Cannabis
håller med ovan stående turgut här, ta de inte så hårt och prata med era barn om detta och andra berusningsmedel, att ha en öppen och realistisk dialog är mycket viktigt i detta läge tänker jag. Det kan även va bra att prata om alkohol och hur man bör använda det på ett hälsosamt sätt.
Personligen så skulle jag föredra att min som röker cannabis ist för dricker alkohol, men de e bara min ståndpunkt och inte samhällets.
Att försöka få en blid av varför och hur ungdomen tänker runt sitt och andras användande av berusningsmedel kan vara bra, då upptäcker ni som föräldrar snabbt hur "illa" det är med just er tonåring. Sen kan det vara bra att plis och soc är med i bilden redan nu, det kan verka avskräckande, men tyvärr så blir det inte mer än ett par samtal med soc om brottet, så de e inte så läskigt för en cool tonåring.
Jag tror att ni reder ut detta och era tonåringar bör vara så pass trygga i sig själva att de hur som helst kommer på att det finns annat att göra i livet än att bara berusa sig!