• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • bojji07
    Soffiie skrev 2011-10-23 08:31:40 följande:
    är det nån som ser något? jag tycker jag ser ett svagt streck =)

Ser inget
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • bojji07
    BebisVagga skrev 2011-10-23 09:40:26 följande:
    hur snabbt efer ÄL kan man få ett plus?
    Har läst att det tar ca 7-10 dagar för ett ägg att fästa i livmodern....och efter det börjar  HCG stiga.
  • Guacamole

Det finns dem som det fäster på redan efter tre dagar. Så en del fåtal har förts aha plus på bim +5-6

• klara färdiga gå
    BebisVagga skrev 2011-10-23 09:40:26 följande:
    hur snabbt efer ÄL kan man få ett plus?
    Jag hade mens 1 oktober. Fick ett svagt pluss imorse. Ska testa på onsdag torsdag, för att vara riktigt säker:)
  • BebisVagga
    klara färdiga gå skrev 2011-10-23 10:04:46 följande:
    Jag hade mens 1 oktober. Fick ett svagt pluss imorse. Ska testa på onsdag torsdag, för att vara riktigt säker:)
    ska jag göra.. får jag ett plus då vet jag att det e tidigast 4 dagar efter ÄL..
  • Soffiie

klara färdiga gå.. jag hade också mens 1 oktober tycker jag har fått streck på mina test i morse men så svårt få dem på bild men de syns även när testet torkat så nått är det ju.. vilket test använde du ? vilket test använde du?

• bojji07

Lite mindre vanlig: Ca 8 dagar är genomsnittet då det befroktade ägget är kvar i äggledaren i ca tre dagar enligt nedanstående info!

Äggets väg mot livmodern

Ägget finns kvar i äggledaren i ungefär tre dygn efter befruktningen och fortsätter att dela sig med 12 till 15 timmars mellanrum. Det lilla ägget börjar nu röra sig sakta mot livmodern, framviftad av miljoner flimmerhår i äggledaren.

Väl inne i livmodern har en av de mest kritiska faserna, bland annat äggets vandring genom den trånga äggledaren, passerats. Nu ska det befruktade ägget välja plats för vidhäftning i livmodern och signalera sin närvaro till modern.

För att ägget ska kunna fastna på livmoderväggen måste äggskalet bort. Ägget expanderar strax före själva kläckningen då skalet brister. Slemhinnan i livmoder har genom hormoner från äggstocken förberetts på att ta emot det befruktade ägget. Det har nu gått ungefär åtta dagar.

Ägget har fått kontakt med livmoderslemhinnan och börjar nu ett intensivt kemiskt informationsutbyte mellan blastocysten, det vill säga det tidiga fostret, och modern. De hormoner, som bildas i blastocysten kommer ut i mammans blodcirkulation. Dessa kan spåras med ett blodprov.

• klara färdiga gå

Apotekets tester.
    Användt de testerna till min två tidigare barn. Jag vågar inte ropa hej ännu, borde egentligen vara omöjligt och plussa såhär tidigt. Vet ju inte ens när min ägglossning var, haha
    Haft sex två-tre gånger, så vi borde ha tur om det tog sig:)

Tim rasmus: Vilka test använder du?    

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester