• maria1992

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mens för mig idag. Så tråkigt och så besviken på dessa test jag tagit. Herregud så fel man kunnnat ha.

• maria1992
    pepparkaka året om skrev 2017-12-17 15:09:59 följande:

Lite oregelbunden mens men tror att jag hade äl mellan 10-6 dagar sedan. Ser ut som en skugga, syns inte i alla ljus. Vad säger ni?

Vill bara uppmärksamma på dig att dessa testen är dessvärre inte att lita helt på. Se mitt test jag fick och mensen kom idag :/

Mitt råd i efterhand... vänta med att bli för glad! Men jag hoppas verkligen du är gravid! Kram

• maria1992
    Sommaren12 skrev 2017-12-17 14:17:54 följande:

Men usch va tråkigt! :( tyckte dina va rätt tydliga ändå.

Ja, det tyckte verkligen jag med. Och min kropp har verkligen betett sig märkligt. Molnvärk sen några dagar efter äl. Haft en del problem med cystor. Kanske ska gå till en barnmorska och kolla upp :(
  • maria1992
    babbi skrev 2017-12-17 15:07:57 följande:

Så tråkigt :( förstår verkligen din besvikelse! Jag tog en paus från familjeliv några dagar, det behövdes att få göra annat och försöka få bort tankarna! 

Men jag grät till och från när mensen kom... Man blir så glad över det där plusset, sen är det bara spök! 

Vi får hoppas på att nästa gång är det vår tur  

Jag också... grät som ett litet barn imorse. Fyfan så tråkigt. Och så pass tydliga test men icke. Kommer inte ta ett clearblue early igen.. jag hoppas verkligen! När har du äl nästa gång? Eller bim kanske?
  • maria1992

Hej tjejer!

Blir galen... haft ?nästan positivt? på äl stickan typ 4-5 dagar. Vaf beror detta på???

Kan ni hjälpa mig att tyda? Normalt har jag inte ens ett svagt streck resten av månaden...

Ni som har svaga streck, är detta också ett svagt streck??

• maria1992
    ensamärstark skrev 2018-01-02 20:10:37 följande:

Jag tolkar det inte som direkt starkt. Väntar du äl i dagarna?

Jag frågade min svägerska som är just barnmorska och enligt henne sa hon att de absolut kan vara positivt då de är så pass starkt? Mina flytningsr är dock väldigt vattniga och vita... fattar inte alls. Ja äl ska ha varit igår som senast enligt appen.
  • maria1992
    alade skrev 2018-01-03 22:41:33 följande:
    Äl-tester räknas som negativa om inte teststrecket är lika starkt som kontrollen. Inget av testerna är med andra ord positivt, men de nedersta är närmast.

Om du vill veta om du är gravid är det ett graviditetstest du behöver göra. Med dem gäller att alla streck räknas som positivt, även de supersvaga.
    Det viktigaste är stegringen. Att det är lika starkt som de andra, stämmer dessvärre inte. Men har man tagit typ 3-4 test och ser att det stiger och sedan sjunker kan äl ha inträffat ändå!  
  • maria1992
    Aliyah skrev 2018-01-04 07:11:11 följande:
    Du ger dig själv bara falska förhoppningar när du håller på så. Dina tester är negativa och varför testa för äl under mensen? Du blir inte mer eller mindre gravid för att du kissar på ägglossningstester.
    Om hon tycker det känns bättre att göra det är ju inte det din sak att säga att hon inte kan testa. Många säger ju att det ofta visar positivt på äl stickorna om man är gravid. Dock ska man testa positivt på de i flera dagar. 
  • maria1992
    Mittiprick skrev 2018-01-04 09:52:58 följande:
    Men så är det ju inte i detta fallet. Utan här var bara en massa negativa på rad, vilken inte någonstans kan räknas som positivt.
    Nej, det stämmer. Detta är ingenting, eventuellt en graviditet. Dock menar jag på att strecken inte alltid är lika starka  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester