Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Aint Your Fairytale skrev 2012-12-11 13:45:18 följande:

Okej, jobbigt för dig... Någon som förstår mig ang. paniken, ångesten och rädslan.

Jag tog inga blodprover alls när jag var gravid... Men de tog faktiskt en del när jag låg på Förlossningen och då var jag konstigt nog inte rädd alls, haha. Säkert p.g.a. allt annat som hände då, hehe.

Jag hade oktobers mens för exakt 8v sedan, men skulle jag vara gravid så lär jag vara kortare gången...
    jag har haft fruktansvärda problem med sprutor... har rotfyllt tänder utan bedövning pga det... och det gör ont kan jag lova dig..Tänk då att genomgå IVF-behandling som jag gjort två gånger.... då ger man sig själv sprutor en gång om dagen....HUUUUUUUUUU snacka om ångest, kallsvett, tårar, kräkningar... men det gick.

Jag hade en suverän yogalärare som lärde mig avslappningsteknik som har hjälpt en del...inte hela vägen men en hel del.  Det är samma teknik som kallas för "dykteknik" när man talar om förlossningar men lite förfinad.

Tog de inte blodprover som kollade Hiv, röda hund och blodgrupp när du var gravid alltså?? Underligt för det ska man göra.

För mig har det varit en OERHÖRD seger att klara av att ta blodprover och sprutor...jag gör det inte obemärkt, får fortfarande panik och mår dåligt men läkaren behöver iaf inte jaga mig i korridorerna längre haha.. OCH jag lagar tänder med bedövning, det blir så mycket lättare för tandläkaren då haha
  • slemtorsk i din bralla
    110606 skrev 2012-12-11 16:38:46 följande:
    Hej alla!
    Jag har följt  den här tråden läänge nu men aldrig skrivit nått innan :)
    Jag och sambon försöker bli gravida igen och idag tog jag ett test (sticka). Nu till frågan! Efter ca 5 sekunder visades 2 streck och jag blev jätte glad! Jag lämnade testet och gick tillbaka efter kanske två minuter och då var det HELT blankt!! Är det någon som varit med om det? Jätte förvirrade :(  
    det kan ibland bli ett streck då urinen passerar så att säga, man ska läsa av testet inom utsatt tid vilket brukar vara efter 5 min men efter max 15, 20 eller 30 min beroende på vilket test...
  • slemtorsk i din bralla
    syltburk skrev 2012-12-12 06:17:47 följande:

Grynet måste ju sitta som berget tycker man!!
    Oavsett avsaknaden av symptom!
    vänta du bara symtomen kommer när man minst anar det *S*
  • slemtorsk i din bralla
    syltburk skrev 2012-12-12 06:34:14 följande:

Haha! Jag vill ju ha symptomen nu. Har bara som mensvärk till och från. Ibland spänner det till i bröstet. Och iblaaaaand så mår jag illa; men tror inte det går att skylla på grynet; jag har vart sjuk i snart en vecka... Fast bara lite; det bryter liksom aldrig ut.
    fast då HAR du ju symtom... mensvärken är ju livmodern som växer
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-12-12 07:03:41 följande:
    Ser att min hejarklack har börjat vakna till liv!
    Slemmis, My friend!

Är ni redo? Ska starta upp datorn nu och lägga upp lite.
    kör hårt Knasten.. jag har suttit uppe trots jag bara sovit 2 timmar i natt enbart för din skull
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-12-12 07:12:35 följande:

äl+9, 11 dar sen sprutan
    du vet att jag är kritisk.. men fan alltså.. jag tycker mig se något.. även på den oredigerade........
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-12-12 07:16:45 följande:

vet, helt sjukt irriterande.. varför dessa svaga. Man vill ha SMACK illrött dirre!!!! Grrr
    fast det är ju fortfarande lite tidigt för just illrött MEN I know that feeling...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester