• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lowdjuret skrev 2020-04-27 08:53:25 följande:

Hej igen! Igår ja jag ut ett test från one step. Mkt oklart om det syntes något förutom en skugga. Tog ett nytt idag och det visade samma svaga skugga. Dessa test ska ju mäta10 hcg så man tycker att det borde öka. Men tog också ett clearblue digital idag som mäter 25hcg och fick där ett mycket tydligt resultat. Så vill bara vinka en liten varning för dessa one step att färgen på dessa inte riktigt är tipp topp.

Bra info!! Och STORT grattis!!! :)
  • Nykär15
    Jenkiii skrev 2020-04-27 15:08:14 följande:

Hej

Ruvar dag 12, testade + på 2 tester imorse, vågar man hoppas att dessa stämmer !?

*Vågar inte hoppas för mycket, första IVF försöket*

Åh! Grattis!
  • Nykär15
    Tonåringen skrev 2020-04-28 18:43:35 följande:

Vad tror ni om detta? Inne på månad 16 av försök!

Ser tyvärr inget...ser du nåt själv?
  • Nykär15
    Evi82 skrev 2020-04-29 04:41:54 följande:

Svagt positivt med vanliga cb men fick inte gravid på digitala, någon som vet varför ?

Det ser ju positivt ut! Så nog bara för tidigt för digitala :)
  • Nykär15
    Majastina1997 skrev 2020-04-29 10:22:32 följande:

Någon som vill analysera mitt test?

Det där ser positivt ut! Grattis!
  • Nykär15
    Frassex skrev 2020-05-02 07:16:23 följande:

Hur såg era stegringar ut på era gravtester? Tycker inte mina ökar så bra.

Vilka dagar är testerna tagna? Lättare ta bara stickor som man lätt kan jämföra ökning på bredvid varandra, tycker cb bara är dyra och svårtolkade.
  • Nykär15
    Närsomhelstnu skrev 2020-05-02 09:16:58 följande:

Hej! Jag har inte hängt hör inne på länge, lite för stt bilderna inte kunnat ladda upp och lite för att jag blev stressad av det :)

Men vi har fortsatt jobba på bebis och nu tror jag att jag kan se nått, någon mer som kan se? Testa tidigt och ett vanligt tento test.

Jag ser och vågar mig på ett grattis!
  • Nykär15
    Frassex skrev 2020-05-02 09:31:42 följande:

Det övre cb äl +10 och undre Cb och Gravkollenssticka äl +11. Fick inte utslag på stickan igår men svagt svagt idag. Men kanske ska göra som du säger att fortsätta med bara stickor nu, kan va en bra idé. Har dock tidigare plussat starkt denna tidpunkt, därför fundersam om det kanske innebär tidigt missfall.

Då är det tidigt än, ägget kan ju släppa och sen fästa olika sent, så det ökar nog närmsta dagarna :) och ja, ta stickor och runt samma tid. Mina är alltid starkare em/kväll, kan vara värt kolla.
  • Nykär15
    Videungen skrev 2020-05-03 09:51:04 följande:

Det visade sig vara pos grav-test! Tog bild med kameran istället för att det ska synas bättre på cb tidigt test som jag tog igår bim-2. Tog ett testlagret idag innan digitalt för att se om det var värt det liksom. Nu hoppas jag bara det denna vill stanna och utvecklas som den ska. Vi förlorade nämligen en flicka i höstas pga en grov missbildning...

Stort grattis!! Och beklagar er förlust :(
  • Nykär15
    MarieJonsson skrev 2020-05-03 21:03:14 följande:

Jag har ett sånt vanligt test, som jag tänker spara och göra imorgonbitti så det blir korrekt gjort med morgonurin! Då borde jag få mitt definitiva besked om det är en graviditet eller inte. Tack för era svar!!

Jag har alltid starkare em/kväll. Morgonurin blir för stor mängd att hcg verkar späs ut för mycket. Jag tror du är gravid absolut men det digitala kräver högre halt. Ett streck på sticka stannar även efter de torkat och det kommer inte upp några om det är negativt. Jag gillar INTE vanliga cb, svårtolkade. Har du någon mer sån sticka som på bilden hade jag tagit det :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester