• maria1992

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jahapp igår trodde jag att jag plussa med clearblue early men testade vanligt idag (under dagen) och de är extremt svagt.. clearblue early ät ju känsligare än dessa vanliga men... vad tror ni?

• maria1992
    eldhberg skrev 2018-04-08 18:10:41 följande:

Är det graviditetskollens test? Upplevde i min förra graviditet att teststrecken på dessa var mycket svagare än på andra test.

Jag testade förvisso med babyplan denna gången. Fick inte plus på de tidiga testerna tidigare än de vanliga konstigt nog. Båda två hade lika färgstyrka på teststreckens också.

Japp det är graviditetkollens.. har aldrig fått ngt alls på de testerna.. hmm.. jag är på bim-2 så är ju lite tidig egentligen i och med CB visade svagt igår och de är ju känsligare. Hoppas tempen håller sig hög :)

Vilka tycker du är bäst?
  • maria1992
    MammaTillTvå90 skrev 2018-04-08 18:08:49 följande:

Jag tycker att båda är svaga positiva test (: prova igen om någon/några dagar.

Tack för ditt svar

Ja, testar igen någon dag efter bim om inte mensen dykt upp!
  • maria1992
    Sams skrev 2018-08-31 09:18:28 följande:
    Något är där även om det är svagt. Jag fick aldrig spök med de testerna så håller tummarna för att de blir starkare snart. För mig gav de testerna ungefär samma utslag som vanliga tester när jag provade på ÄL +13 så de funkade inte så bra som testa tidigt. 
    Jag ser!
  • maria1992

Ägglissningstest. Är de sista positivt? Och när ska vi ha legat/ligga?

I förrigår kväll, igår morse, igårkväll, nu.

• maria1992

Vet någon här inne om 2 streck på äl kan betyda graviditet?

Jag får alltid blankt när jag inte är vid ägglossning annars. Så för mig, BIM idag, var första gången :)

Hade inget graviditetstest hemma, därav äl-test.

• maria1992
    ensamärstark skrev 2018-10-31 11:22:37 följande:

Nej det är absolut ingen säker metod somkan tyda på graviditet.

Min äl test var löjligt positiva när jag var gravid..

Tyvärr så tror jag inte det tyder gravid i ditt fall dp det är så svagt det är bättre du köper ett gravtest så du slipper få falska förhoppningar

Såklart.. men har nog tagit 200 ältest och aldrig fått två streck vid bim på mina 12 försök så därför man funderar

Jag kommer såklart köpa gravtest men testar inte vid bim. Väntar lite bara kul att testa och spekulera lite!
  • maria1992
    lilagrodautanben skrev 2019-04-17 10:28:16 följande:

Tror positivt! När va äl?

Jag har gjort IVF, så satt in ett embryo för 5 dagar sedan. Så äl lär väl varit för... 8-10 dagar sedan!  
  • maria1992
    frugr95 skrev 2019-04-17 10:28:36 följande:
    Tydligt plus! GRATTIS
    Tack snälla!! Har gjort IVF så har väntat på detta över 1,5 år.. TACK!! <3
  • maria1992
    lilagrodautanben skrev 2019-04-17 16:05:15 följande:

Bättre ljus. Nyss uppe, nere imorse

Plus på översta ju! Grattis <3
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester