Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Vi använder  ekologiska ballonger de är gjorda av naturgummi och lite segare an de vanliga dvs de smäller inte tror det hänt en gång. Mina sitter tom på dem

Uch gud jag glömmer mycket och snabbt annars hade man nog inte valt att få barn så tätt

Våran mellersta( 2 år) är jätte svartsjuk tänker att det släpper väll någon gång hon får lov att klänga och klättra på mig som hon har behov för ibland har hoon tom sovit ovanpå mig

Vi har inte haft tur under/efter födslarna alla tre har slutat i akut snitt, första gången kom min svägerska och svärmor och gick med vår 8 timmar gamla dotter utan att ta telefonerna och blev väck i tre kvart.
    Då jag mådde otroligt dåligt av det så tog vi en lång snack med svärmor innan nr två's födsel för att få det så bra som möjligt och min mna ville ha familjen till att passa och min bor för långt bort.
    Tyvärr ignorerade hon oss igen och kom intrampandes med R på armen hela familjen medan jag sitter och ammar S resultatet blir så också att R vägrar låta mig röra henne skriker varje gång jag bara tar i henne och till sist vågade jag knappt amma S om R var där mm.
    Mådde så dåligt att inte visste vad jag skulle göra grät jätte mycket den första månaden och nästan igen fick hålla våra barn,tack svärmor
    Nu sista gången var vi eniga i att de inte skulle passa, och allt klaffade så fint och min mamma lyckades komma över så hon hade de stora i ett dygn och vi fick dygnet för oss själva med lilla E och sedan kom de stora flickorna upp och fick möta sina systrar efter en halvtimme kom mamma in och sa hej och åkte sedan hade vi hlea dagen och min man åkte hem med flickorna så hämtade de mig och E hem. Vill höll fast i sjukhusets besökstider och fick ett  lugnt behagligt sätt att möta lilla E på.Med denna lilla historia vill jag bara säga var 120 procent på vem ni ber om att passa och shit i om ni trampar någon över tårna det är er och era barn det handlar om

• Ronjas mamma

Vi brukar baka det glömde jag skriva har värdens enklaste bröd som bara ska röras ihop jäsa och bakas utan någon ältning alls, potatis kex är också en favorit men idag har jag lovat vi ska baka björnbärs paj

• Ronjas mamma

TheresaBeth hur går det att ha deminne hela dagen? Känns som ina bara bråkar och har sig om  vi är hemma hela dagen så vi har alltid minst förmiddagen ute antingen i lekstugor,museer,zoo,lekplats,biblioteket mm.
    Nu bor jag också precis utanför Köpenhamn och kan cykla in på ca 30 minuter så vi har ju massor av olika vi kan hitta på om dagarna.

Någon som provat att inskola barn i treårs ålder på förskolan? Ronja ska börja 1 dec och jag har redan ont i magen vet att det säkert ska vara bra för henne men kunde nu tänka mig att ha henne hemma lite till även om det är hårt att ha alla tre hemma..

Haha Linapina tror alla tänker så fram till man själv står där med ett barn till min stora ångest var att en månad innan BF så sov R fortfarande 2 tim till middag och hur jag skulle få plts till dem i vagnen eftersom jag viste att det var stor rsik för att sluta i ännu ett snitt så kunde jag ju inte släpa runt på stan med tvillingvagn och baby i sjal, Tur man har en uppfinnar Jocke till make som ordnade vagnen så alla tre kan sova i den

• Ronjas mamma

haha tryckte också på magen men har så mycket hull så det kan jag sku ikke mærke

Barnen har sovit skit igen i natt så det blir en lång dag ska ner och köpa en bärbar, tvätta 2 maskiner,lekstuga  och så ska jag till gyn och få en spiral, annars har vi snart en 4 eftersom vi inte är super bra på att komma ihåg att skydda oss

• Ronjas mamma

Zippo lååter som du också skulle kolla upp om de kunde hjälpa dig med en operation låter våldsamt.

Smulan hur mycket sover äldsta barnet om dagarna? Det har varit avgörande för mig i förhållande till vagn ville känna mig utroligt låst om inte alla tre kunde sova i vagnen så vi kan komma ut och runt.Men har fått mig en ståbrada till storavagnen ändå sån så att de stora kan stå där när de är vakna och pigga men inte orkar eller "får" gå själv. Med får menar jag att med två så små känns det inte tryggt om de går själv om vi är mitt inne i Kbh.

Fick lagt upp min spiral idag gud vad ont det gjorde har tydligen en väldigt bakåtlutad livmoder som gjorde det väldigt besvärligt och inte utan att det känns lite konstigt att säga så nu ska det inte vara fler barn. Men man kan ju alltid ta ut den igen

• Ronjas mamma

smnulan så tror jag inte det är några problem att gå över till ståbräda mina vill helst stå på den eller gå, köp en bräda och prova och se hur du tycker det är att gå med den innan du sälger från vagnarna..

Utseende under de 3 graviditeterna har varit lika för mig kan nästan inte se skillnad på foto..

• Ronjas mamma

Sofia var i och för sig 21 månader när E kom men det har varit ett kaos hon har blivit så mor sjuk att hon t.o.m ibland vaknar om jag inte är i sängen, hon hanger runt mitt ben så fort där är nån hon inte känner eller det är länge sedan hon sett.
    Mellan Ronja och Sofia är där 14 månader och där var inga problem utöver första dygnen chocken att dela mamma och babben var inte så populärt men gik snabbt över.

Lilla E sover jättedåligt sover bäst när hon får hänga i sin vagga men den är i vardagsrummet så det är ju lite svårt..

• Ronjas mamma

Schtajn man vänjer sig denna gången var vi bara hemma i 14 dagar efter sen var jag ensam med alla tre, vissa dagar är fantastiska vissa är skit..

• Ronjas mamma

Haha vi räknar ner från 20 så får den andra ha "saken" som är viktig just då.. Här är det stora syster som biter, och biter hårt stackars Sofia har massor bitmärken vet hon gör det när Sofia slår eller river men försöker förklara att hon ändå inte får göra så.
    Snart är det dags för dagis för Ronja så får vi se hur det går och hur Sofia tar det som blir hemma med mig och lilla E..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)