• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:40:56 följande:
    och här är den

Tid efter befruktning -

Hcg halt

0-1 veckor 40 - 300 1-2 veckor 500 - 6 000 3-4 veckor 5 000 - 200 000 1-2 mån 10 000 - 100 000 2-3 mån 3 000 - 50 000 2 trimestern 1 000 - 50 000 3 trimestern <5 Icke gravida kvinnor <9,5

vilket skulle kunna förklara att en del får svaga plus med de extra känsliga testen (som ju ligger på 10) om man kan ha upp till 9,5 som icke gravid
    Tack, där fick jag svaret på varför jag alltid har fått "spökstreck" tidigare när jag bara har testat med extra känsliga, de är farliga de testen.
  • slemtorsk i din bralla
    Myhnona skrev 2011-10-11 15:25:59 följande:
    Tack, där fick jag svaret på varför jag alltid har fått "spökstreck" tidigare när jag bara har testat med extra känsliga, de är farliga de testen.
    ja tydligen... hehe.. men jag får bara superblankt på mina så jag ligger väl lite lägre i hormoner då
  • Myhnona

Så kan det vara, jag har mycket hormoner har läkaren sagt. Men så slutade jag använda de med 10 i känslighet för ett bra tag sedan, kändes helt värdelösa och nu vet jag ju varför.

• MissMollis

Hörrni bruttor, är det någon av er som är vana användare av billiga-testers stickor (wondfo)? Känner på mig att de kommer ge mig mkt myror i huvudet, el va man säger.. :P

Jag fick hem ett stort härligt paket igår fr dem med ältest o gravtest. Eftersom jag e helt körd i huvet testa ja ett gravtest i morse, fast ja hade mensen i helgen hahaha.. Så det som stör mig är att de verkar ge streck efter utgången tid. Ja höll bara koll de första typ 3 min men stickan va som förväntat as-blankt. Sen hamna testet i bakfickan, ja gjorde en macka odyl o ca 10-15 min senare tog ja upp testet ur fickan o va fan lixom, brett rosa streck.. Jag blir så trött de kan väl fortsätta vara blanka om de e neg. Jag kommer ju testa sönder mig nu.. gaahhhh....

• slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-10-11 15:32:36 följande:
    Hörrni bruttor, är det någon av er som är vana användare av billiga-testers stickor (wondfo)? Känner på mig att de kommer ge mig mkt myror i huvudet, el va man säger.. :P

Jag fick hem ett stort härligt paket igår fr dem med ältest o gravtest. Eftersom jag e helt körd i huvet testa ja ett gravtest i morse, fast ja hade mensen i helgen hahaha.. Så det som stör mig är att de verkar ge streck efter utgången tid. Ja höll bara koll de första typ 3 min men stickan va som förväntat as-blankt. Sen hamna testet i bakfickan, ja gjorde en macka odyl o ca 10-15 min senare tog ja upp testet ur fickan o va fan lixom, brett rosa streck.. Jag blir så trött de kan väl fortsätta vara blanka om de e neg. Jag kommer ju testa sönder mig nu.. gaahhhh....
    japp.. efter utgången tid kan det bli streck där.....men det KAN ju vara så att du är gravid och har haft en blödning bara??!!!!

Men om inget syntes under tiden så är det troligtvis bara så att det samlats färgrester där..
  • Choccolat
    JWoo skrev 2011-10-11 14:43:05 följande:
    Ja nog är det konstigt... Hon försökte verkligen allt för att inte behöva göra det...
    Det ringer kvinnor varje dag, det är fullt, det är för tidigt för att se något..... osv osv osv osv
    Jag tror jag sa 5-6 gånger med gråten i halsen tårarna på väg att rinna nerför kinderna att vi orkar inte avvakta mer vi har avvaktat i en och en halv månad.
    Så hon gav med sig och vilken lättnad! vilken vikt som lämnat mina axlar!
    När jag kom hem så sa min man att jag har ballar av stål som helt sonika bestämde mig för att gå raka vägen in på gyn och inte gå därifrån förrn det var gjort!!
    Tack ska du ha och tillbaka-kram!! Skrattande 
    Men lilla gumman! Vilken tortyr! Du får skriva igen när du varit på ul! Stort lycka till och jag ska hålla tummarna att ni ser ett litet pickande hjärta där inne! =)
  • MissMollis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 15:35:14 följande:
    japp.. efter utgången tid kan det bli streck där.....men det KAN ju vara så att du är gravid och har haft en blödning bara??!!!!

Men om inget syntes under tiden så är det troligtvis bara så att det samlats färgrester där..

Men shit alltså.. haha oki.. Men det ser verkligen inte ut som färgrester men det känns föga troligt ja skulle va gravid iofs ;)

Jag tog en bild när jag upptäckte strecket och försöker lägga upp den lite senare när ja kommit hem fr work, så får du jättegärna säga om det ser ut som ett sånt som brukar komma efter tiden gått ut.. :)
  • rebelracing

skulle behöva lite hjälp med att höra vad ni tror om mitt grav test.
    testade ett rfsu test igår finns det nån som har en aning eller egna erfarenheter att dela me sig av?
    misstänker att jag är gravid har en del symptom som tyder på de... =)

• slemtorsk i din bralla
    rebelracing skrev 2011-10-11 15:42:36 följande:
    skulle behöva lite hjälp med att höra vad ni tror om mitt grav test.
    testade ett rfsu test igår finns det nån som har en aning eller egna erfarenheter att dela me sig av?
    misstänker att jag är gravid har en del symptom som tyder på de... =)

gravid grattis
  • FruGrön
    MissMollis skrev 2011-10-11 15:32:36 följande:

Jag har använt de testerna. Gjorde testet och trodde att strecket skulle komma direkt om det var positivt precis som kontrollstrecket, men inte. Efter ca.5 minuter fanns där dock ett tydligt rosa streck. Dagen efter gjorde jag ett nytt och det var samma sak igen. Det tog några minuter innan strecket syntes.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester