• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Skrutt 83 skrev 2017-07-11 15:18:50 följande:
    Tusen tack för input!!! Då ska jag kanske avvakta lite längre med att kolla med det igen. Är ju bara i v.3+6 idag. Underbart att du är i v.18 redan, varit på RUL?

Ja avvakta lite och försök tänka att allt är bra så länge inget hänt som bevisar motsatsen, Mitt tänk för att klara mig framåt har varit varje dag, att idag, just idag är jag gravid, mår bra och får njuta av det...framtiden har man ingen aning om. 

Ja tiden rullar på...både fort och långsamt på en gång...vill förbi v 23 helst nu. Har RUL på torsdag...så börjar bli smått nervös såklart som jag alltid är inför UL.

• Nykär15
    Skrutt 83 skrev 2017-07-11 15:45:06 följande:
    Tack så ska jag försöka tänka. Här och nu! Förstår det, alltid nervöst inför ul men skönt att få se den lilla. Mkt dubbla känslor förstår jag. Jag håller tummarna stenhårt att allt ser fint ut. Ska ni ta reda på kön?
    Jo det är svårt när man har dåligt bagage från UL att slappna av. Nej vi kommer inte ta reda på kön Flört vi kunde ju fått veta när vi gjorde NIPT men tackade nej till det. Känns totalt oviktigt och ska bli så roligt att se på förlossningen vad som kikar ut Hjärta
  • Nykär15
    Skrutt 83 skrev 2017-07-11 16:12:19 följande:
    Ja det förstår jag verkligen! Håller helt med dig, känns helt oviktigt och så roligt att ha det kvar som "överraskning" på förlossningen. Vi har inte tagit reda på könet någon av gångerna heller och kommer inte göra det denna gång heller. Varit livrädd att råka se ngt vid ul eller att de ska försäga sig, haha! Så kul också att höra alla runt omnrings gissningar och funderingar
    ja jag är med rädd för att råka se något..men hoppas att jag slipper! 
  • Nykär15
    germany skrev 2017-07-13 10:18:45 följande:

Lite nyfiken på er som nyligen plussat (GRATTIS förresten :)
    Har ni haft symptom av något slag eller har ni känt er precis som vanligt?
    Själv har jag glömt hur jag kände mig före och efter BIM.

Mina symtom har kommit först efter v 6+ alla de gånger jag vart gravid. Så har nog nästan känt mig mindre gravid än när jag varit skengravid de gånger jag faktiskt fått plus. Har däremot ofta känt ett lugn och nån inre lycka, flummigt men svårt att beskriva. Har inte haft samma hets inför BIM. Har haft lätt molvärk som är av lite annan karaktär än mensvärken från va ÄL+8-9
  • Nykär15
    2017 bebis skrev 2017-07-13 12:14:41 följande:

Vad ser ni?? Jag ser så svagt streck i verklighet kan ej ta bra bild

Jag ser det och vågar mig nog på ett grattis!
  • Nykär15
    Mikeybe skrev 2017-07-27 20:17:00 följande:

Någon som ser nått?

Jag ser, ser ut som mitt gjorde på äl+9 nu sist, vilken dag är du på?
  • Nykär15
    Nostalgity skrev 2017-08-12 10:43:46 följande:

Tog ett äl test för skojs skull nu på äl+7. . Kör med ältest och hade äl förra lördagen.

Detta är med morgonurin. Det har hänt EN gång att jag har ett till streck mellan äl och bim, och då var det dagen innan jag fick mensen.... Så testet reagerade ju på det då. Haft knappt synbara streck innan.

Men såhär pass starkt nu?

Någon klokare?

Jag har nästan alltid den styrkan på äl-test mellan äl/mens, så hade inte tänkt så mycket om det. Vänta till äl+10 och ta grav.test ist :)
  • Nykär15
    sofie9191 skrev 2017-08-16 16:38:05 följande:

Vad tror ni om detta? Tesrlagrets graviditetstest. Man skulle läsa av det efter 5-10 min. Efter 5 min såg jag ett svagt svagt streck och efter ytterligare några min såg det ut såhär. Vad säger ni? Någon annan som fått såhär på testlagrets? Bim -4 ÄL+11

Ser positivt ut! Grattis!
  • Nykär15
    sofie9191 skrev 2017-08-16 17:18:47 följande:

Åh tycker du det?! Jag är så himla rädd att det är spök... men brukar spökstreck synas när man lyser igenom från baksidan? Det gör detta nämligen.

Så dumt att man testar så tidigt egentligen! Jag vill ha det svart på vitt nu!

Testlagret ger inte spök och syns det med genomlysning är det garanterat äkta :) så grattis! Hoppas du går starkare i morgon, mina har synts tydligare på kvällsurin än morgonurin är ett tips ;)
  • Nykär15
    sofie9191 skrev 2017-08-20 11:46:08 följande:

Det var tyvärr ett spökstreck, det tydligaste jag har sett :-/ jag fick min mens i förrgår. Men men, vara att försöka igen

Kan ju ha varit en kemisk graviditet med..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester