Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

När slutar man längta efter fler?

Jag har i flera år drömt om en stor familj, men efter tredje barnet började tanken på att det faktiskt kanske kunde räcka med tre komma. Strax därefter plussade jag med nr 4 och i nuläget känner jag att det räcker sen. Men vi får väl se hur det känns om några år Skrattande

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Superbia
    Persemona skrev 2012-03-03 08:50:50 följande:
    Hihi tack för alla trevliga tankar. Kan nu lägga till att en liten tre ligger i magen och planerar komma ut i september! Hoppas jag skall vara nöjd då, men känner jag mig själv rätt så blir det en fyra också. Hade jag inte blivit av med sgin så kanske jag hade kunnat ha lite längre mellan barnen, men nu är det gravid inom 1 år och 9 månader som gäller. 3 barn på fyra år. puuh!
    Fyra barn under tre år här Flört
  • Superbia
    Persemona skrev 2012-03-03 09:03:31 följande:
    Ja det kan ju alltid bli värre!  Träffade en herre häromdagen han hade eller rättare sagt hans fru hade fått 3 barn på 3 år. Inga tvillingar. Hur orkar du vara gravid hela tiden? Mina graviditeter har varit "lätta", men man är ju inte sig själv. Ska man dessutom ta hand om små barn så är det rätt kämpigt. 
    Vi hade ju "fördelen" att få två på en gång första gången, det är nog värre att få enlingar så tätt eftersom man måste vara gravid en gång till som i deras fall då, då är man verkligen gravid hela tiden Glad

Det känns som att jag har varit gravid de senaste tre åren. Även då jag inte har varit gravid har jag tänkt vad jag "får" och "inte får" göra och äta. Då måste jag påminna mig om att jag faktiskt INTE är gravid just då, haha! Jag har också haft lätta graviditeter hittills, absolut inget att klaga på såhär i efterhand. Det jobbigaste är väl den där orkeslösheten som gör att jag inte riktigt orkar engagera mig, men när nästa har kommit hade jag väl tänkt att inte bli gravid än på ett tag i alla fall Glad
  • Superbia
    tilj75 skrev 2012-03-07 15:52:00 följande:
    Jag har fyra och vill ha fler och på senaste tiden så är bebissuget större än någonsin. Tyvärr känns det som om alla i min omgivning tycker att jag är en idiot som ens kan tänka tanken. =(
    Det är ju inte riktigt deras sak att bestämma. Så länge man har möjligheten att ta hand om de barn man får så är det ingen annan än ni som har något att säga till om.
Svar på tråden När slutar man längta efter fler?