• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • mamma Linder
    finskaflikkan skrev 2011-10-22 15:25:13 följande:
    Tog ett digitalt med veckomonitor... Stog Gravid 1-2veckor! Tjoho!
    Grattis!!

bebisvagga håller tummarna nu för oss att vi plussa denna gång jag har Äl omkring torsdag tror jag, testerna börjar bli starkareTungan ute
  • lilaemma
    Trekidz skrev 2011-10-21 23:51:11 följande:
    För att få ett svar som inte kan misstolkas (iaf inte svaret, sen kanske de inte är bättre...) så köp de digitala testerna...
    Klart, men då kan man ju bara testa en gång. De testerna är ju lika dyra som ca 20 vanliga... och det betyder att man måste vänta. Och om man tycker det är kul att testa så är ju inte det ett alternativ...
  • Choccolat
    bojji07 skrev 2011-10-22 10:31:55 följande:
    En kort cykel kan göra att man har svårare att bli gravid har jag hört. För då hinner inte ett befruktat hinna fästa i livmodern...
    Jag har inte läst ikapp allt så kanske någon redan svarat... men..

Nej, en kort cykel gör INTE att man har svårare att bli gravid. En kort lutefas däremot kan göra att ett befruktat ägg inte hinner fästa. En kvinna som har menscykel å 20 dagar och en annan som har en menscykel på 35 dagar kan fortfarande ha en lutefas på 14 dagar exempelvis och har då samma chanser.
  • bojji07
    Choccolat skrev 2011-10-22 17:39:26 följande:
    Jag har inte läst ikapp allt så kanske någon redan svarat... men..

Nej, en kort cykel gör INTE att man har svårare att bli gravid. En kort lutefas däremot kan göra att ett befruktat ägg inte hinner fästa. En kvinna som har menscykel å 20 dagar och en annan som har en menscykel på 35 dagar kan fortfarande ha en lutefas på 14 dagar exempelvis och har då samma chanser.
    Möjligt att det är så men så fick jag det inte förklarat av de två gyn läkare som jag fått infon av. men men...
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Choccolat
    finskaflikkan skrev 2011-10-22 15:25:13 följande:
    Tog ett digitalt med veckomonitor... Stog Gravid 1-2veckor! Tjoho!
    Men alltså... hur tur har du????? Skicka lite stoft till mig tack! Och GRATTIS!!!!
  • Choccolat
    Guacamole skrev 2011-10-22 15:05:52 följande:
    Fullt utslag på ÄL test igår och idag. När inträffar egentligen ägglossning. Om testet är regering imorgon har ägglossning skett då?

Tycker ÄL test är så mycket svårare än gravtest. Haha

Men nu ska vi heja på mig!

"HEJJA HEJJA HEJJA MIG!"
    HEJJA HEJJA HEJJA HEJJA!!!!! Sexa sexa sexa sexa!!!! =) =) =)
  • Choccolat
    bojji07 skrev 2011-10-22 17:43:11 följande:
    Möjligt att det är så men så fick jag det inte förklarat av de två gyn läkare som jag fått infon av. men men...
    Nä jag förstår det. Dock är det så att jag misstänker att de gynläkare du pratat med har satt likhetstecken mellan lutefasen och mensfasen.. att dessa två på något sätt går hand i hand. Så brukar dom nämligen uttrycka sig.

En person som har ojämn menscykel har i regel ändå en EXAKT lutefas. Dvs, ena mensen kommer efter 35 dagar, lutefas på 14 dagar. Nästa mens kommer efter 95 dagar, lutefas på 14 dagar. De som har en längre menscykel har i regel längre lutefast.
    Ex:
    Menscykel på 23 dagar, lutefas på 11 dagar
    Menscykel på 35 dagar, lutefas på 16 dagar

Det är extremt få av oss som växlar lutefas.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester