• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 06:14:48 följande:
    Dagens test då......
    Troligtvisd BIM-7 i dag
    ähh spännande att du har börjttesta igen. hur mår du?
    ser tyvärr inget på gtestet men hoppas det händer nått snart. än har du flera dagar kvar 
  • alexander2011
    Loouiiisee skrev 2012-01-03 10:19:42 följande:
    Nu är den här mensen/blödningen helt borta. Första dagen (30 dec) kom det lite blod, varade i tre timmar. Andra dagen kom det som brunt istället, ingen stor mängd alls. Tredje dagen kom det bara lite ljusbruna flytningar och lika så igår super duper lite knappt. Absolut inga stora mängder. Kom ingenting t.ex. när jag var på toaletten.

Hmmffppphh. Testade igår och idag men det var inget.
    Ska jag fortsätta testa? På fredag har det gått en vecka efter det hela började iallafall...   
    det låter ju lite lite igentligen. kan vart en genombrottsblödning om du har tur. testa i fortsättningen så ser du, lycka till
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 12:20:12 följande:
    jag vill se flera tester... fundrear på att regga ett nytt konto på FL bara för att få posta fler tester ha ha ha ha..
  • alexander2011

min mens slutade efter 2 dagar :( hur knepigt som helst

• alexander2011
    Langtarmassa skrev 2012-01-04 01:39:20 följande:
    När jag fick vad läkarna trodde va tidigt mf så plussade jag på bim +4, började blöda 1 dygn senare och blödde bara i två dagar och sen ingenting mer. Men negativt test, så gyn trodde att jag fått mf redan innan jag testade eftersom det vart negativt så fort..

Men du har inte plussat eller?(dåligt minne) 
    nä inte sett mer än antidningar,sist på nyår :S det är därför jag är osäker men det gjorde så fruktansvärt ont bara o så brukar jag inte ha det
  • alexander2011

kanske borde passa sig för vad en lägger upp härinne. trodde det var en tråd där man analyserar o stöttar varandra, kanske ev ger lite extra hopp men kvällens inlägg har varit fruktansvärt tråkiga Rynkar på näsan
    jag som har sett sträck på mina o skuggor kanske dumförklaras oxå 

• alexander2011

usch hamnade i en lite svacka idag..har flera vänninor som ska få barn bla 3 av mina bästa vänner, en i v13 o 2 st i v15. utöver det kommer mitt första kusinbarn, hon är i v 11 än. min sambos syster är i v33 och en bekant till mig i v33.
    överallt verkar det finnas gravida runt mig nu..visst jag ska inte klaga. jag har min lille skrutt som ja faktiskt inte fick öfr så länge sedan men ändå är konstigt nog min längtan så stor över en till att det ändå är svårt :(
    tog ett cb idag lite mer för skojs skull för att se om det blev ett likandant sträck igen o visst :S syndes ett starkt tydligt sträck de första minuterna sen svagnade det o kvar fanns bara ett smalt sträck. cb ger visst sånna hela tiden tydligen 

• alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-05 06:18:26 följande:
    men huvva!!!!!!!!!!

Här vaknar jag upp med ett test jag vill få analyserat och möts av detta..

Det är INTE okej att hoppa på andra och tala om vad vi ska göra eller inte!

Vi kan stötta varandra, ifrågasätta test, analysera och ge varandra råd, tips och fakta.... men att i en tråd som faktiskt är till för oss som -av olika orsaker- gillar att testa.. det är INTE okej Bebisvagga...

Om man nu inte vill tillhöra detta gänget så ska man inte ge sig in i diskussionen och ja du har själv varit en av oss och du har inte rätt att döma.

Vi är ärliga här har jag uppfattat, det är ingen här som säger att det är positivt när det inte är det (med ngt enstaka undantag, folk som mer el mindre försvunnit från tråden)

Att man tex genomlyser testen vid fotografering kan bero på att man faktiskt ser ett streck men det inte framträder på foto, samma orsak att man mörkar ner ett test, blixten kan överexponera det vita i testet.

För de allra flesta av oss är detta en lek... i väntan på liksom.....

Jag vet inte vad som hänt med dig Bebisvagga, du har varit en go o trevlig tjej med testmani tidigare men något har gjort dig bitter och sur...det är trist tycker jag
  • alexander2011
    pernilla och vildarna: ser väldigt lovande ut. fortsätt o testa. håller med stinis83

slemtorsk: jag ser oxå nått väldigt svagt på ditt test från igår men  färg eller inte är jätte svårt att avgöra men som sagt du har några dagar till bim

splink :) säger grattis :) om än väldigt svagt så syns det två sträck :) 
  • alexander2011
    Squeezy skrev 2012-01-05 08:35:23 följande:
    Oj så tråkigt det var att läsa ikapp sidorna idag. Jag tror nog att alla här är väl införstådda med att trixade test inte "gills". Dock är detta en tråd för att analysera och spekulera i. Denna tråd har gått ifrån att vara en testtråd till att ge stöttning, hopp, tröst och uppmuntring.
    Tyckte att detta var en helt underbart trevlig tråd. Vad gör det om folk lägger in tester och trixar med dom? Nej man blir inte mer gravid pga det. Och det är det nog ingen här heller som tror.

Endel av spänningen, (för mig iaf) är att se tester och klura på dom för att sedan se hur det utvecklas. Och ett bra sätt för folk att se hur olika spök kan se ut etc etc.

Visst, skriver man att endel test är negativa så blir man ibland motsagd. (trots att dom faktiskt är neg). Eller helt ignorerad. Dock får man ha med i tanken att detta är människor som alla vill samma sak. Vi vill alla bli gravida. Och att gå på någon/några för det är bara lågt i mina ögon.
    Givetvis ska man kunna säga att testen ser negativa ut om man tycker det, eller låta bli och skriva något alls om man inte kan göra det på ett bra sätt.

Men framförallt så ska man väl stötta varandra?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester