• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-08-04 21:36:17 följande:
    Men nu tror jag väl..

Vad ledsen jag blir när jag går in här ibland. Detta är ju en stöttningstråd, hängt här sen nästan starten och hängt med Swea, Alexander, Slemtorsk, Gummsan, Skrutt och Angie (dom jag kommer ihåg mest sen starten) och det har för det mesta varit en väldigt bra stämning!

Nu vettekatten vad som händer.. Har det blivit någon tävling av alltihop? Den som försökt längst? Vuxna människor som praktiskt taget klankar ner på folk som är ledsen över att det inte tar sig? Oavsett om det är 3mån, 6 mån, 1 år, 2 år eller 10 år.. Det spelar väl ingen större roll?  Alla är ute efter samma sak, att bli gravida och det tär, det tär så inihelvete när mensen kommer varje månad, gör lika ont för mig nu på månad nummer 14 som månad nummer 3! Längtan och sorgen finns alltid där.. Ge er nu! Sluta vara så elaka.. 

håller fullständigt med dig. känns lite som att man har fel att vara ledsen för att man "bara" har försökt i 9-10 månader dvs det är inte lång tid? vad är lång tid då?
  • alexander2011
    telgebo skrev 2012-08-04 21:44:45 följande:
    Förstår att det är tungt som fan efter försök 6 men gå in på svårt att få barn efter 9 försök är ett hån mot dom som kämpat betydligt längre. Dessutom när man har ett litet barn under 1 år hemma.

grabben blir faktiskt 1 år denna månaden. sen är det väl upp till mig när jag vill ha barn? OM jag vill försöka direkt efteråt är väl upp till oss?sen att du pratar om vad jag skriver i en annan tråd och drar upp det här tycker jag känns ganska respektlös. varför dömer du mig? du känner inte mig!
  • alexander2011
    angie91 skrev 2012-08-05 02:07:49 följande:

de e fortfarande inte okej att outa / hänga ut en viss person sådär! 

o som sagt såå beror de på vem man frågar om man har svårt att skaffa barn... vill lova att man får olika svar :)

alex har jag btw följt o stöttat sen början o tycker inte du e rätt person att bedömma om hon har svårt att få barn. 

tack gumman :( håller med dig. det är inte OK!!! kränkande, sårande, JA :(

Jag hoppas att din pappa kommer ta det på ett bra sätt  . sen är det som du säger. skulle han inte gilla läget så är det hans förlust. han kommer dock ångra sig men ärligt så tror jag att det kommer att gå bra :)
    se hur bra det går för er nu. han har knappast nått att pika på eller hur? hur går det me "kortet" föresten? är du snart klar? 
  • alexander2011
    Puffmajs skrev 2012-08-05 09:57:21 följande:
    vecka 30 imorgon :)

SKOJAR DU!! fann redan. känns som att det inte avr så längesedan du berättade att du är gravid :) hur känns det?
  • alexander2011
    LindaMagnusson skrev 2012-08-05 06:15:03 följande:
    Fick GRAVID 1-2 veckor på testet idag lyckan är total!
    GRATTIS :) sa ju det, underbart :)
  • alexander2011
    Suzette skrev 2012-08-05 10:02:16 följande:
    Vill ställa en fråga till er alla här inne :) 

jag skulle som ni redan kanske vet ha mens 25juli och hade en rejäl mensvärk redan den 24 o trodde då den skullle komma men inte alls

nu är den ca 11 dagar sen och jag har en sån mensvärk fortfarande har haft det alla dessa dagar den har uteblivit

någon som har haft likadant 

jag hade så då jagvar gravid. har du testat?
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-05 11:01:10 följande:
    7 månaders aktivt försökande räknas som svårighet att bli gravid. Ofrivilligt barnlös är man om man inte sedan tidigare har barn och har försökt aktivt i 9 månader och har försökt med samma partner.

Vad som räknas som "aktivt försökande" kan det råda delade meningar om, enligt min gynekolog så innebär det att man har sex varannan dag under hela cykeln, eller åtminstone varje dag under ägglossningsveckan VARJE cykel.

Sekundär barnlöshet är när man har barn sedan tidigare och det tar mer än 7 månader att skaffa ännu ett barn, oavsett om det är samma partner eller ej.

Sjukvården har andra regler, som privatperson kan man anse att man har svårt att bli gravid efter 3 månaders försök- det är inte fel även om det för dem som försökt länge kan ses som ett hån. Men jag som väger 95 kg som ogravid kan se att någon som väger 65 kg känner sig tjock om den "borde" väga 60, det gäller att tänka utanför sin egen bubbla och inte lägga värde i vem som har rätt till en känsla eller ej.

min barnmorska sa att jag har sekundär barnlöshet :( just därför ska jag till gyn den 29:e för att kolla att allt är ok.

massa kramar till dig Hjärta hur går det för dig? vilken vecka är du i nu? börjar det synas? 
  • alexander2011
    Wictooria skrev 2012-08-05 11:03:30 följande:
    Nu tycker jag vi slutar diskutera utanför ämnet i tråden. (jag har med varit delaktig i det dock)

Äl+8 idag.
    Och jag vill gärna höra om era erfarenheter angående RFSU testa tidigt. Är det verkligen bästa testet o testa sig tidigt med??
    jag tycker dne är bra. har aldrig fått spök på den vad jag kan minnas :) när ska du testa?
  • alexander2011
    Momtobee skrev 2012-08-05 12:05:39 följande:
    Puffmajs! Härligt, jag gick in i v 30 i fredags!

vad säger du SoligSolig oj oj vad tiden har gått snabbt. hur har din grav varit?
  • alexander2011
    lillnosie skrev 2012-08-05 12:24:35 följande:
    min cykel ligger på 30-31 dagar kan tilläggas ;)
    men lutealfasen är väl tiden mellan äl o mens? om du har en cykel på ex 30 dagar o lutealfasen är 20-25 så har du asså då äl på dag 5-10, det kan inte stämma :S har du testat ,med äl tester?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester