• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag fick svagt plus på testlagret och dan efter mens och nu tog jag ett bara för att testa en annat märke och fick ett svagt streck. Jag har mycket mens och inte hört nån ha massa blod utan missfall. Men då kanske mitt test va ett plus och ni andra som fått svaga streck faktiskt är gravida iaf:)

osofin skrev 2015-02-08 16:43:14 följande:

Har inte riktigt hängt med. Fick du "mens" men nu ett svagt plus? Kan ju va missfall. En liten chans att du faktiskt är gravid trots blödning... Test om nån dag igen?

• frestelsen

Klart jag vill ge hopp:) jag är ju här av samma anledning som alla andra, tyda test för att bli gravid. Det skumt nu bara att mina testlagret ökar med..jag har ett digitalt som jag inte vill slösa på ett missfall men under dagen har jag mått så illa så blä..kan man få symtom på grav efter missfall?jag har nästan slutat blöda nu.

osofin skrev 2015-02-08 17:57:30 följande:

Vad gullig du är som vill ge oss andra hopp när du själv är med om nåt sånt tråkigt! Tack!

Hoppas verkligen att det är din tur nästa månad. Sist jag fick barn, kom hon till bara 10 dagar efter missfallet (ÄL kom ur fas tydligen). Hoppas på samma lycka för dig!

• frestelsen

Beklagar dina MF :( Men tänkte ta ett imorgon har ett annat kvar som inte är testlagret som jag tar då, har det ökat så kanske jag ska ta det digitala. Fick mf nu i oktober men då försvann hcg på en gång. Va i v 5 eller 6.

osofin skrev 2015-02-08 18:09:34 följande:

Jag har haft sammantaget 10 missfall och 2 barn. Missfallen har varit från v 5-10. Somliga av de tidiga har jag mått lite illa även efter att missfallet varit ett faktum men då har jag börjat må illa redan en vecka innan BIM. Låter konstigt att symtomen kommer efteråt.

Fortsätter stickorna öka skulle jag absolut ta ett digitalt.

• frestelsen

Är liksom lite nego till att det skulle kunna va en graviditet om jag inte förlora en tvilling nu eller nått. Men garanterat ge er andra hopp som inte har blödning :)

• frestelsen

Har varit som en vanlig riklig mens med helt rött blod. Inte så ont mer molande. Kan ju må illa av pms o så men idag va mer bläää ville inte äta. Tar ett nytt imorgon så ser jag om det är starkare.

SecretlyMe skrev 2015-02-08 20:38:29 följande:

Undrar bara om du har ont? Tänker på om du råkat ut för utomkveds, då måste du åka in på gynakut omgående. Hoppas verkligen att det inte är så, ta nytt test imorgon.

• frestelsen

Nä jag tog ingen bild för jag tänkte bara jaha då va de missfall. Det va inte super starkt men tydligt.

SecretlyMe skrev 2015-02-08 20:57:16 följande:

Det låter positivt (tur i oturen, kanske). Men det låter inte som en graviditet tyvärr :/ Har du någon bild på dagens test?

• frestelsen

Idag va strecket svagare. Syns knappt på bild. Skönt på ett sätt så jag slipper tänka att nått blivit helt galet. Bara ett tidigt MF som jag inte upptäckt om jag inte testat tidigare.

Visste iof risken eftersom jag har den jäkla polypen som sitter i livmodern och tycker om att stöta ut allt. Så nu väntar jag på att op är gjord 3/3 ska de skrapa. Sen är det väl bara att vänta på äl efter det.

Lycka till nu ni andra :)
  • frestelsen

Ja hoppas jag med:) ska få nya test från tl i dag o ska ta ett o se på em med.

Hoppas nu:) pröva ett digitalt nu så tror jag på ett stor GRAVID

osofin skrev 2015-02-09 07:29:12 följande:

Frestelsen: kan tänka mig att det ät skönt att bara veta. Så brukar jag känna trots besvikelsen. Hoppas att operationen går riktigt smidigt och att du snabbt får

ÄL efter den!

Isabelle14: vad tråkigt! Vilken dag är du på? Kanske för tidigt med ett digitalt?

Detta fick jag på morgonen. Kortet är taget inom tiden och är blött och lite svårt att se. Men strecket är starkare än igår. Nu hoppas jag på allvar! Den har ju jag 10 missfall, 3 ivf-försök och ett syskonförsök (och 2 fantastiska barn!) i ryggen så jag är försiktigt optimistisk....

• frestelsen

Grattis :)

Hallonmaja skrev 2015-02-09 07:51:35 följande:

Yes!! Äntligen fick jag bekräftat att jag ÄR gravid!! Plus på clearblue och även starkare streck idag med testlagrets. Dock hade jag nog äl senare än jag trodde eftersom det fortfarande är ganska svagt.

• frestelsen

Ser ett streck till men det är svårt för de är så mycket färg på testet

josefinkni skrev 2015-02-09 07:59:34 följande:

Nån som set nått. Har sån grym molvärk känns som mensen ska komma närsomhelst men icke.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester