• Maho81

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej! Får jag hoppa in? Jag fick missfall för några veckor sedan, var i vecka 7. Jag har en fråga som jag hoppas att någon kunnig ska kunna svara på *håller tummarna*, på 1,5 vecka gick jag från 700 till 5 i hcg (vilket var för ca 2-3 veckor sedan). Rimligtvis borde jag vara på 0 i hcg nu, så om jag gör ett gravtest borde det vara negativt va? Till saken hör att jag misstänker att jag blivit gravid igen.. Frågan är då: om jag gör ett gravtest och det är positivt, reagerar det då på den gamla eller nya graviditeten? Jag är rätt trött, så förlåt att det är så rörigt skrivet =/

• Maho81

Tjejer... Gravtestet var ytterst svagt men synligt! =O Så om det blir starkare nu så har jag blivit gravid igen utan att ha fått mens emellan och på att bara ha legat en enda gång runt äl =D Tänk att det som var så svårt för oss första gången gick så lätt denna gång...

Jag ska se om det går att ta bild på det.

• Maho81

Det undrar jag med! =)

swallow the big moon skrev 2013-12-09 13:58:01 följande:
    Hur lägger man in foton från Iphone?

• Maho81

Sämst att de inte har gjort en lösning på det så att man kan ladda upp direkt från mobilen..

• Maho81
    MeMon skrev 2013-12-09 15:28:19 följande:
    BIM-1 eller BIM-2... Tycker mig ana ett superdupersvagt streck. Men vet hur många gånger jag varit skengravid och sett streck när det inte visar sig vara nåt. Inga andra symtom heller.. Hjääälp!

Jag ser! =D
    Åh så spännande! =)
  • Maho81

Men oj så dåligt det syntes på datorn! =S Syntes mycket tydligare på telefonen =(

Och så en trixad bild:

• Maho81

Fast de säger att det inte kan bli spökstreck, bara graviditeter som slutar i missfall =/

lidis1014 skrev 2013-12-09 15:52:11 följande:
    Dessa test jag tog igår var tyvärr spökstreck för nu är mensen kommen, så vi får sikta på nästa månad istället!

• Maho81

Och blöder du mycket? Det är vanligt med blödningar i början av graviditet och speciellt när det är dags för mens. Testa igen när blödningen är slut och se om det har blivit blankt eller starkare.

lidis1014 skrev 2013-12-09 15:52:11 följande:
    Dessa test jag tog igår var tyvärr spökstreck för nu är mensen kommen, så vi får sikta på nästa månad istället!

• Maho81

men dåså! Då finns det fortfarande chans att du kommer få starkare plus =) Jag är bara på bim-6 men har känt mig precis som förra graviditeten (som slutade i mf för några veckor sen, fick äl några dagar efter att blödningen slutar) ända sen äl, så jag hoppas på att det blir starkare =)

lidis1014 skrev 2013-12-09 16:28:54 följande:
    jaså det har jag nog missat! Men testade med andra stickor med och dom var blanka. Blöder dock inte så mycket, så kanske kollar igen om någon dag. Men har inte så stort hopp! Dina test ser lovande ut vilken dag är du på?

• Maho81

Vi får se, jag vågar inte ropa hej ännu =P Det är samtidigt lite läskigt att vara gravid igen, tänk om jag får missfall ytterligare en gång =/ Min första graviditet slutade i MA i vecka 14, sen en son 2012 och nu missfall i vecka 7...

lidis1014 skrev 2013-12-09 16:52:58 följande:
    Ah försöker hålla hoppet lågt men det låter ju väldigt lovande för dig! Jag tror bestämt du kommer få tydligare plus inom några dagar

• Maho81

Jag tycker mig se något, men om det är önsketänkande eller inte vet jag inte =/ Jag ser mycket bättre på min mobil också, mot datorn alltså.

Anehhs skrev 2013-12-09 17:24:25 följande:
    Denna togs idag, inte med morgonurin.. Som på mina andra tester tycker jag man kan ana något svagt.. Ingen mens i sikte förutom den konstiga blödningen jag hade förra helgen.. KONSTANT ILLAMÅENDE, ont i ljumskar och magen (som träningsvärk) m.m. lite osäker när min mens är (brukar vara allt från den 1 till den 15 varje månad) men med tanke på dagarna man testat nu så tycker jag de borde synas mer=/.. Vad tror ni?

• Maho81
    lidis1014 skrev 2013-12-10 08:50:55 följande:
    Det är starkare smile2.gif nu vågar jag säga grattis!!
    Tack =)
  • Maho81
    Fiaz skrev 2013-12-11 06:51:50 följande:

OMG!!!!! Känns helt sjukt smile2.gif

Grattis! =D
  • Maho81
    Evy skrev 2013-12-11 16:01:32 följande:

Stämmer det här?! Är jag gravid? Vad tror ni?

Jag är i chock tror jag. Efter 2 års försök och nu efter andra inseminationen.. Har vi äntligen fått ett plus?

Det är BIM-1 eller BIM dagen.. phpThwyre61695.jpg

det där är verkligen positivt, grattis! =D
  • Maho81
    mariekarolina skrev 2013-12-17 06:22:39 följande:

Gårdagens test + morgonens test. Nu vågar jag tro att det är positivt, så nu håller jag bara alla mina tummar och tår att dom hittar något på måndagens VUL

mariekarolina.blogg.se ~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13
    Ser inte bilden så jag citerar.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester