Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Yndra, välkommen att klampa på =)
    Det där med handlingen brukar lösa sig. Man kan tex ha barnet i bilstolen på tvärsan ovanpå vagnen och det äldre barnet i stolen i vagnen. I början med tvillingarna hade jag ettåringen i stolen i kundvagnen, tvååringen fick gå, en bebis i sin bilstol på botten i vagnen och en på tvärsan över vagnen. Matvaror runt bebisarna och i påsar från handtaget.
    När de blev lite större fick de ligga/sitta i sin vagn, Jonte i syskonsitsen på vagnen och jack i kundvagnen som jag drog efter mig. Har haft massor av kombinationer =)
    Nu för tiden vill ingen sitta i vagnen, de vill hellre springa gatrace, försöker undvika att handla med alla fyra för de är sjövilda för tillfället. Men det finns en stor mataffär fem mil bort med tv-hörna till barnen. Där sitter alla fyra och kollar och Jack skriker på mig om nån av de andra går iväg.
    Jaha, dagens uppsats handlade visst om mathandling med barn. Problemet nuförtiden brukar vara att kundvagnen är för liten =)
    Skollov veckan som kommer vilket för oss betyder inget dagis. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på, hade varit kul att göra nåt speciellt. Jack pratar om halloween, går ni ut med barnen?

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • tilj75

Madde, vad hemskt! Jobbigt att veta att nån varit inne i huset. Vi har inget larm, bor i en by med 600 innevånare in the middle of nowhere. Det kan ju hända vart som helst iofs. Men jag hoppas att risken är mindre här iaf än där vi bodde innan.

Jag har börjat virka igen. Sååå roligt. Men nu tog garnet slut. Har beställt mer men det har inte kommit ännu.

Den här veckan går två av killarna på dagis, de andra två har ögoninflammation, förra veckan var alla fyra hemma med röda ögon, veckan innan var det novemberlov och då är de lediga och veckan innan det var de förkylda. Inte mycket dagis den här terminen känns det som.

Jag är i vecka 23 nu och är stor som ett hus redan. Foglossning. Blä!

Hoppas alla mår bra!

• tilj75

Entillpågång, det är ju så olika hur kroppen reagerar, min tredje graviditet var jättejobbig men det var tvillingar så jag vet inte alls hur kroppen reagerat om det bara var en. Är gravid med min femte nu men nu är de andra killarna fem, fyra tre och tre.

• tilj75

MiniMillan, jag hade Jack hemma tills Jonte kom sen fick han gå 15 timmar, Jonte fick börja när han fyllde ett eftersom jag var höggravid med tvillingarna och kunde inte röra mig och blev sjukskriven. Tvillingarna började nu i höstas när de fick gå på allmänna förskolan (fyller tre om några veckor). Så mina fyra går på dagis 15 timmar i veckan. Mest för att jag tycker att de mår bra av att komma bort från mig ibland, träffa andra barn än brorsorna och träffa andra vuxna. Och jag mår bra av att komma bort från dem ibland.
    Men den här hösten har det inte blivit mycket dagis. Vttkoppor fyra veckor, ögoninflammation två, förkylning, novemberlov. Idag har de varit på dagis och jag har hunnit dammsuga!!!!!! Hurra!!!!!!!

• tilj75
    Lilje skrev 2012-11-21 07:24:40 följande:
    Hur tät är "godkänt" här, och måste dom vara små?  Jag fick mina med 22 månader imellan, två blöjbarn på en gång var inte särskilt roligt...men har varit oerhört tacksam dom kom när dom gjorde efteråt.  :)
    Hihi, finns nog ingen regel om vad som är tätt eller inte, det avgör man nog själv. Tycker iaf jag =)
    Hur gamla är dina nu? Jag har fyra killar 3, 3, 4 och 5 år, två bonusar 18 och 21 och en liten i magen.

Hur mår alla? Tyst här. Själv har jag varit superförkyld, lite bättre nu men inte bra ännu.

EQ85, bebis?

MiniMillan, det där med sömn är ju hopplöst, sover den ena så är den andre vaken och vice versa. Här är det Kevin som vaknar tidigast, men vaknar han före sex så kan jag lyckas få honom att somna om bredvid mig, annars får de som vaknar gå ned och titta på tv. Jonte har börjat sova mycket bättre och har nästan inga skrikattacker längre, kunde skrika 30-60 minuter, hysteriskt, nästan varje natt.
    Har nog inga tips tyvärr.

Zargenta, hur gick det med flytten?
  • tilj75
    Ronjas mamma skrev 2012-11-29 12:52:14 följande:

Tilj har äntligen fått svar om min sjal den har tyvärr åkt i väg till second hand shoppen trodde hun som lånat den hun kund einte hitta den och jag hade ju sagt hon bara skulle skicka det vidare så det gjorde hun..
    Ingen fara, tack ändå =)

Trött. Sovit dåligt flera nätter i rad nu, pojkarna hostar och vaknar och väcker varandra och varje gång jag går upp måste jag kissa. Och så kan jag inte somna på kvällarna.
    Igår gjorde jag ost. Typ fetaost. Har lagt den i saltlag idag, ska ligga tre veckor. Så himla spännande. Imorgon ska vi köpa en sommarstuga. Tvärs över vägen från mamma i jämtland. Så skönt att kunna ha ett eget krypin och inte behöva ta med husvagnen för att kunna hälsa på, de bor i ett väldigt litet hus så vi får inte plats. Ska skriva imorgon och sen åker vi nog upp och kollar.
  • tilj75

Grattis Madde {#emotions_dlg.flower}

• tilj75

Hello ladies, I'm back. inte för att ni kanske visste att jag var borta, men det var jag =)
    Jag har varit uppe hos mamma i östersund i helgen. Köpte en stuga däruppe i fredags.
    Vilken dag jag hade i fredags, trodde aldrig den skulle ta slut. Åkte hemofrån i snöstorm och två decimeter snö för att lämna in min bil i Norrtälje, maken åkte efter i sin bil. Halvvägs insåg vi att vi skulle bli jättesena så vi delade på oss, jag åkte till Tyresö och skrev kontrakt på huset och maken åkte och lämnade in min bil. Skrev kontrakt och åkte sen till Norrtälje, hem därifrån, kom hem vid fem, ut med ungarna i snön och själv så packade jag allt och packade in i bilen, in med ungarna i bilen och sen iväg. Snöstorm hela vägen till efter Sundsvall. Tur att maken körde, men långsamt gick det, han är fd långtradarschaffis och har kört typ alla traktorer och grävare och maskiner som finns så han kan  köra i de flesta väglag. Vi kom inte fram förrns efter två på natten.
    Stugan är gammal och sliten och i behov av renovering men den är jättefin ändå. Ligger tvärs över vägen från mamma så nu kan vi åka upp utan att behöva ta med husvagnen för att ha nånstans att bo. Kommer att bli jättebra. Hon bor jättefint med egen strand och massor av skog så det är perfekt för ungarna.
    Nu måste jag försöka få nåt gjort här hemma.
    Kram på er!

• tilj75
    Ronjas mamma skrev 2012-12-04 16:03:03 följande:
    Mh har föresten äntligen det ok med att vi inte ska ha fler barn, och så är min mens 5 dagar försenad???
    Förvånad Vad betyder det???????? Testa!!!!!!!!! Hur ställer ni er till ett plus? Var det inte så att du vill men inte maken? Eller så kommer jag ihåg helt galet...
  • tilj75

Välkommen Chaotica. Grattis till tvillingarna, ja, de andra två oxå förståss =)
    Jag känner igen det där med att börja packa två timmar innan avfärd. Jag saknar min stoooora skötväska, jag hade allt i den, allt! Ombyten till alla fyra, reservmellisar, russin, kex, leksaker, nappar till tusen, våtservetter, vanliga servetter, ett halvt apotek osv osv. Jag kan fortfarande tänka tanken att det gör inget när nåt händer, jag har ju blabla i skötväskan.
    Hehehe, bytte ALLAS blöjor precis innan vi skulle iväg, spelade ingen roll om det var bara lite i den, fanns tillfälle att byta så bytte jag på alla fyra.
    Vilken skillnad det är nu när man bara behöver se till att alla provar att kissa innan man drar iväg nånstans.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)