken gör jag det åt dig din dumma idiot !!!!!!!! 

vet hon om det då
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!