• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Stella 78

Hahaha! Kunde inte låta bli att försöka hitta den där bra kurvan som visar LH nivåer genom hela cykeln. Tyvärr var den nu plötsligt svår att hitta. Hittade däremot en kurva som gäller hundars könshormoner när man ska avla... hahaha! Undra om den gäller även på oss människor?

Får leta vidare nu.... 

• slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-11 14:37:40 följande:
    Hahaha! Kunde inte låta bli att försöka hitta den där bra kurvan som visar LH nivåer genom hela cykeln. Tyvärr var den nu plötsligt svår att hitta. Hittade däremot en kurva som gäller hundars könshormoner när man ska avla... hahaha! Undra om den gäller även på oss människor?

Får leta vidare nu.... 
    ha ha hundar

jag har hittat nån tabell en gång men den var väääldigt luddig, det var liksom ganska stora spann som var "normalt " för veckorna.. typ 10-33.000 på vecka 6 eller nåt sånt (ja ja jaj.. jag vet inte säkert jag bara statuerar ett exempel)

ska se om jag hittar den igen..
  • Ljushuvudet

Jag skriver inte ofta i denna tråden, men jag följer den dagligen för att få se alla tester och mätta mitt eget testbehov när jag själv inte kan testa. Man får ju ta när man lägger upp en bild i en sådan tråd att alla ser olika utan att man blir arg, jag själv har ju postat ett antal bilder lite varstans där man inte ser ett smack utan bara ren inbillning. Fast är det inte det som är lite charmen också med dessa tester, att slänga upp en bild och få se vad andra tycker, tänker och analyserar testet  

• slemtorsk i din bralla

och här är den

Tid efter befruktning -

Hcg halt

0-1 veckor 40 - 300 1-2 veckor 500 - 6 000 3-4 veckor 5 000 - 200 000 1-2 mån 10 000 - 100 000 2-3 mån 3 000 - 50 000 2 trimestern 1 000 - 50 000 3 trimestern <5 Icke gravida kvinnor <9,5

vilket skulle kunna förklara att en del får svaga plus med de extra känsliga testen (som ju ligger på 10) om man kan ha upp till 9,5 som icke gravid
  • Sockersöt88

Nu måste jag väl ändå vara på säkra sidan?
  • slemtorsk i din bralla
    Sockersöt88 skrev 2011-10-11 14:41:49 följande:

njae.. jag är liiite osäker... är inte säker på att jag ser nåt utslag faktiskt  *ASG*

SJÄLVKLART är du gravid.. supergrattis
  • JWoo
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-11 14:17:00 följande:
    härligt vännen... men det är ju förjäkla underligt att man måste bryta ihop för att få hjälp. Jag förstår precis hur du tänker med din sista mening... det är ju stressande nog att gå omkring och vakla så där. Kram och grattis till att du stod på dig
    Ja nog är det konstigt... Hon försökte verkligen allt för att inte behöva göra det...
    Det ringer kvinnor varje dag, det är fullt, det är för tidigt för att se något..... osv osv osv osv
    Jag tror jag sa 5-6 gånger med gråten i halsen tårarna på väg att rinna nerför kinderna att vi orkar inte avvakta mer vi har avvaktat i en och en halv månad.
    Så hon gav med sig och vilken lättnad! vilken vikt som lämnat mina axlar!
    När jag kom hem så sa min man att jag har ballar av stål som helt sonika bestämde mig för att gå raka vägen in på gyn och inte gå därifrån förrn det var gjort!!
    Tack ska du ha och tillbaka-kram!! Skrattande 
  • LiinaPiina

Grattis :D
  • sweasmamma

grattis Solig
  • LillaPluppen
    BebisVagga skrev 2011-10-11 14:18:41 följande:

Behöver hjälp med mit ÄL test

kan jag verkligen ha ÄL 3 dagar efter mensen...

Ser inte positivt ut eftersom det inte är lika stark eller starkare streck än kontrollstrecket. Jag får nästan fullt utslag under hela min mens och någon dag till men det är bara för att det finns mer hormoner testet kan reagera på just då.

testa samma tid imorgon och se om det blir starkare eller inte.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester