Cannabis
Läser tankar och funderingar här av oroliga tonårsföräldrar. Själv är jag förälder till en 17-årig kille som alltid varit lugn, skötsam, respektfull och en bra kille som dessutom tränar och sköter sig. Han svarar alltid direkt på sms eller när jag ringer etc och respekterar tider m m och jag har aldrig haft någon anledning att inte lita honom. Men i de lugnaste vatten... för någon dag sedan ringer polisen och säger att de har min son hos sig och misstänker att han röker cannabis! Jag trodde jag skulle ramla genom golvet, kände mig helt golvad och oförberedd. Fick veta att några av de vänner han umgås med inte gjort detta för första gången, och även de killarna har jag intet ont anande träffa flera gånger och ser som bra killar. Jag som har så bra kontakt med min son och inte har inte sett någon varningssignal på detta.. känner mig otroligt godtrogen. Så vad jag vill säga egentligen är att man kan aldrig vara för säker, för orolig eller för "på" om vad de har för sig. Så nu väntar vi på vad som ska hända med detta rent rättsligt, känns väldigt jobbigt och oroande .. och overkligt på något sätt :(