• frestelsen

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas jag med, ska ta ett till ikväll o se.

HCS skrev 2015-02-05 15:34:52 följande:

Syns tydligt på den trixade, såg även på de andra dock väldigt svagt.. håller tummarna för att det är äkta och inte spök..

• frestelsen

Har inte riktigt koll på min cykel sen ett mf för ett tag sen. Har varit 25, 33 och min vanliga brukar va 28 29 dagar. Min sista blödning va söndag 11/1 och va många dagar. Jag brukar ha mycket mens i typ 3-4 dagar, men den va typ 6-7 dagar. Hmm ja snart tror jag. Men innan jag ropar Hej ska jag ha en clearblue digital med GRAVID på:)

kakanssmulor skrev 2015-02-05 15:47:19 följande:

Jätte tydligt :) Grattis!!! Vilken dag testade du på? 

• frestelsen

Hur går det för alla med testlagrets stickor? Jag blir ju inte förvånad om det visar falskt plus nu igen.. Det är ju TL i ett nötskal.. Såg på testen jag tog att de med hade LN 141112. Polarn gav de till mig för hon fick fick plus på CB. 
    Såg ju streck på mitt igår med och idag har det börja blöda. Inte mycket just nu men har som mensvärk och väntar på att mensen drar igång. Trodde TL fixat med sina test nu när de PRECIS fått massa skit för att de gjort grav testen i samma maskiner som ÄL testen.. Ska bara få igång blödningen helt och sen ska de få en akademisk utskällning på hög nivå!! De kan glömma att komma med sin "kemiska graviditet" 

• frestelsen

Ah fast de ska ju inte reagera på ÄL. Då reagera mitt på mens och det är ju fel av dem. Jag tror knappast jag har nidblödning, hur är en sån? Har med skum cykel efter MF o försöker få koll på den. Nu hade jag ju bara 26 dagar.. försöker skriva ner allt för att öka chansen att bli gravid:)

Amazinglife skrev 2015-02-06 09:56:22 följande:

Ja har samma LOT nr och mitt va tokblankt idag. Tror mina reagerade på äl istället, åtminstone visar äl test en stegring så ja inväntar äl istället.. (För er som inte vet o undrar varför ja testar innan ev äl är för att ja helt enkelt inte vet var i cykeln ja är pga missfall o har testat därför)..

• frestelsen
    Amazinglife skrev 2015-02-06 10:40:20 följande:
    Ja vet att de inte ska de, men de har hänt en gång innan men mycket starkare iofs.. Inte på de LOT numret de hade problem med heller.. Ja tror att de kan va fullt möjligt att de reagerar på LH svagt eftersom de produceras i samma maskiner.. Ja får se om ja lyckas klura ut var i cykeln ja är, väldigt jobbigt att inte veta :/ jag skriver ner någon notis varje dag om tex flytningar, blödning, sex osv i en app, P tracker tror jag den heter, skönt o kunna gå tillbaka o kolla för minnet kan ju inte ha koll på allt ;) bara ett tips :)
    Ringde och snacka med dem nyss. Han ville att jag skickar de som jag har kvar för analys. Han sa att de ska inte visa på LH. Sa att de va fler som fått här som haft sin mens osv. Sen fråga han när jag kolla på testet, och de gjorde jag ju direkt. Men herregud ska väl få några minuter innan testet ger spök.. 

Ja det är bra och skriva ner och kolla hur sin egen kropp funkar:) Jag kan få PMS som är precis som att va gravid.. Jätte bröst som sticker, molande livmoder, hunger och illamående.. 

Så ni som har testlagret med SN 141112 hoppa inte högt förns ni kollat med något annat test.. 
  • frestelsen

Ring testlagret och få nya test. Ingen idé att testa med dem om de visar fel:( kan ju visa på gravid och äl osv.

Hallonmaja skrev 2015-02-06 10:55:02 följande:

Fick också negativt idag tror jag. Så besviken! Trodde verkligen det var svagt positivt igår :(

Här kommer bild på dagens test och på båda testen:

• frestelsen

Vill inte va glädjedödare men om det är testlagret pröva ett annat märke. Ser streck men de fick jag med igår, o idag mensen.. hoppas dina är på riktigt :)

Lorainz skrev 2015-02-06 16:22:44 följande:

Mitt test från imorse. Tycker mig se något mycket svagt (lite tydligare i verkligheten än på bild), men är inte så bra på detdär mer skillnaden mellan spökstreck och riktiga streck... Ser ni något, och isåfall ser det ut som spök eller riktigt? 

• frestelsen

Asså ni med 141112 ring testlagret och få nya tester. Om ni får streck är de inte giltig! Det kan va plus men troligtvis inte.

• frestelsen

Ja mitt fick ett tydligt streck med. Jag ska få nya. Så trist att med få hopp o sen är det inget. Så får man neg på ett annat test så är man inte gravid.

osofin skrev 2015-02-07 18:28:58 följande:

[quote=74816916][quote-nick]frestelsen skrev 2015-02-07 18:08:08 följande:[/quote-nick]Asså ni med 141112 ring testlagret och få nya tester. Om ni får streck är de inte giltig! Det kan va plus men troligtvis inte.[/

Ja. Jag ska nog göra det när mensen kommit. Idag såg mitt test ut såhär. Dålig mobilkamera, men man kan skönja ett spök. Ser det tydligare irl men jag skulle aldrig ta det som ett plus (vilket jag gjorde med gårdagens) :(

• frestelsen

Ja ni som får streck på TL o sen neg på andra gör er själva en tjänst o sluta hoppas o analysera för ni är troligtvis inte gravida. Testlagret sa att de ska göra helt nya typer av tester nu.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester