Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Förra vintern så satt tvillingarna i dubbelvagnen och Jack oJonte fick sitta fram mellan tvinsens fötter om de inte orkade gå själva. I år får nog alla fyra gå om det inte är nåt extremfall. Tim o Kevin ska börja dagis den 20:e, spännande.
    Städdag idag, äntligen fått något gjort här hemma. Har varit så trött och inte orkat göra nåt alls på ett tag, bara det nödvändigaste.

Ronjas, jag tycker du är superduktig som orkar cykla så långt!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

Välkommen hem zirup =) Jag kokar saft. Håller på att fylla matkällaren med saft så mycket jag orkar. Snart blir det syltkok här med. Och sen hoppas jag på mycket äpplen hos grannen för jag får hennes äpplen och kokar en himla massa mos.

• tilj75

Gott och ekonomiskt, det går ju åt en del här hemma. Ibland funderar jag på hur det kommer att bli när pojkarna är tonåringar. Det kommer att gå åt en hel del mat =)

• tilj75

Carinalna, hur har det gått?

• tilj75

MiniMillan, jag skulle kunna haka på och fortsätta med gnällandet men jag tror inte jag skulle kunna sluta... Så jag spar det till en annan dag. Nu har pappa och hans fru och Jonte åkt, han ska vara med dem några dagar, hoppas han lugnar ner sig lite grann och att det blir lite lugnt här hemma med bara tre barn.
    liiite gnäll bara, ischias utan dess like idag, nu är jag så trött och slut i ryggen att jag knappt orkar stå längre. Bara nattningen kvar. Räknar minuter nu. Sen ska jag sitta i soffan och kolla på nån film och äta glass.
    Ha en trevlig kväll alla =)

Men visst är det skönt att kunna skriva och gnälla av sig ibland och veta att de som läser inte dömer och att de faktiskt har en aning om vad man pratar om.

Kram på er!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • tilj75

Miloxan: Men usch vad jobbigt. Jag brukar skälla på maken, men sen ursäkta mig med att det är bättre att jag skäller på honom än att jag skäller på barnen. Kan du inte skriva och berätta hur jobbigt du känner att det är och att det skulle vara skönt med lite moraliskt stöd även om han inte är där?
    Själv är jag trött på maken just nu. Men det är inte hans fel egentligen. Han har så ont just nu och kan knappt röra sig alls. Och om han kommer upp från soffan så prioriterar han fel saker tycker jag, fast jag vet ju att hans tålamod är helt borta när han har så ont och att han inte kan ta ungarna då för det blir bara bråk. Igår gick han med två kryckor för första gången på väldigt länge, har klarat sig med en. Ibland tror jag inte att han kommer att bli frisk.

• tilj75

Välkommen glenda, jag har bf 15 mars =)

Välkommen nina oxå förstås.

Idag har vi varit på grannarnas landställe och hälsat på, maken ska dra om nån el till dom el vad det nu var. Vi fick supergod lunch i deras fina stuga och kaffe på stranden. En lagom komplicerad dag. Imorgon kommer Jonatan hem igen, längtar som en tok efter honom men inte efter alla bråk och vakna nätter. Är så himla trött. Kan liksom inte hitta energi till nånting. Vill bara sitta i min fåtölj och äta. Men det går väl över snart (förhoppningsvis innan jag blir stor som ett hus =)

Ronjas, åh, vad irriterande att du missade läkartiden, man blir så trött!

Jag har fått väldigt blandade kommentarer till mina graviditeter. Ska ni ha ett helt fotbollslag, ska ni befolka världen själva, gör ni inget annat osv osv.
    När jag berättade för pappa för några veckor sen så fick jag inget positivt alls och det slutade med att jag blev sur och sa att ett grattis hade räckt. Han ringde upp dagen efter och bad om ursäkt, behövde till att smälta det sa han.
    Jaja, strunt i vad alla andra säger. Jag har itne berättat för så många ännu men kan snart inte dölja det. Stor redan. Tonårsdottern kommer hem från semester hos pojkvännens pappa på fredag, fasar lite för att berätta för henne, hon tycker nog att hon har tillräckligt med småbröder (men hon är väldigt förtjust i dem). Löser det genom att Mika får berätta =)

Sorry, blev en hel uppsats idag =)

• tilj75

Har inte tid att skriva men vad i hela friden är "koldskål med kammerjunkere".

Mamma snart på besök, griniga ungar, ännu grinigare karl....

• tilj75

Ronjas: låter som en spännande rätt =)
    Blir det fler nu utan spiral?

Nu har mamma med sambo åkt. Har haft jättetrevligt. Igår kom stora sonen hem (21år), märkte inte magen tror jag. Dottern (snart 18) och pojkvän kommer hem idag, de skulle hem till honom först men kommer väl till middag tror jag. Måste berätta för dem för det syns ju. Känns lite jobbigt för det känns som om de tycker att det räcker med fyra småsyskon, men sonen bor ju inte hemma och dottern är ju oxå så stor nu.
    Gjorde pulled pork med hickoreysmak igår, sååååå gott. Och smördegs-ostbröd till. så enkelt, så gott. Sallad och potatis från trädgården, känns lyxigt. Måste ta hand om en massa squash idag. Nån som har bra recept? Ska nog torka i torken tror jag. Eller göra nån inläggning. Åt sista smörgåsgurkan från förra året till frukost.

ska försöka få nåt gjort nu, ha en bra dag =)

• tilj75

Maken berättade för N när han hämtade henne och hon blev jätteglad och "krävde" en lillasyster, hon känner sig i minoritet, en tjej och fem killar =)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)