Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Eq85, men fy så hemskt! Hoppas de mår bättre nu .

• tilj75

Idag har vi varit på coopen och på Ikea, pojkarna har varit superduktiga, riktigt imponerad. Maken släppte av oss och vi handlade och promenerade sen till Ikea och tre av killarna var på lekstället och jag och bebis och Kevin gick en sväng i butiken. Sen åt vi lunch där och blev hämtade. Ibland funkar det så himla bra och jag blir så stolt över mina barn.

Jag har köpt en ny bil, den gamla var så jobbig och jag fick lyfta stolar in och ut. Jag är såååååå nöjd nu. Bilen har två baksäten och det främre har vi vänt bakåt så de sitter mittemot varandra. Och har fått upp tvskärmarna så de kan se tv. Den är så fin :)

• tilj75

Babydoll, jag vill gärna diskutera med dig men då vill jag göra det här, inte på din blogg.

Tösabiten, det är en Mercedes av nåt slag :)

Tänk vad tiden går fort, min äldsta kille fyllde precis sex år. Tänk om någon sagt till mig för sju år sen att om sju år har du fem barn, två bonusar, är gift och bor i en jättekåk från artonhundratalet ute på landet med stor trädgård och höns. Jag hade nog varit ganska säker på att det inte stämde, jag var singel och bodde själv i en etta.

Glenda, jag hade dubbelvagn och det är så praktiskt. Använde min supermycket.

Åh, nu är irja mätt, hoppas jag får sova nån timme till nu.

• tilj75

Tjena tjejer. Är uppe hos mamma över helgen. Vi har köpt en stuga tvärs över vägen, liten men duger bra till oss. Kommer precis få plats med övervåningssängar och ett litet bord i rummet och så finns ett litet kök. Utedass och brunn. Men så skönt kommer det att bli att kunna åka hit utan att bo i mammas lilla hus med alla stojiga barn. Påminn mig så ska jag visa bilder, de bor sååååå vackert :)
    Väldigt blåsigt har vi haft så vi har inte kunnat elda majbrasa, lite tråkigt. Isen på sjön har börjat spricka upp och mamma lägger nät. Härligt!

Hoppas alla har det bra, kram!

• tilj75

Jag har fem (och två bonusar), rensade ut mammakläderna för några veckor sen men det tog emot. Tänk om, liksom....

Åker hem imorgon, ganska skönt. Men tråkigt. Men sex vuxna och åtta barn i ett ganska litet hus, längtar hem till mitt stora hus nu. Men har varit roligt att träffa mamma och brorsorna. Igår snöade det här men imorgon ska det bli 16 grader. Finns ingen snö på marken kvar men isen ligger fortfarande. Nu ska jag sova lite innan flisan vaknar och vill amma.

• tilj75

Välkommen Marie. Min yngsta är också åtta (?) veckor, född tolfte. Sitter och ammar, trött!

• tilj75

Marie, jag skulle förresten gärna vilja vara en bläckfisk, jag har alldeles för få armar. Eller kanske en klon eller två, som kunde ta hand om tvätt och disk och sånt tråkigt.
    Hoppas alla har och får en bra helg! Kram på er!

• tilj75

Tjena tjejer! Nyss hemkommen från Finland. Har varit och hälsat på svärmor. Roligt, trevligt och jobbigt.
    Bollhavet på båten är passé, nu är det tv-spel dom gäller. Dygnet är upp och nervänt och ungarna är griniga av för mycket socker och för lite sömn. Jag är grinig av för mycket svärmor och för lite hemmatid :)
    Nu ska vi bara vara hemma en vecka och killarna ska gå på dagis. Måste sova nu. I min egen säng!!!! God natt :)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)