• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Rebecka 714 skrev 2020-05-28 07:26:40 följande:

Bim - 4 tror jag.

Alltså tycker mig se något superssvagt? De översta testet är från igår med inte morgonurin.

De understa är dagens med morgonurin.

Det är stickor från restlagret.

Jag vet inte om jag stirrat på det för mkt eller om de verkligen syns nått?

Kan nog ana nåt på nedersta testet på nedersta bilden.
  • Nykär15
    Emmaaa91 skrev 2020-05-28 08:16:31 följande:

Lite synd att bilderna får en sådan dålig upplösning här. Det gör det lite svårt för oss allihopa!

Idag är jag BIM -1 eller 3.

Testade nytt CB nu på morgonen.

Tycker mig se ett väääääldigt svagt pluss.

Som sagt blir ju bilderna i dålig upplösning, men lägger ut ett par här..

Jag hoppas verkligen för allas skull här inne <3

Ser tyvärr inget på bilderna, men som du säger, de blir rätt kassa när man laddar upp...håller tummarna att det du det i verkligheten är ett begynnande plus :)
  • Nykär15
    Emmaaa91 skrev 2020-05-28 08:34:19 följande:

Ja, det är dålig upplösning på bilderna.. tänkte om det fanns någon med suuupersyn här ;)

Ja. Det ger sig ju på ett eller annat sätt tänker jag. Det är sambon som vill att jag testar hela tiden, jag är väl rätt otålig jag med, men som sagt mensen är snart beräknad (i morgon eller på söndag) så det lär märkas inom en vecka om inte annat :)

Beställ hem billigare stickor om ni ska testa ofta, de är oftast lättare att se på med, de går att se igenom om man håller mot en lampa osv, enklare tolka svaga streck helt enkelt :)

Cb är dyra och enligt mig alldeles för ofta spökskuggor...
  • Nykär15
    Myskorven skrev 2020-05-28 09:01:35 följande:

Bilden kom inte med...

Jag ser på båda, men är ju bara ca 12 h mellan testen, hcg dubblar på 48 h och när halten är låg syns inte ökning på test så fort, samt urinen kan vara olika utspädd. Bäst jämföra ökning varannan dag :)
  • Nykär15
    Emmaaa91 skrev 2020-05-28 09:36:15 följande:

Ser nu att bilderna la sig fel.. översta från igår och det sista från i fredags 22/5 som jag delat tidigare..

Om de går ut i september är de inte för gamla, de funkar senare med.

Dock ser jag inget på dagens sticka :(
  • Nykär15
    Evi82 skrev 2020-05-28 11:06:31 följande:

Nu då? Cb testa tidigt

Det där ser positivt ut! Grattis!!!
  • Nykär15
    knäpptjej skrev 2020-05-28 11:53:26 följande:

Någon som har lust att titta på mina test..? Har tagit i lördags, måndags och i morse.. negativt med CB. Jag tycker mig se en ökning? Vet inte om jag inbillar mig.. e de möjligt att få spökstreck på tre test på raken..? Bilderna är ihopklippta, så är bilden är taget när jag tog testet.

Vågar inte säga grattis här, just de testen har gett mig hoppfulla spök så litar inte alls på dem. Hade väntat två dagar och tagit digitalt, ökar det som det ska om du är gravid så bör det visa då!
  • Nykär15
    Vampswed skrev 2020-05-28 12:13:38 följande:

Spöksträck eller svagt positivt?

Tror det är tidigt positivt - grattis!
  • Nykär15
    Evi82 skrev 2020-05-29 12:25:06 följande:

Någon som vet varför jag inte får starkare positivt på lagrets test ?

Jag har upplevt dem svagare än förr från testlagret, jättekonstigt då de innan visat starka rätt tidigt. Var orolig för mina svaga test med blodprov visade ju på bra halter av hcg.

Kan visa hur mitt såg ut när digitala sa gravid 1-2 taget på BIM -2:

Och sen hur ?svaga? de var jämfört med hur hög hcg visade i blodprov samma dagar, testen är med 48 timmars mellanrum på BIM +2 respektive 4:

• Nykär15
    Icepop skrev 2020-05-30 05:49:37 följande:

Testade idag med morgonurin.

Ljusa testet är vanligt gravtest, det mörkare är testa tidigt. Hade ett digitalt hemma som jag tänkte vänta med men jag kunde inte låta bli och där står ju svart på vitt! Jag trodde verkligen inte det med tanke på hur det sett ut nu innan, helt galet :o

Stort grattis!!!
    Myskorven skrev 2020-05-30 07:09:01 följande:

Hej igen alla!

Har nu tagit ett digitalt som visar gravid. Skulle ni säga att detta är en ok stigning dock?

Rosa på Äl + 13

Blå på Äl + 15

Har så svårt att ta in det eftersom min man fått besked att han typ är infertil...

Se mina bilder ovanför, tyckte med mina test stegrade långsamt men enligt blodprov var det ju bra ökning.

Stort grattis!!! Vilken lycka!
    Johanna1986 skrev 2020-05-30 07:32:41 följande:

Tog de vanliga teater för fyra dagar sedan. De digitala nu. :(

Vanligt cb ger jätteofta spök, syns varje vecka i denna tråd :/ förstår inte varför man köper dem, de är dyra och missvisande när man testar för tidigt :(

Satsa på billiga stickor som mer sällan ger spök, typ från testlagret.

Tråkigt och hoppas du snart är gravid eller bara var för tidigt att testa.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester