• Marie-anne

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

tack elskling123=) jag försökte som sagt tala om för BM att min mens var 8 respektive 6dagar sen men hon ville ej lyssna då hennes test visat negativt och mitt som jag testade i lördags var svagt positivt=( så nu vet jag inte alls vad som händer eller om jag fortfarande ska tro att jag är gravid när hela min kropp beter sej sån! med annorlunda mens sedan juni, sen ingen ägglossning nu denna gången, och behöver knappt ta värktabletter, jag som nästan kryper fram av smärta vid mens och vågar knappt hosta pga riklig mens!

• Marie-anne

hej cxxxx89, jag förstod det, men jag pratade med killen idag och han verkade helt klar på att han inte vill bli pappa, och hans argument var att jag inte skulle ta hand om 2barn pga hans blindhet, men jag svarade att det är ju dej jag har valt och jag vill ju att vi ska bli en familj, men han kände sej inte alls sugen, så nu verkar det som att jag inte kanske blir mamma ändå, men jag smsade karl via telefonen, man kan smsa och telefonrösten läser upp meddelandet när han svarar att snälla, du kan väl fundera på att prata med en psykolog som kanske kan hjälpa dej få tron på det själv när ej min kärlek räcker till och jag har ju valt dej då jag äntligen känner mej redo att bilda familj och jag trodde vi kände samma, och du tycker det räcker att vi är ihop men jag känner mej inte hugad att bara sitta och umgås utan jag vill flytta ihop då det är dej jag älskar,  nu får jag se vad som händer och som sagt, min kropp känner sej gravid men jag vet ju ej hur man ska känna sej men jag vet ju vad jag såg på testet, men det är väl bara vänta och se,

• Marie-anne

hej inte hört något från killen än, men jag hoppas så att han tar sej en funderare, han e ju bara fyra år äldre än mej och jag känner mej ju ej gammal. men jag har funderat o funderat efter jag var hos BM, för jag har ju gått ner tio kilo, men ändå har jag mage och jag har ju cyklat hela sommaren då mamma bytt hjärtklaff och inte kunna t köra bil och jag har ej körkort, men ändå har jag världens hm sk ölmage och större bröst och ont i ryggen nästan jämt, men ändå så ville ej BM, lyssna på mej för hennes test sa inte gravid=(

• Marie-anne

hej hm sådär håller min "mens" på, tre dagar bara flyningar o klart blod, nästan ingen värk och inga klumpar, men enligt BM var det mens, men som jag skrev förut så har alltid min mens varit rejäl med megamensvärk och 5dagars helvete rent ut sagt, inget från killen än, men jag hoppas så att han hör av sej som sagt hoppet e det sista som överger människan=)

• Marie-anne

hej idag är det 28dagar sedan jag hade blödning, jag brukar ha runt tre veckor och tre dagar emellan, mensom jag skrivit förut så sa ju BM att hennes test var negativt, och jag hade gjort ett som var svagt positivt, och jag tycker ju det känns konstigt om ingen av gångerna jag var med killen inte skulle bli något, förlåt att jag tjatar men jag är inte van att känna mej så här velig!

• Marie-anne

hej! först kotte, jag kan nog våga mej på ett grattis=)
    slemtorsk, nej jag har bara testat aco, men om mina symtom fortfarande är så här knasiga så ska jag köpa ett digitalt, men ska vänta lite, för nu får jag knappt pratat barnordet hos mamma för hon tycker det e jobbigt och jag ska försöka lugna mej lite, men visst funderar man ju och hoppas=)

• Marie-anne

hej, obs detta kan låta lite nördigt, men bare with me pliss=) jo, jag gjorde en lite menskalender för att se om det stämde att min mens började knasa sej nu i juni, jag kollade almenackor från 2010 tills nu och det stämde! sedan idag, läs igår var jag på apoteket och kom att prata med två tjejjer var av den ena hade haft samma BM som jag och hon sa att denna BM var helt knäpp då hon sa att testet var negativt i vecka 22! men jag fick rådet att köpa ett digital test och visade det inget skulle jag beställa tid på kvinnokliniken och beställa ett vaginalt ultrljud så får jag se vad som sker i min kropp så nu ska jag vänta till löning och kolla och hålla tummar o tår=)

• Marie-anne

hej mamma2, förlåt men jag såg inget på din bild, har du någon annan eller syns det bättre live? ni som testar oftaFoten i munnen vilket test ska man lita på eller inte lita på? jag testade som sagt med aco preg och fick svaga plus och ska nu testa digitalt, typ cb med veckoindikator jag testade med rfsu samma dag som det första aco preg men då var det negativt,rfsu alltså, suck man känner sej som en testnördSkäms

• Marie-anne

hej ni som testar oftaFoten i munnen vilket digitalt test kan man lita på eller ej lita på? jag hade som sagt aco preg som båda visade svagt inom 30gränsen, men hos BM negativt, men eftersom jag nu vet att jag nog inte har pco efter ha läst om det och känner mej gravid ska jag ta ett digitalt test och undrar vilket jag ska köpa,har testat rfsu stickor som fanns på ica=negativt(taget efter aco preg)  tänkte köpa CB 1test med veckoindikator, är dom bra eller? tacksam för råd!

• Marie-anne

aha slemtorsk! okey det visste inte jag, tack! så jag kan lugnt köpa CB med veckoindikator? TACK! det kostar 119 på apoteket här iallafall, har hört dom e dyrare

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester