• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • BebisVagga
    Soffiie skrev 2011-10-24 11:53:09 följande:
    bebis vagga jag ser ett extra streck  =) när har du bmi???
    vet inte.. har bara haft en mens efter missfallet i somras..
    vet att jag hade ÄL känningar den 11 o den 20.. så jag tror jag har haft äl allt mellan den 11-22
  • BebisVagga

sen e det kiss nu efter bara tre timmar.. så kanske ska ta ett i morgonbitti med

• Helenmedh
    Soffiie skrev 2011-10-24 10:42:09 följande:
    helena NEJ det är inte kört alla är olika jag plussar alltid tidigt.. vanligaste är runt bmi så ge inte upp än... när har du bmi?
    Har bim mellan lördag och onsdag.. Oregelbunden menscykel...

Men en helt annan fråga. Har ÄLtest hemma så gjorde ett nu för skojs skull. Det visade svagt positivt. Vet att jag hade ÄL 12-13 okt för då var ÄLtestet mycket starkt. 

varför blir det så? Kan det reagera på graviditet? 
  • Ebba08

Jag ser också två streck BebisVagga, men det sitter för nära kontrollsträcket tycker jag. Vågar inte säga grattis. Gör ett till test!

• finskaflikkan

Bebisvagga: Kan ana super super super svagt! Håller tummarna hårt, hårt att de e nåt!!!
    Testa igen imorn bitti iaf! 

• Ebba08

Helenemedh, ÄL-test visar nästan alltid ett svagt sträck. För att ÄL-testet ska vara positivt ska det vara lika starkt som kontrollstrecket. Och är du gravid så ska det också vara starkare.

• finskaflikkan
    Helenmedh skrev 2011-10-24 11:57:04 följande:
    Har bim mellan lördag och onsdag.. Oregelbunden menscykel...

Men en helt annan fråga. Har ÄLtest hemma så gjorde ett nu för skojs skull. Det visade svagt positivt. Vet att jag hade ÄL 12-13 okt för då var ÄLtestet mycket starkt. 

varför blir det så? Kan det reagera på graviditet? 

Vad jag förstått ska test strecket på äl-test va minst lika starkt som kontrollstrecket vid både ÄL och graviditet, så jag skulle inte lita på de...
  • Soffiie

jag tycker ja ser alla flal men lite nära kontrollstrecket ser det ut vara.. vilket test är det?

finskaflikkan...

jag kommer mestadels gå på huddinge spec där pga jag haft svåra graviditeter, men måste vara inskriven på vanliga mvc med.. ja ska vänta lite alla fall efter bmi och ringa dem.. 

Jag har 4 barn hemma så det är enklare m det är i närheten jobbigt klura ihop tider och så annars.. mannen jobbar dagtid och ibland kvällar.. menmen mammamia blir nog bra.. dem borde ha ulmaskin tycker jag på alla mvc och kolla med ul oftare. hade lugnat många mammor alla fall..

• BebisVagga
    Ebba08 skrev 2011-10-24 11:57:13 följande:
    Jag ser också två streck BebisVagga, men det sitter för nära kontrollsträcket tycker jag. Vågar inte säga grattis. Gör ett till test!
    ja strecket flyttade sej lite under dem 5 minuterna det var där för att sedan försvinna..
  • BebisVagga
    Ebba08 skrev 2011-10-24 11:58:52 följande:
    Helenemedh, ÄL-test visar nästan alltid ett svagt sträck. För att ÄL-testet ska vara positivt ska det vara lika starkt som kontrollstrecket. Och är du gravid så ska det också vara starkare.
    jag fick två streck på mina ÄL test när jag var gravid
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester