• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

EQ85 skrev 2012-03-13 14:19:09 följande:
    Det var helt underbart att kolla på henne på ultraljudet hur hon rörde sig och såg ut.
    det var rätt häftigt när hon kom ut, då kollade jag direkt och såg Jooorå, Ultraljudet hade visat en bra bild hur min lilla tös såg ut
    vill också göra sånt !! 4d va??
  • sweasmamma
    BeMa skrev 2012-03-13 14:26:45 följande:
    Skulle ni vilja hjälpa mig? Känns inte som att det händer någonting på mina ÄL-test :/ Ligger ju bara på samma hela tiden. Strecket ska ju vara lika starkt som kontrollstrecket, men hmpf..
    Tycker ni jag ska fortsätta testa eller mysa på redan nu?

myyys ocg fortsätt testa liite till 
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-13 14:26:15 följande:
    jag är osäker på alla de där namnen haha. Har för mig att vanliga är 2d, sen de andra är 3 d.
    Snälla rätta mig ngn om jag har fel, men tror 4d är när man filmar?

jag gjorde ett vul i v9 för att se om hjärtat slog 2d
    sen vanliga RUL i v 20,2d, tösen vägrade visa vem hon var så jag beställde ett från Emmauktraljudsklinik, då tog det ca 3 minuter sen såg BM att det var en tös 2d och fick se henne i 3d med
    och det sista i v 33 3d
    aha okej , vill också ta ett sånt =)
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-13 14:30:05 följande:
    tror du får ett andra UL med. De pratade om att ta bort det andra ultraljudet så kolla med din BM vad som gäller nu.
    Annars kostar de runt 1000 lappen på Emmaultraljudsklinik. De är superproffsiga och man får fina bilder med sig hem på papper och CD skiva  
    finns klinikerna överallt i sverige?? ska kolla upp det , behöver en i lund-malmö eller göteborg 
  • sweasmamma
    rödnos skrev 2012-03-13 14:42:04 följande:
    Är det verkligen ingen som kan svara på detta??
    Försöker igen...

tänkte se om någon här varit med om samma eller kanske bara vet lite.  

Jag fick ÄL stegring med CB digitala den 28 feb OCH den 3 mars. Vad ska man då tro?

Fick missfall som började den 22 feb, slutade blöda den 26 och konstaterades av läkare den 24é då även negativt gravtest gjordes. Läkaren sa att nivåerna var så låga och allt såg bra ut så vi borde vara på bana som vanligt, som om detta missfallet var en mens. (hade även missfall i november)

Så, ska jag tänka som vanligt att jag har min 15 dagars lutealfas? I så fall har jag bim ca 19e? Hade jag äl vid första eller andra stegringen? Har ju läst om "falsk" stegring en vecka innan den faktiska men blir inte riktigt klok på detta.
    Har ju hur många symptom på grav som helst...  
    hmm OJ va svårt !! ta första som äl !!! som sagt , hade du helt pos då så ja gå efter den 
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-13 15:03:35 följande:
    jag har ett bonusbarn på 4,5 år, en dotter på 4 månader. så nästa barn räknar jag som 3e hehe.
    men håller med dig. Allt kommer gå fortare ju fler barn man har.
    Innan kunde jag ju sitta och klappa magen, putta lite och få svar, i lugn och ro.  
    ja precis , man gick och chillade !! nu är det dagis , jobb,leka,städa ,osv osv , innan tog man det i sin takt ! jag hade stor hund då också så många långa promenader i sin egna takt =) nu ..ha ha, fullt ös jämt ju 
  • sweasmamma
    JennyOhlsson skrev 2012-03-13 16:20:11 följande:
    Ingen??
    Hjärup/staffanstorp 30 år, andra barnet i november ! första född 08
  • sweasmamma

man har väl börjat landa liite =) fattar ff inte att jag är gravid men nu lääängtar man tills v 12-13 , oron sitter ju i märgen men jag tänker inte på det =)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester