Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Tierpstrakten, ca 12 mil norr om Stockholm. Synd att du inte bodde närmre då kunde du fått en grind och en spjälsäng av mig =)
Tierpstrakten, ca 12 mil norr om Stockholm. Synd att du inte bodde närmre då kunde du fått en grind och en spjälsäng av mig =)
Jag köper mjölk av en bonde och när jag gör yoghurt så värmer jag upp mjölk till 92 gr kyler till 45 gr tillsätter yoghurtkultur, ställer sen in hela kastrullen i ugn som är uppvärmd till 50 gr och stänger av ugnen. Får stå på eftervärmen i minst tre timmar (oftast över natten) rör om och häller upp på burkar. Jag gör oftast 8-9 liter åt gången. Så gör jag min yoghurt =)
MiniMillan, hur gjorde du ditt surdegsbröd?
Förresten så gjorde jag smoothies (stavas det så?) till killarna idag och Jonte valde smak och det blev.... Pepparkaka! Jaha, bananer, yoghurt, lite mjölk, lite olja och några pepparkakor (som de skulle ha fått till). De tog slut fort =)
Cmittliv, grattis till plusset. Det kommer att bli jobbigt och intensivt men helt klart värt det!
Jose, ja pepparkakskrydda brukar jag också köra med, väldigt bra krydda, och all frukt som börjar bli tråkig åker i frysen. Här är nackdelen att bananerna tar slut alldeles för fort, skulle lätt kunna gå 10-12 bananer om dagen om inte jag sa stopp. Har dessutom frukt och bär från sommaren kvar i frysen. Jag brukar försöka låta bli socker men är absolut inte anti socker, vi (ungarna) dricker saft och äter kakor när andan faller på. Godis serveras stenhårt endast på lördagar. Äter sällan efterrätter. Hur är ni andra med socker?
Välkomna =)
EQ85, så härligt att höra, ta vara på sömnen =)
Jag vill också åka på ikea, men jag skulle inte orka gå hälften ens. Undrar om det är nåt på g nu, ont i ryggen och sammandragningar/förvärkar så jag måste stanna upp och bara andas.