Sötnöten skrev 2012-12-22 13:29:49 följande:
Mini, jag har undrat i flera dagar hur det går för dig, för det va länge sen du va inne!
Nu undrar jag över Slemmis oxå, hon har inte varit här på några dagar..
Hoppas allt går bra för dig när det väl e dags!!!
jag är här
Har inte orkat vara aktiv i riktigt alla mina trådar. Har haft förvärkar i en hel vecka nu....riktigt jobbigt och inte fått sova. Åkte in till förlossningen i går morse då värkarna var 8 min emellan (mot tidigare 20-40) och fick klart för mig att tappen är "påverkad", jag är i latensfasen men det är svårt att säga NÄR själva förlossningen går in i nästa fas.
Mitt blodtryck har rusat upp och ligger nu på 160/100 vilket är väl över gränsen för havandeskapsförgitfning.. MEN jag har ingen protein i urinen så jag klarar mig kanske, fötterna har svullnat upp så jag kan inte ha några skor mer än foppisar och inte ens i dem får jag in fötterna ordentligt..mår alltså inte jättetoppen men allt tyder på att lilla bus tittar ut ett par veckor före BF vilket ju inte gör mig ett dugg, har ju haft det på känn hela tiden.
Ska in till förlossningen på annandagen igen OM jag inte redan fött då, ska kolla blodtrycket då och även se hur det går framåt med förlossningen. Vi skojade lite om att jag är tvärtemot.. min första förlossning hade jag i stort sett ingen latensfas utan det sa ju bara pang.. och nu andra gången har jag gått med förvärkar i en vecka... och de blir bara starkare och längre och därmed jobbigare....oftare nattetid mer regelbundent på dagarna lite sporadiskt bara men jobbigt nog. Ingen vattenavgång ännu och barnmorskan kunde inte känna hur mycket öppen jag var pga min livmoder är så bakåtlutad och tappen också och det gjorde SVINIGT ont när hon grävde där nere så hon slutade iom att jag redan var så slut, öm och trött.
Fick erbjudande om att få en sovkur med morfin o grejer men jag mår ju så dåligt av morfin att jag tackade nej och åkte hem i stället. I natt fick jag sova, det verkar som att värkarna kör varannan natt nästan så i natt är det väl dags igen då *S*
JAA det var lite sammanfattat var jag är nu... kanske blir bebis på julafton ha ha.. men hellre det än nyår säger jag med tanke på att min son är här då och jag vill inte behöva skicka hem honom till pappsen i förtid så att säga.