Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Aint Your Fairytale skrev 2012-12-11 13:45:18 följande:
Okej, jobbigt för dig... Någon som förstår mig ang. paniken, ångesten och rädslan.
Jag tog inga blodprover alls när jag var gravid... Men de tog faktiskt en del när jag låg på Förlossningen och då var jag konstigt nog inte rädd alls, haha. Säkert p.g.a. allt annat som hände då, hehe.
Jag hade oktobers mens för exakt 8v sedan, men skulle jag vara gravid så lär jag vara kortare gången...
Jag hade en suverän yogalärare som lärde mig avslappningsteknik som har hjälpt en del...inte hela vägen men en hel del. Det är samma teknik som kallas för "dykteknik" när man talar om förlossningar men lite förfinad.
Tog de inte blodprover som kollade Hiv, röda hund och blodgrupp när du var gravid alltså?? Underligt för det ska man göra.
För mig har det varit en OERHÖRD seger att klara av att ta blodprover och sprutor...jag gör det inte obemärkt, får fortfarande panik och mår dåligt men läkaren behöver iaf inte jaga mig i korridorerna längre haha.. OCH jag lagar tänder med bedövning, det blir så mycket lättare för tandläkaren då haha