Hejsan, jag har haft det EXAKT som du, det här (rätt sjuka!) med att man (iallafall jag) varje månad litelitelitelitelite hoppas på att mensen ska vara sen, litelitelitelite hoppas på att man ska få göra ett gravtest, och få ett plus.... Trots att man har skyddat sig. Man skyddar sig ju av en anledning, men ändå har något litet envist hopp funnits där, helt ologiskt...
Vi hade två barn och jag kände så, och jag var dessutom HELT nöjd. Hade alltid sagt "Två eller tre barn", och nu hade vi två, varav ett med särskilda behov, och två kändes alldeles lagom. Jag är dessutom lite lat av mig, så då känns ju ytterligare ett barn som extra jobb...
MEN! Så har jag en make som tydligen inte tyckte att det räckte med två barn.... av olika anledningar ville han ha ett tredje barn, och jag sade nej och nej och åter nej... men så en dag, efter några månaders "tjat", insåg jag att "Oj! Han vill verkligen ha ett till barn!" och då var det som om något ändrades inom mig, och jag ville plötsligt också!
Jag var verkligen färdig, hade sålt alla barnsaker, gett bort kläder i massor, osv, men jag ändrade mig efter makens "tjat".
Nu har vi ett tredje barn sedan 2,5 månader och jag känner en tillfredsställelse som jag INTE kände innan! Jag var som sagt TOTALT nöjd, såg inga fler barn i vårt liv, var glad för det liv jag hade, men av någon anledning känner jag nu mig såååå nöjd och att livet är mer "perfekt" än det någonsin har varit förut! En känsla svår att beskriva i ord, men så känns det.
Så om du funderar så här... och om maken är med på det... ta upp det för diskussion, det KAN hända att det blir ert bästa beslut!