• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

men jösses tjejer vad det har skrivits flitigt. även om jag inte svara allt för flitigt så försöker jag hänga med tills jag har bim....sååå långt kvar. har skickat efter aprifroce o de borde komma nästa vecka. ska bli spännande o se om de funkar.värt ett försök ialla fall.

när borde jag testa med stickorna? mensen var ju 14 dagar sen sist. borde jag vänta tills tidigast dag 14 el? eller när ska jag börja. sist cykeln var på 39 dagar 

• alexander2011
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 00:23:45 följande:
    puffar för min fråga... 
    asså det 'r svårt o säga. jag brukar få äl flytningar flera dagar innnan äl men som sagt du ska ju testa med äl tester idag eller? då ser du när du har äl. jag hoppas det inte blir försent
  • alexander2011
    Radioactiive skrev 2012-01-07 08:55:12 följande:
    Om man gått över bim spelar de ingen roll när man testar under dagen eller?

nix :)
  • alexander2011

splink vilken härlig stegring och så tidigt :)

• alexander2011

jag har fortfarande inte fått svar av någon på min fråga. nån som vet när jagbör testa med ältesterna? hade sist en cykel på 39 dagar. brukar annars ha en cykel på 30. hade sist äl utslag på dag 9.

• alexander2011
    LillaPluppen skrev 2012-01-07 09:05:34 följande:
    jag testade varje dag efter att mensen va slut någongång mitt på dagen eller när jag kom hem på eftermiddagen, såg jag någon slags ökning tog jag fler tester den och den närmaste dagen.

svårt att säga när nån bör börja testa=)
    ok. idag är det en vecka sen första mensdagen. nån ide eller kanske ska jag vänta några dagar.
  • alexander2011
    splink skrev 2012-01-07 09:08:01 följande:
    I mina papper från paketet med ÄLtest från TL står det att du bör börja testa från dag 22.

men eftersom mensen är så oregelbunden så är jag rdd o missa eftersom jag brukar annars ha äl på dag14
  • alexander2011
    LillaPluppen skrev 2012-01-07 09:12:21 följande:
    du kan ju ta nåt test då och då 4-5 dagar efter att mensen är slut och framåt för att checka av, jag har haft jätteoregelbunden äl som flyttat sig några dagar hit och dit varje cykel. Så jag tackar gud för ÄL tester=)

men idag är det 4-5 dagar sen mensen tog slut. hade mens bara i 2 dagar Förvånad men jag gör nog så att jag väntar kanske i 3 dagar. då är jag på dag 10 så får jag testa o se. hoppas stickorna bara räcker
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 10:48:19 följande:
    Gummsan.. just nu håller jag till i Alingsås-trakten men jag är från Tibro.... inte så långt från M-stad...

Carmat.. på mina ägglossningstester står det att man ska börja testa på dag 7 om man har en en oregelbunden cykel, vilket jag tycker låter klokt.
    Jag som ägglossar på dag 10-13 börjar alltid med ÄL-tester runt dag 6-7 för att vara säker och inte missa nåt.

dagens test då.... fick sånt där konstigt vågrätt streck IGEN!!!! Har aldrig hänt mig förr, bara under tiden färgen vandrar men inte efter avläsningstid liksom.. det brukar försvinna....
    Logikern i mig säger... det är något knas med testerna, det kan ha blivit fel i tillverkningen eller nåt...
    Men den hoppfulle idioten i mig säger...hmmmm..kanske "felmonterat" på något vis...*S* Hoppet lämnar ju inte gärna i första taget.
    Försökte räkna ut var jag är i cykeln och troligtvis bim-4-5 typ.....
    Foton kommer sen...ska bara fixa min bluetooth som inte vill samarbeta av någon orsak.
    ok ska ta ett test idag. så får jag se om det kanske ändrar sig imorgon osv :)
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-07 12:52:29 följande:
    Men va faaaaaaaaaaaan.... nu har jag nån typ av ägglossningsliknande- flytning... stora slemmiga klumpar... inte fullt lika "trådiga" som ägglossningsflytningar men inte långt i från.. äggvite liknande i färgen och konsistensen...sega klumpar, långa trådar som liksom hääänger ner i toaletten när jag sätter mig..

Ägglossar jag igen!?!?!?!?  Vad är detta???

Mannen påpekade att han inte märkt av nån PMS än..vilket borde märkas även om jag är på bim-5............

HATAR att min kropp håller på... om jag nu är gravid kan jag väl få ett plus liksom, varför hålla på o fula sig annars...gaaaah!!!!!!

det betyder att du inte är fertil utan att din äl 'är över väl??
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester