• Persemona

När slutar man längta efter fler?

Jag har nu två och känner det som att två borde vara tillräckligt. Ekonomin och energin tycker att det räcker nu, men ändå kan jag inte låta bli att längta. Jag älskar att titta på förlossningsprogram, lägger en hand på magen då och då och drömmer mig bort, är mensen sen nån dag så börjar jag hoppas (trots kopparspiral) m.m.
    Vad kan man få med fler som man inte kan få med två liksom? Varför längtar man när man inte vill? Jag har visserligen alltid velat ha fler, men nu när jag har det och känner hur mycket energi de tar så tycker jag det räcker. Jag vill gärna "leka mamma, pappa barn" nu, men sen vill jag göra annat. Går längtan över om man låter tiden gå eller kommer jag ångra mig när det är försent? Vad tror ni? någon med erfarenhet?

• Svar på tråden När slutar man längta efter fler?
  • Chetti
    SoligMin mamma längtar fortfarande och hon är 73 år och har 9 barn
    blääääääääääää
  • strojes

Jag slutade längta efter tre barn. Vi skulle ha två men det blev tvillingar och dessutom kräkbebisar båda två så vi känner att vi deffinitivt är färdiga nu.

• Glimma76

Vi skulle bara ha två, sedan kände jag att jag kunde sterilisera mig. Innan jag ens var gravid med 2an kom en tanke på 3, men sedan skulle det vara stopp! Sedan kom tanken på 4an, kanske någon gång. Så råkade vi slarva (var det omedvetet eller??) och nu ska vi ha 4an. Sen skulle jag sterilisera mig. Kan säga att jag nog inte gör det, och ibland skojar vi om en 5a.

Och ändå är det så himla jobbigt vissa dagar med 3. Samtidigt som att vissa dagar är underbara så klart.

Jag tror det är så att det är en drift helt enkelt och det är individuellt hur många man vill ha. Men sedan måste ju förnuftet styra ändå, pengar, tid mm.

• MrsEnglund

Ja, ett svårt dilemma, fler eller ej. Men om det inte blir fler får ni hoppas på lite barnbarn så småningom=)

• Superbia

Jag har i flera år drömt om en stor familj, men efter tredje barnet började tanken på att det faktiskt kanske kunde räcka med tre komma. Strax därefter plussade jag med nr 4 och i nuläget känner jag att det räcker sen. Men vi får väl se hur det känns om några år Skrattande

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Persemona

Hihi tack för alla trevliga tankar. Kan nu lägga till att en liten tre ligger i magen och planerar komma ut i september! Hoppas jag skall vara nöjd då, men känner jag mig själv rätt så blir det en fyra också. Hade jag inte blivit av med sgin så kanske jag hade kunnat ha lite längre mellan barnen, men nu är det gravid inom 1 år och 9 månader som gäller. 3 barn på fyra år. puuh!

• Superbia
    Persemona skrev 2012-03-03 08:50:50 följande:
    Hihi tack för alla trevliga tankar. Kan nu lägga till att en liten tre ligger i magen och planerar komma ut i september! Hoppas jag skall vara nöjd då, men känner jag mig själv rätt så blir det en fyra också. Hade jag inte blivit av med sgin så kanske jag hade kunnat ha lite längre mellan barnen, men nu är det gravid inom 1 år och 9 månader som gäller. 3 barn på fyra år. puuh!
    Fyra barn under tre år här Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Persemona
    Superbia skrev 2012-03-03 08:57:19 följande:
    Fyra barn under tre år här Flört
    Ja det kan ju alltid bli värre!  Träffade en herre häromdagen han hade eller rättare sagt hans fru hade fått 3 barn på 3 år. Inga tvillingar. Hur orkar du vara gravid hela tiden? Mina graviditeter har varit "lätta", men man är ju inte sig själv. Ska man dessutom ta hand om små barn så är det rätt kämpigt. 
  • buffybus

Vi skulle bara ha 2 men min man ville ha en till så vi väntar tredje nu men känner verkligen verkligen att det är sista. Har själv bara föreställt mig en familj på 4 pers ;)

Tror man kan längta lite då och då ändå! När folk omkring en får barn. Min granne blev sugen förra året. Hennes barn är lixom 8år nu. Men det va mest för alla här omkring hade. Nu vill hon inte igen :) haha så det går nog i vågor

Svar på tråden När slutar man längta efter fler?