Inlägg från: vadskajaghetadå
|
-
-
Använd inte ordet "man" för alla har inte koll på det.Argo skrev 2011-10-19 14:32:52 följande:Ja, det har man koll på. Med normalbegåvning och ett visst intresse för sin nära omvärld. Så svårt är det inte.Och själv är det nog (återigen) inte pengarna jag tänker på först om någon unge, behörig eller inte, skadar sig. Det finns andra frågor där kring ansvar och sådant som känns större. Faktiskt.
Om jag går ner och frågar i centrum som ligger 100 meter bort är jag övertygad om att inte ens hälften har en aning hurvida min gata/lägenheterna är bostadsrätter eller ej. om jag så frågar 100 per som är bosatta här. -
Fortfarande kan ingen ge ett konkret exempel....Argo skrev 2011-10-19 14:32:52 följande:Ja, det har man koll på. Med normalbegåvning och ett visst intresse för sin nära omvärld. Så svårt är det inte.Och själv är det nog (återigen) inte pengarna jag tänker på först om någon unge, behörig eller inte, skadar sig. Det finns andra frågor där kring ansvar och sådant som känns större. Faktiskt.
-
personen kanske bor i en liten by med några hundra hushåll max.Du har missat att många HR blir BR ? tror du på allvar att om man bor i stan så vet man precis vilka föreningar som är vart ?TheCoopers skrev 2011-10-19 15:17:38 följande:Och själv är det nog (återigen) inte pengarna jag tänker på först om någon unge, behörig eller inte, skadar sig. Det finns andra frågor där kring ansvar och sådant som känns större. Faktiskt.
Jag tror det är ytterst få som i huvudtaget bryr sig . -
Svammel svammel...LaFontaine skrev 2011-10-19 19:15:15 följande:Styrelsemedlemmarna kan bli personligt ansvariga om man anser att styrelsen underlåtit att handla. Det exemplet har dragits upp flera gånger om. Det är väl tämligen konkret?
-
Vad menar du?sirisdotter skrev 2011-10-19 20:58:37 följande:Intressant - i vilken stadsdel hittar man dessa öppna gårdar?
Dessa finns ju överallt.
Jag syftar främst på lekplatser exakt som denna typ, som finns vid nästan varje gård. Det är omöjligt att veta om dessa är privaa eller inte såvida man inte går in och tittar om det står "brf xxx" på anslagstavlan. Men många portar är låsta.
Jag bor i Hägersten i stockholm och inte innerstan, jag har aldrig ens hört talas om kodlås.
-
sen har vi ju parkleken lugnet. Dessa finns också vid varje "ort" samt dessa små lekparker vid husen.
-
inge kul att söka på parklek lugnet, bara massa bild på gubben juholt =(
-
Egentligen väldigt tragiskt att föreningarna bygger fina lekplatser medan de kommunala väntar länge med att rusta upp sina egna, om de ens gör det alls.
Som exemplet i TS. -
Nej det var väl vad jag trodde, ni känner inte till att det finns tusentals och mer såna likplatser i landet.sirisdotter skrev 2011-10-20 00:41:25 följande:Bodde 25 år i Stockholms innerstad - såg aldrig någon sådan lekplats någonstans i bostadsområdena kring Odenplan. Vi gick til Vasaparken för att leka med barnen . I Hagaparken kunde de lära sig cykla
Gröna, öppna ytor fanns också kring Vanadisbadet, knappast rutchkana, gungor, sandlåda.
I förorter där vänner med barn bor finns utrustning som på bilden mellan huskropparna - ser aldrig några barn där. Är det viktigt för barns utveckling att testa olika gungor, sandlådor och rutchkanor?
Och om de ofta står tomma, vad spelar det då för roll om det då och då kommer ett litet barn och leker?
Det är denna situation jag utgått från när jag diskuterat i tråden.