• Lottch3n

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

S0ckert0ppen skrev 2015-11-03 15:56:31 följande:
    Stort grattis!!!!! :)
    Tack! :) Men kan knappt tro det än så får nog bli det digitala imorgon.
  • Lottch3n
    JanetBananet skrev 2015-11-03 19:20:56 följande:

Oj, bilden kom visst inte med tidigare... men här kommer den iaf.

Jag ser ju vad det visar men kan inte bli glad. Snarare orolig för vad som komma skall... Det är nu oron börjar på riktigt liksom..Hade det varit minus hade jag ju "bara" varit besviken. Oron är mkt värre känns det som just nu... Hjälp!

Jag testade positivt förra gången som tidigast på ÄL+11 (ruvardag 9 med tvådagars embryo).
    Hade inte testat någon dag innan iofs....
    Det var någon i tråden som undrade om det tidigare....

Åhh grattis! :):)
  • Lottch3n

Har förstått att några fler än jag använder graviditetskollens stickor..
    Jag tog ett i tisdags förra veckan (BIM -1) och det syntes knappt någonting. Sedan tog jag cb plus och digital, där var det ingen tvekan.
    Sedan tog jag ett i morse utav graviditetskollens stickor, BIM +6, ingen tvekan där heller.
    Bifogar bild också, översta är från BIM -1 och nedersta BIM+6 :)
    Varför jag nu skriver detta är för att man kanske inte ska lita på dom om dom inte ger utslag tidigt innan BIM.

Håller mina tummar för alla här! :)

• Lottch3n
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-13 11:00:01 följande:

JAG ÄR GRAVID! :) kunde inte hålla mig!!!

Åh grattis!! :):)
  • Lottch3n

Har inget gravtest som behöver analyseras, men dock behöver jag hjälp med att analysera mina symtom.. Har en väldigt oregelbunden cykel (18-65 dagar) så har ingen koll på när varken mens eller äl kommer :/
    Nu är vi i gång med syskonverkstaden och jag har sedan 1 vecka testat med äl-test, en antydan till andra streck men inte mer, vilket är negativt och det vet jag. Men det "konstiga" är att jag har sådana smärtor i magen som jag brukar få vi äl.. men borde inte testen iaf öka då?

Hoppas det är okej att skriva detta här????

• Lottch3n

Någon här som kan hjälpa mig?
    Har nu i 6dagar testat med cb dubbel indikator och fått blinkande gubbe alla dessa dagar.. i fredags hade jag sådana enorma känningar i "tjejmagen", kom som stötar emellanåt och sen på lördagen var det lättare igen.
    Har även testat med billiga stickor från graviditetskollen.se, men inte fått fullt positivt men relativt starkt utslag, till det märkliga här hör då att på fredagen när jag hade som mest känningar så visade Stickan knappt något teststreck alls :/
    Ska tilläggas att min cykel är fruktansvärt oregelbunden, men den känslan jag hade i fredags tyder ju på äl? Ska man lita på kroppen eller testen? Kan jag blivit gravid trots ingen fast gubbe eller fullt utslag på Stickan?
    Många frågor i ett här men börjar bli otålig på denna blinkande gubbe..

• Lottch3n

Vad tror ni om dessa? Hade riktiga äl-känningar under fredagskvällen, jobbade den kvällen och fick gå och sätta mig flera gånger pga att det "högg till" i "tjejmagen". Enligt cb dubbel hormonindikator fick jag bara blinkande gubbe och har så fått i 7 dagar i rad.
    Men tror ni som mig, att äl skedde 2/11?

• Lottch3n
    Anonymios skrev 2017-11-07 08:54:55 följande:
    Ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket?
    Ja det ska ju det. Men jag har aldrig fått fullt utslag på dessa, inte med dottern heller och då hade jag stenkoll på när äl var. Jag vet att inget av testerna är positiva, men tänker att jag kanske missade det mellan det mellersta testet och det nedersta?
  • Lottch3n
    Anonymios skrev 2017-11-07 09:38:27 följande:
    Anonymios skrev 2017-11-07 09:30:47 följande:

Så såg mitt ägglossningstest ut och jag är säker på att det var positivt för alla dagar jag testat innan och efter var teststrecken mycket svagare än teststrecket på bilden. Enligt instruktionen var det endå inte positivt då teststrecket var något svagare än kontrollstrecket, men det måste väl ändå varit positivt ändå med tanke på att det var så nära kontrollstreckets färg som jag kommit under dessa dagarna då jag testade? Apotekets egna test..

På dagen när jag testade och på kvällen samma dag när jag testade så var strecket mycket svagare än innan..
    Ja men precis det var ju exakt så det var för mig också. Sen att jag kände den "smärtan" jag gjorde på torsdag/fredag borde ju betyda att det var äl? :/
    Har fortsatt ta test sedan dess och dom blir bara svagare och svagare, men gubben blinkar ännu :/ hur ska man tolka detta?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester