Argo skrev 2011-10-19 12:44:04 följande:
Bor man i området så har givetvis en normalbegåvad människa efter ett litet tag koll på vilka hus som är brf och vilka som är hyresrätt.
Bor man inte i området kan det kanske tillhöra god ton och vanligt folkvett att försöka ta reda på sådant innan man knallar in på en gård?
Och det kan du konstatera bara sådär?
Även fast det är så att det är enormt mycket utförsäljningar av allmännyttan? Att vissa går igenom och vissa inte, det ska normalbegåvade ha koll på?
det är liksom ingen liten by ute i skogen det gäller, i a f inte här, utan väldigt väldigt många hushåll. Fler flera tusen. Och vissa delar är sålda, vissa inte. Av samma gårdar.
Argo - fruktansvärt dåligt argument, trots att det tjatats om detta hela tiden.
Jag tycker inte det är mer än rätt att BRF får stå för dessa kostnader om den inte är 100% säker. Sen tycker jag personligen att det är löjligt av folk att stämma, anmäla eller vad de nu gör. Tror dock inte det är så vanligt som det låter på folk här.
Enda skillnaden är att du med säkerhet vet att det inte kommer kosta mer än sveda och värk för "ert" eget barn?
Klingar riktigt illa....
Argo skrev 2011-10-19 12:38:08 följande:
Jag har undvikit att skriva till dig tidigare för att vara snäll men eftersom du svarar mig:
Du har inte tänkt så långt som att olyckor ibland händer för att någonting har hänt som man inte upptäckt än? Det brukar liksom ofta vara grejen med olyckor: någonting har fallerat utan att man märkt det. Så nä, regelbundna kontroller är ingen säkerhet mot olyckor. Så oavsett om brf har följt regelverket kring besiktningarna kan det mycket väl ändå "bli problem för brf" om det händer en olycka.
Det ansvar som styrelsen för en brf måste ta, även för obehöriga som utnyttjar deras grejer, är i allra högsta grad en anledning att begränsa den almänna tillgången till exempelvis en lekplats.