Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Inatt bär det av till Ullared :)
    Jag och en kompis kör ner inatt, shoppar imorgon och kör hem imorgon natt. Hjäääälp! Men hon brukar göra så och det brukar gå bra. Hon har också en bebis som bara är sex dagar äldre än irja. Ska bli så himla roligt!!!!
    Nu försöker jag sova men det går Inge bra.

Idag har vi varit gifta i sex år. Kännt varandra i drygt sju :)

• tilj75

Hemma från Ullared! Det var såååå roligt!!!! Körde 58 mil natten till igår, shoppade hela dagen och körde hem i natt. Jag och en kompis och våra bebisar. Underbart att bara få shoppa och inte tänka på alla barn (ja, förutom bebis då).
    Dyrt men nöjd!

• tilj75

Hur lever livet med alla? Här är en snorbebis och en feberkille, annars bra. Jag gör äppelmos och försöker städa. Ligger efter med allt känns det som. Irja sover lite dåligt så jag är trött.

• tilj75

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl hm....
    Inte direkt roligt.
    Sitter vid vedspisen som spakar och värmer och dricker kaffe. Njuter av en stunds tystnad innan alla vaknar. Jack äter frukost och irja jollrar och leker i sin stol. Har det ganska bra faktiskt.
    Undrar hur alla har det, det är ganska tyst här i tråden.
    Vi var på akuten igår. Igen. Irjas armbåge hoppar ur led. I förrgår fick jag åka in med henne men då var N hemma så jag slapp ta med alla killarna. Igår åkte vi in allihopa.

Nu bröt friden av en misstänksam lukt. Irja behöver definitivt en ny blöja.

Kram på er!

• tilj75

Första gången drog en brorsa i armen bakåt så den gick ur led. Skitläskigt. Jag var i rummet bredvid i fem sekunder och när jag kom tillbaka till bordet så hängde bara armen rakt ned. Andra gången låg hon på rygg och rullade över på mage och armen hamnade under magen och hon drog den själv ur led när hon försökte ta upp armen.

Nu får hon sitta upp i stol eller att jag sitter med henne på golvet så hon inte rullar någonting.

• tilj75

-8.4 när jag kom ner i morse, jag och irja satt framför köksspisen och värmde oss med en kopp kaffe en lååångbstund.

Jag tror jag blir tokig snart. Jag försöker städa men hinner ju aldrig nånting. Försöker rensa bland alla våra saker. Men jag hinner typ köket innan det är dags för mat eller bajsblöja eller nåt annat. Eller så måste jag hinna vika all tvätt och då kommer jag efter nånannanstans. Har börjat plocka ner rubb som stubb i flyttkartonger som jag tänkte ta hand om nån annan gång.
    Hur fixar ni andra vardagen?
    Jag vill inte att killarna ska minnas att mamma städade jämt. Men det gör jag ju. Hade jag råd skulle jag ta hit en städfirma. Fast det skulle ju inte heller gå för det behöver rensas bland alla saker.

Jaja, på'n igen ba

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)