• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

N1987 : Man ska bara testa tills äl testet blir pos, första pos gäller, allt därefter kan vara hormonerna som sitter i

OKEJ !!!jag har inte vatt här på en vecka! vad händer?? bråk?mini utkastad?varför?

• sweasmamma
    alexander2011 skrev 2012-04-19 10:15:04 följande:
    Hej swea!!! Allt ba med dig, hur går det med magen Solig

Har inte en aning :S

jadå allt går bra , v 10 igår =)

sj då ??

• sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 12:15:38 följande:
    härligt och spännande
    ja verkligen , det va ju ett par år sen sist =) det känns som på riktigt nu iaf ! =)
  • sweasmamma
    Es Mamma skrev 2012-04-19 12:49:10 följande:
    Tack för alla svar :)
    Jess jag har också kollat den där, enl den börjar min ärtas hjärta slå den 30:e april :))

Swea - Har du fått mage nu då eftersom det är andra barnet? :)
    japp, jag ser verkligen gravid ut samt snäva byxor kan inte knäppas=) min mamma tror det är 2 =) jag sa det är vanligt med 2:a bebisen 
  • sweasmamma
    Niicesara skrev 2012-04-19 12:44:55 följande:
    Jag har hunnit vara hos BM 3 gånger redan och jag kan fortfarande inte riktigt förstå vad som händer. ^^ Trots att jag sett bebisen med.
    Tror inte jag kommer tro helt och hållet på att där är en bebis inne förrän magen växer och bebisen sparkar. :D
    nej man fattar inte riktigt , lite sugen på ett tidigt ul men jag kan nog hålla mig till RUL
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 12:44:55 följande:
    jag kan tänka mig att det känns som första gången när det gått några år..för min del är det ju 8 år sen jag var gravid så för mig känns det heeeelt främmande att bli/vara gravid....jag kommer vara precis lika osäker och virrig som den gången om jag lyckas bli gravid igen- men det är ju en viss tjusning också.
    ja man har glömt en massa, typ vad man ska och inte ska äta och massa sånt , lite nervöst faktiskt =) har du haft äggplock ??
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 12:54:57 följande:
    GULP!! jag som blev så suuuuperstor direkt med min son... och på mulliga brukar det ju dröja längre så alla trodde att han var två... hur ska det då bli om jag blir gravid igen!?!?!?! ha ha..

ha ha, ja men jag är ganska smal, så min mage syns verkligen , jag har INTE kunnat hålla det hemligt =)

men man glömmer inte !! höll ju bebisen efter förlossningen i måndags och takterna sitter i =) ha ha

• sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 12:56:44 följande:
    japp i går... fick ut ofattbara 12 ägg!!!!!! mot bara 7 förra gången så alla var glada o positiva i går. Har jätteont i dag dock, det drogs ner kraftigt på morfinet eftersom jag blev så dålig av den sist och det får jag betala för i smärta...usch usch... men det får man stå ut med.

Insättning i morgon...spännande......

åååhhh va spännande!!!!! oj så många.. du anar inte va jag håller tummarna!!! =)

då har du testdag om 14 dagar eller , efter insättning

• sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 13:06:24 följande:
    15 dagar efter insättning säger dem.. men barnmorskan flinade en del och sa att hon allt veeeeet att de flesta testar tidigare men att det är viktigt att man då tagit några tester som visat att hcg-sprutan gått ur systemet först, den tog jag ju i måndags och den kan sitta i upp till 12 dagar (förra gången testade jag negativt 8 dagar efter insättning alltså 10 dagar efter sprutan) för den ger ju ett positivt resultat pga hormonerna den innehåller..

Fick ju även ganska bra siffor på mannens spermier så det var glatt överraskande, till och med så pass bra att det inte är omöjligt att lyckas på egen hand vilket var väldigt överraskande. Vi fick aldrig hans siffror förra gången men denna gången frågade vi, det var något bättre förra gången men det hade varit längre tid sedan senaste utlösning då... det ska ju inte vara för många dagar (max 7) men inte för få heller (helst 3 eller mer och vi hade 2) så det känns ganska hoppfullt inför denna gången.
    åh va jag hoppas för er skullHjärta

nu ska jag cykla till bm , återkommer i em =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester