• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    Marie-anne skrev 2011-10-26 02:31:30 följande:
    Förlåt då!! jag bara undrade, jag vet att jag inte e nån expert, men jag bara oroade mej, men är inte tappen tjockare än urinröret? jag har roligare saker för mej än att pilla, men jag blev orolig bara,
    Tappen sitter olika och känns olika under hela månaden!!t o m olika på olika tider på dagen! 
    dom säger tappen ska vara hård som nästippen vid ex mens men min va störtmjuk som den ska vara vid grav.

det bästa är vara renlig och känna efter samma ställning olika dagar och tiden på dygnet så lär du känna just din!!

den kan sitta centrerat,bakåt,långt ner,långt upp 
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-10-26 07:59:06 följande:
    jo jag tycker med det.. men kan man få spökstreck med på bild?
    jaa absolut.. jag har fått det flera gånger
  • sweasmamma
    Mymemlan skrev 2011-10-26 08:04:54 följande:
    Oredigerad morgonen 23/10, alltså söndag.

Idag morgon. Oredigerad.

Morgon 24/10.

Jag tycker ju att cb är starkare än dagens, men om man jämför dom från testlagret så har det ju blivit mkt starkare. BIM är först imorgon också. Men man läser ju allt och kan inte låta bli att oroa sig..
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Lövet22

Myemlan fina plus. Känns lite som du ska sluta testa nu. Grattis

• sweasmamma
    sweasmamma skrev 2011-10-26 08:09:18 följande:
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!
    ja men det är ju olika tester ju ....
  • lycka 4
    Stella 78 skrev 2011-10-26 07:47:15 följande:
    Men att känna på tappen är inget värre än att ha sex. Tror ju inte folk kommer direkt från trädgårdslandet utan att tvätta händerna och börjar pilla... däremot så ska man ju inte hålla på att försöka pilla in i hålet osv. Har t om blivit uppmanad av gynekolog att känna efter snabbt vid dusch för att lära känna kroppen under cykeln.
    Jo det har du rätt i men ibland känner jag i vissa trådar att det är lite tapp hysteri =)

vissa sitter ju å försöker på egen hand känna hur mycke dom är öppna/stängda osv ..

Det va inte meningen att tillrättavisa någon
  • Mymemlan
    Lövet22 skrev 2011-10-26 08:09:36 följande:
    Myemlan fina plus. Känns lite som du ska sluta testa nu. Grattis
    Det jag undrade var varför CB var starkare än testlagrets, trots att det mittersta från testlagret var nyast, från idag och cb från i måndags..
  • slemtorsk i din bralla
    Mymemlan skrev 2011-10-26 08:19:44 följande:
    Det jag undrade var varför CB var starkare än testlagrets, trots att det mittersta från testlagret var nyast, från idag och cb från i måndags..
    Det är ju olika typer av tester, tillverkade på olika sätt och med olika känslighet och det kan ju även bero på att du har olika koncentration av hcg i ditt urin vid testtillfället... finns många orsaker till att man inte ska fortsätta testa och jämföra när man väl fått ett tydligt plus, det skapar bara onödig oro.
  • bojji07
    Mymemlan skrev 2011-10-26 08:04:54 följande:
    Oredigerad morgonen 23/10, alltså söndag.

Idag morgon. Oredigerad.

Morgon 24/10.

Jag tycker ju att cb är starkare än dagens, men om man jämför dom från testlagret så har det ju blivit mkt starkare. BIM är först imorgon också. Men man läser ju allt och kan inte låta bli att oroa sig..
    Självklara plus!!!! Grattis!!! Och visst kan de visa olika styrka då det ju faktiskt är olika tester, men gravid, det är du utan tvekan
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Mymemlan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-26 08:21:23 följande:
    Det är ju olika typer av tester, tillverkade på olika sätt och med olika känslighet och det kan ju även bero på att du har olika koncentration av hcg i ditt urin vid testtillfället... finns många orsaker till att man inte ska fortsätta testa och jämföra när man väl fått ett tydligt plus, det skapar bara onödig oro.
    Tack, det var det jag behövde höra. Jaha, då finns det 17 tester kvar då som jag inte behöver :p Samt typ 85 äglossningstest (beställde från england, blev lika dyrt att köpa typ 21 här, 168kr)... :P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester